Derbi med gianelli

krickah

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
sundsvall
Hoj
Cagiva mito -99
Hejsan! Jag är lite sugen att köpa en mc, det är en 05:as derbi, den är ostrypt och har gianelli avgasrör. Ungefär hur stor kraft skillnad är det mellan den och en ostrypt rs 06-07? Är det väldigt märkbar skillnad? Hur många hk kan den ligga på ca?

mvh
 
Det är i princip ingen märkbar skillnad alls. Finns i princip oändlig med "vilken mc ska jag köpa"-trådar där effektfrågorna haglar.

Mito, rs, gpr, cbr, nsr. Köp den du tycker är snyggast bara? Varken hastigheten eller effekten kommer ha jättestor skillnad.
 
jag hoppas det är gpren du tänker på och inte motarden:D för isf är de en jävla skillnad då motarden är 4t:tummenupp
 
jag hoppas det är gpren du tänker på och inte motarden:D för isf är de en jävla skillnad då motarden är 4t:tummenupp

Jaja, det är sant. Men eftersom han jämförde med en rs:a, tänkte jag att de va rimligt att han tänkte på gpr:en...
 
GPRen är slöare än RSen

hur mycket kan jag inte exakt uttala mig om, DP får ta o komma in med fakta :D
 
GPRen ligger väll på 25 hk och Aprillian på 35hk? Sen behöver du aldrig ligga och serva en GPR jämfört med Aprillian
 
GPRen är slöare än RSen

hur mycket kan jag inte exakt uttala mig om, DP får ta o komma in med fakta :D


Okej, alltså min fråga är lite mer såhär då, hur många hk ligger en derbi racing ostrypt på med effektrör, och hur många hk ligger en rs på ostrypt?
 
GPRen ligger väll på 25 hk och Aprillian på 35hk? Sen behöver du aldrig ligga och serva en GPR jämfört med Aprillian

där har du väll ditt svar? :va
och 25hk på en GPR är nog med trimrör, för vad jag har hört har en GPR bara 22hk ostrypt...
 
Det är i princip ingen märkbar skillnad alls. Finns i princip oändlig med "vilken mc ska jag köpa"-trådar där effektfrågorna haglar.

Mito, rs, gpr, cbr, nsr. Köp den du tycker är snyggast bara? Varken hastigheten eller effekten kommer ha jättestor skillnad.

Cbr:en hängar la knappast på dom andra hojarna??
 
Cbr:en hängar la knappast på dom andra hojarna??

Det jag menar är att man inte ska vara så otroligt effektkåt. Lixom, en cbr kankse kommer upp i 130-140. En rs kanske kommer upp i 160-170. Det är ju inga enorma skillnader.
Lixom, alla mitonördar här på sporthoj som säger att man ska köpa mito bara för att den går fem km/h snabbare än rs:en. Eller att den har 2 hk mer.
Palla?

Men cbr:en är ju både billigare och lite sämre effektmässigt. Så är de ju. Det beror på va man har för pristak...
 
Det jag menar är att man inte ska vara så otroligt effektkåt. Lixom, en cbr kankse kommer upp i 130-140. En rs kanske kommer upp i 160-170. Det är ju inga enorma skillnader.
Lixom, alla mitonördar här på sporthoj som säger att man ska köpa mito bara för att den går fem km/h snabbare än rs:en. Eller att den har 2 hk mer.
Palla?

Men cbr:en är ju både billigare och lite sämre effektmässigt. Så är de ju. Det beror på va man har för pristak...

CBR toppar väl typ 120-130 verkliga
Även om skillnaden i topp nu inte är enor, så är den "en aning" slöare om man tänker på accelerationen

Sen är jag en kanske mitonörd som skulle välja mito före RS pga utseendet, men det är jag :)
 
Har jag fel när jag påstår att det har större betydelse hur mycket du väger? I alla fall i dessa lätta klasser...

Jag såg en film där två olika personer körde samma orginala (avstrypta) suzuki rg 125 -92. Den ena vägde typ 85 panner och han körde 0-100 på 11 sek någonting. Den andra vägde 55 och körde på 8 blankt... ganska stor skillnad tycker jag iaf...

Mvh
/T
 
Har jag fel när jag påstår att det har större betydelse hur mycket du väger? I alla fall i dessa lätta klasser...

Jag såg en film där två olika personer körde samma orginala (avstrypta) suzuki rg 125 -92. Den ena vägde typ 85 panner och han körde 0-100 på 11 sek någonting. Den andra vägde 55 och körde på 8 blankt... ganska stor skillnad tycker jag iaf...

Mvh
/T

Accelerationen har vikten mycket att göra med

Men topphastigheten styrs ju till stor del av luftmotståndet, är man större så finns ju risken att det är mer motstånd alltså
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top