Deprimerad/ Fly verkligheten

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Hej!

Är det någon mer än jag som kan känna så ibland när man är ute och kör, att man vill fly verkligheten ibland. Och att när man känner sig lite deppig att man tar hojen o kör en runda. Att man drar på gasen och det känns som om man kan köra ifrån all världens problem. Sen tycker jag det rensar ens tankar på ett bra sätt med när man är ute o kör, man skakar av sig sina aggretioner. Jag har heller ingen rädsla för att dö när jag kör. Lite tankar här i natten bara....och jag vet jag har ett omoget tankesätt och borde fråntas körkortet o eventuellet spärras in på psyket. :rolleyes:

Racercukel skrev:
och jag vet jag har ett omoget tankesätt och borde fråntas körkortet o eventuellet spärras in på psyket. :rolleyes:
U bet.

Allvarligt, när man kör bil kan man tyvärr slöa till lite i tänkandet ibland. Men på hojen tycker jag att man håller sig koncentrerad på körningen. Marginalerna är för små om man skulle goofa. Enda gångerna man kan filosofera på hojen är om man kör motorväg och det är ju för jädra tråkigt. :död

har precis den känslan då man kör bra skrivet, Man känner sig oövervinnelig ett tag

Har bestämt mig för att plocka ihop rd:en tills nästa helg, -15 eller ej, jag ska köra. Finns inget härligare än en 2-taktares ljud som ekar mellan husen när man drar på :nicka

just det där med att fly verkligheten ...så exakt så e det...

just känslan när man startar upp hojjen ,jag o maskinen i en total symbios...bara tänka fram till nästa kurva...dra på lite extra(ha vem kan ta mig ja e ju oövervinnlig)...bara känna sig SÅÅ fri...den känslan e ENORM...
sedan kan man ju få ett abrupt uppvaknande oxo om pappa blå står på tå lite längre fram :) .....

Racercukel skrev:
Hej!

Är det någon mer än jag som kan känna så ibland när man är ute och kör, att man vill fly verkligheten ibland. Och att när man känner sig lite deppig att man tar hojen o kör en runda. Att man drar på gasen och det känns som om man kan köra ifrån all världens problem. Sen tycker jag det rensar ens tankar på ett bra sätt med när man är ute o kör, man skakar av sig sina aggretioner. Jag har heller ingen rädsla för att dö när jag kör. Lite tankar här i natten bara....och jag vet jag har ett omoget tankesätt och borde fråntas körkortet o eventuellet spärras in på psyket. :rolleyes:

Word :tummenupp

Håller med till fullo! Känslan av när koncentrationen på kurvorna stiger, känslan av flytet, det får alla vardagsproblem att försvinna. Kvar är bara en vacker känsla av välbehag! Meditation på två hjul helt enkelt :)

så sant som det är sagt, köra hoj är av det bästa som finns. Vill ha vår nu!. :4skrika

Det är så rätt... Allting bara försvinner och man får frid i själen. Jag vet inte hur annars man ska beskriva det. Det finns inget bättre sätt att snabbt må bra igen... ;) :tummenupp

Hojåka är det bästa som finns! :banana

Syss skrev:
Det är så rätt... Allting bara försvinner och man får frid i själen. Jag vet inte hur annars man ska beskriva det. Det finns inget bättre sätt att snabbt må bra igen... ;) :tummenupp

Hojåka är det bästa som finns! :banana

Undrar om man skulle kunna få hojåka på recept mot depression? Då borde ju högkostnadsskyddet kicka in ganska fort :hihi

Många kurvor i snabb följd ger hjärnan sin välbehövda paus i grubblerier ibland.
Fartvinden ger en bra genomblåsning av själen.
En bra runda där alla spårval, bromspunkter och nerlägg stämmer ger utrymme för gapskratt i krukan.
Kort sagt, hojåkning är meditering, psykolog och nöjespark i samma paket :)
//Tobbe

Racercukel skrev:
Hej!

Mer så här för mig; massa småproblem och man åker ut på en tur, man är botad igen, allt känns bra, en övertryck o pysventil!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back