Derbi Senda Sm 125

RF_Racing skrev:
nej jag sa att de ville ha så lite motstånd som möjligt... hellst inget.. men genom att låta avgaspulserna dra ut varrandra så får man mindre motstånd än att inte göra så...

jag har INTE sagt att de funkar bättre med 10" rör.. det vet jag inte var du har fått det ifrån men det är lögn!

kul att du sökte o fann att jag hade rätt efter att du varit dryg... :kocko



man får inte ändra quoten... även om u tycker det är jätte kul :fatta!
ganska sorjligt att ingen visste hur det var o alla drev med mig..

tyckte du att de var kul att ändra quoten :confused: hur gammal är du?


Bli inte så kaxig nu, jag kanske ändrar sanningen
:kulspruta
 
RF_Racing skrev:
man får inte ändra quoten... även om u tycker det är jätte kul :fatta!
ganska sorjligt att ingen visste hur det var o alla drev med mig..

tyckte du att de var kul att ändra quoten :confused: hur gammal är du?


de roliga är att jag är äldre än dej :hihi

och ja jag tyckte de va as kul o garvade gott medans jag skrev :lol
 
Är det inte så att man behöver ett motstånd för att inte motorn ska bli för varm? Mindre motstånd=mer soppa och mer avgaser = varmare motor :va
 
seyou skrev:
Är det inte så att man behöver ett motstånd för att inte motorn ska bli för varm? Mindre motstånd=mer soppa och mer avgaser = varmare motor :va

Det där måste du ha förväxlat med nånting annat :näsblod
 
seyou skrev:
Är det inte så att man behöver ett motstånd för att inte motorn ska bli för varm? Mindre motstånd=mer soppa och mer avgaser = varmare motor :va

Avgassystemet ska ju vara avstämt för att bränsle och luftblandningen ska hinna ut ur cylindern och in igen. Blandningen är ut och vänder i avgassystemet innan det åker in och förbränns :)
Om det är fel avstämt så kan blandningen inte hinna tillbaka till cylindern eller så åker det in för mycket så det följer med avgaser in.

Klaga inte på mig om de tär fel :näsblod
 
Jag har ingen jävla aning. (så ni vet)

Det var bara vad en av de "stora" pojkarna på Teknik och Mekhörnan som nämde det.

Men flexbert, i en fyrtaktare åker väll inte avgaserna in i motorn igen?
 
flexbert skrev:
Avgassystemet ska ju vara avstämt för att bränsle och luftblandningen ska hinna ut ur cylindern och in igen. Blandningen är ut och vänder i avgassystemet innan det åker in och förbränns :)
Om det är fel avstämt så kan blandningen inte hinna tillbaka till cylindern eller så åker det in för mycket så det följer med avgaser in.

Klaga inte på mig om de tär fel :näsblod

njaa.. de färskgaserna l'mnar inte cylindern.. de kan de inte pg för höggt tryck i avgasröret.. bara så att ingen fattar fel så är det 2t..

de ä snarare så att om de ä förmycket motstånd så varvar den inte ut.. för lite så åker färskgaserna ut i avgasröret o då får man knappt nån effekt alls...
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top