Deprimerad! bänkade min 929 igår

Fan det är inte mycket mera än vad jag har i vrid på min enstånka ju?!?
(okey 20 mera men det är inte så mycket ; )
 
Kan ju förövrigt tillägga att det kom en suzuki gs...nånting 1400 (orginal föutom slipon) och bänkade efter mig han bänkade 103hk och hade 105hk i pappret.

#Olsson# skrev:
2337093 På vilket sätt är det dåligt? Vilka siffror förväntade du dig och varför gör du det?

Det jag tycker är dåligt är att den tappar så mycket på väg till hjulet...10% ok det kan jag gå med på, men 20% e fan inte ok.
 
Last edited:
mjukis skrev:
2337089 Nej öset räcker nog till....men det känns surt och ha försäkring på en hoj med 150 hk...föressten vad i he..... kan ta 30hk??? det är ju ett 20% effektförlust.

Hur ser kurvan ut?
Är hojen justerad efter konstens alla regler?
Vad gav andra hojar i den bänken?
Var bänken justerad efter väder å vind samt m.ö.h?

Siffran i en bänk på en gräsmatt vid havet kan ju inte jämföras med en bänk injusterad för förhållandena i bromsrummet!

En CBR 919 -99 der orignal ca 117 på slangen och din bör väl ligga lite över...

Jämför inte siffror från olika ursprung.
Det är meningslöst.
Jämför istället hela kurvan hur den ser ut.
 
Last edited:
mjukis skrev:
2337067 Ok...är ni beredda??

120.12hk och 90.60 i vrid.......:argpådato ....HELVETE

Vad spelar det för roll??

Hästkraftssiffror kan man skryta med vid korvmojjen, annars är det skitsamma. Räcker inte hästarna så får man trimma eller köpa ny hoj med mer effekt. Körbarhet är viktigare än maxeffekt.

120 är mer än mina 95 iallafall..:näsblod
 
amullo skrev:
2337126 Vad spelar det för roll??

Hästkraftssiffror kan man skryta med vid korvmojjen, annars är det skitsamma. Räcker inte hästarna så får man trimma eller köpa ny hoj med mer effekt. Körbarhet är viktigare än maxeffekt.

120 är mer än mina 95 iallafall..:näsblod

Så talar en riktigt ducati fan ; )


(sorry kunde inte låta bli, amullo:fatta! Redan )
 
Vad gav andra hojar i den bänken?

Jämför istället hela kurvan hur den ser ut.[/QUOTE]

en suzuki orginal fick 103 i bänken 105 i pappret.

Kurvan va riktig bra sa dom..

amullo skrev:
2337126 Vad spelar det för roll??

Det som spelar roll är att jag har köpt en hoj som ska ha 150! inte 120hk.
 
Last edited:
mjukis skrev:
2337152 Vad gav andra hojar i den bänken?

Jämför istället hela kurvan hur den ser ut.

en suzuki orginal fick 103 i bänken 105 i pappret.

Kurvan va riktig bra sa dom..[/QUOTE]

Vad för Suzuki?

Är kurvan bra så torde slutresultatet vara ok.
Så du får en missvisande siffra av den bänken!
 
Vad för Suzuki?

Är kurvan bra så torde slutresultatet vara ok.
Så du får en missvisande siffra av den bänken![/QUOTE]

en kåplös gsx..nånting 1400 nyare modell.

hmm kanske skulle testa den i en annan bänk då.. nån som vet nån bra nära Västervik?
 
mjukis skrev:
2337067 Ok...är ni beredda??

120.12hk och 90.60 i vrid.......:argpådato ....HELVETE

hmmm....vad hade mc-express för nr nu igen:näsblod

Om effektmätningen stämmer är det något knas med hojen. En gammal CBR 1000 F från 1700:a kallt med originalsystem ger nästan samma effekt och har mer vrid. Den ger ca 10 hp mer när svetstuberna och puch-paddan har avlägsnats och ersatts med helsystem.
 

Bifogat

  • avgas.jpg
    avgas.jpg
    103.9 KB · Visningar: 181
Återigen...

Siffran i bänk är HELT ointressant när den står ensam utan referens!
Effekten i regbeviset kan du inte gå efter heller då det dels är på veven, men oxå ofta utan alla extraaggregat sosm snor kraft. (generator, balansaxlar osv)

När du mätt EN gång i en VISS bänk, sedan trimmat eller nåt, och åker tillbaka till SAMMA bänk, då först kan du se vad som hänt.
Skillnaden är det intressanta INTE vilken siffra det står på papperet.

Hänvisar med varm hand er som är intresserade av detta psykologiska fenomen ;) till följande tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120047

Där kan vi fortsätta diskussionen, om det finns några frågor kvar efter att ni läst igenom hela tråden! :)
 
så här ser gsx 1400 utt
har själv 115 på hjulet med 131 i vrid
 

Bifogat

  • IMG_0132.JPG
    IMG_0132.JPG
    131.3 KB · Visningar: 106
mjukis skrev:
2337042 Tja. lånar kompisens loggin lite för att gråta ut!
va på mc-dagarna i västervik igår och hittade en bromsbänk på området,
:tummenupp tänkte jag och sprang efter hojen.
det är en 929-00 med 2800mil, kn-filter, bolton och nerdrevad en kugg fram.
Innan jag skriver den bittra sanningen så kan ju dom som vill få gissa lite.
Ska enligt tillverkaren vara typ 150 i motorn. Jag har bänkat på hjulen.

Återkommer om 20 min..

147 hk, enligt mina regpapper.
 
Det är ju allmänt känt att 150 hk motoreffekt som Honda angav för 929 modellen (2000-2001 årsmodell) inte riktigt stämmer. Så ditt resultat är inte anmärkningsvärt dåligt skulle tro att allt mellan 120-130 hk på bakhjulet är fullt normalt på den modellen. Detta varierar ju från bänk till bänk och mättillfällle så det är bara en siffra på ett papper.

Är den injusterad efter montage av Slipon och KN filter? Om det inte är injusterat så tror jag du får något sämre effekt med KN filtret men det rör sig säkert bara om ca 1-2 hk eller så.
 
Last edited:
Finns det någon tråd/databas över resultat gjorda i givna bänkar? Köpte min 929'a med PC3/Arrow bolt-on redan installerade och vet inte hur bra/dåligt mappen e justerat. Funderar på att dra till MC-varuhuset's vid nästa service-tillfälle och låta dem bänka den. Vore kul att jämföra med andra 929:ors resultat i samma bänk, eller andra hojar öht..
 
mjukis skrev:
2337113
Det jag tycker är dåligt är att den tappar så mycket på väg till hjulet...10% ok det kan jag gå med på, men 20% e fan inte ok.

Varför skulle den tappa 20%, var kommer den siffran ifrån?
 
Dr.Bike skrev:
2337236 Återigen...

Siffran i bänk är HELT ointressant när den står ensam utan referens!


Där kan vi fortsätta diskussionen, om det finns några frågor kvar efter att ni läst igenom hela tråden! :)

Jaha...
Så har HAN vaknat också! :lol

Ska få tårta i morgon... :tungan
Kommer ni?
 
Du borde ha 125+ i den annars skulle jag kolla om det var något tokigt.

Hur många repor kördes?
Hur är ditt drivpaket?

Omappad med k&n filter kan mycket väl tappa några hästar.
Ett "bolton" av okänd kvalitet kan också tappa några hästar.

Jag hade 130 i min -00 yoshi so och mappad pc.

/Fredde
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top