Derbi 125cc eller Husky 125cc

men det lär väl dröjja innan den dära derbin kommer till sverige? är de tbättre drag i en senda än en ch racing?
 
okej, men kan du rekomendera någon bra 2 takt som man inte behöver byta kolv efter 40 timmar ? men ändån går bra och kan stunta med,?
 
2724682 Haha ja lite granna, ja precis den fast med runda lysen , dom dära nya finns ju inte att köpa nu?
Den och Ch:n går nog lika dåligt.

Som sagt, när det gäller 4-takts 125:or så är fyra ventiler att föredra framför två.

2724692 okej, men kan du rekomendera någon bra 2 takt som man inte behöver byta kolv efter 40 timmar ? men ändån går bra och kan stunta med,?
Dt och Crm. Allt går om man vill..
 
Last edited:
Crm? hur ofta är kolvbyten på en sån?

Bärgren hur många mil är det ungefär? vad ör det värsta som kan hända om man kör för länge? hela cyllen skär?
 
Jag vill inte veta hur länge min qvarna hade gått när jag fick den :näsblod

Det var iallafall hederlig svensk kvalité. Sånt skit som du kan sänka i en sjö något år, ta upp och snida din egen kolv i trä och bara gasa satan.:yoparty

Crm? hur ofta är kolvbyten på en sån?

Bärgren hur många mil är det ungefär? vad ör det värsta som kan hända om man kör för länge? hela cyllen skär?

Jag kom ungefär 453 mil eller något sådant och skulle med lätthet kunnat köra 100-150 mil till på den kolven.

Ja, det är väll ungefär det som kan hända.
 
Last edited:
men va fan säger alla småfittor att den inte är körsäker för då? 500mil är ju skitbra för att få sån jävla effekt på en lätt mc gasres osv? det är därför jag siktat mig in på 4 taktare kanske borde ändra inställning nu då?
 
2724705 Det var iallafall hederlig svensk kvalité. Sånt skit som du kan sänka i en sjö något år, ta upp och snida din egen kolv i trä och bara gasa satan.:yoparty



Jag kom ungefär 453 mil eller något sådant och skulle med lätthet kunnat köra 100-150 mil till på den kolven.

Ja, det är väll ungefär det som kan hända.
Ja fyfan!

Håller på att snajda en ny swing nu i eloxerad enkvist.
 
men va fan säger alla småfittor att den inte är körsäker för då? 500mil är ju skitbra för att få sån jävla effekt på en lätt mc gasres osv? det är därför jag siktat mig in på 4 taktare kanske borde ändra inställning nu då?

För att det enda de ägt är en sketen 50cc som de körde ren bensin i cylindern och inte fattade vart det fela någonstans.

Ja fyfan!

Håller på att snajda en ny swing nu i eloxerad enkvist.

Fifan. Troru de går i någe hårdare träslag, typ ek? Om man ska SM-konvertera så kanske man vill ha en lite stiffare sving.
 
Last edited:
2724715 men va fan säger alla småfittor att den inte är körsäker för då? 500mil är ju skitbra för att få sån jävla effekt på en lätt mc gasres osv? det är därför jag siktat mig in på 4 taktare kanske borde ändra inställning nu då?
Öhahah.

Det beror ju givetvis på hur den körs. Sen har antagligen "småfittorna" hört det av sin kompis vars bror hade en gasgas som skar efter 123 mil eftersom han inte kunde sköta sakerna.

Allt handlar om skötslen!
 
okej, men grabbar, haha totalt Offtopic nu men, Husqvaran å ktm 125 cc 2 takt båda två är det samma drag på det? och det finns en 02a ktm för 16 000 kr är det värt det ? att byta kolv packningar i dämparna osv?

00 menade jag
 
Last edited:
2724719 För att det enda de ägt är en sketen 50cc som de körde ren bensin i cylindern och inte fattade vart det fela någonstans.



Fifan. Troru de går i någe hårdare träslag, typ ek? Om man ska SM-konvertera så kanske man vill ha en lite stiffare sving.
Njäääee! Du vet, motogp snubbarna kör ju med inbyggt flex nu. Nya grejjen vettu. Så därför är det nog bättre med lite mjukare träslag så att man kan maximera kurvhastigheten.

2724726 okej, men grabbar, haha totalt Offtopic nu men, Husqvaran å ktm 125 cc 2 takt båda två är det samma drag på det? och det finns en 02a ktm för 16 000 kr är det värt det ? att byta kolv packningar i dämparna osv?

00 menade jag
Ja, det är i princip skit samma mellan Gasgas, Ktm och Husqvarna.

Värt å värt, det ska registreras och grejjas med.
 
Last edited:
Njäääee! Du vet, motogp snubbarna kör ju med inbyggt flex nu. Nya grejjen vettu. Så därför är det nog bättre med lite mjukare träslag så att man kan maximera kurvhastigheten.

Ja jävlar. Moderniteter och krafs. :jäääääääääääääääääääääääävligtgammalgubbe
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top