Depåstödet passade ju inte

Wiken

Gasglad
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hade en R6:a...
Köpte mig idag ett depåstöd för att lyfta framhjulet. Det är en sån modell som lyfter i botten av gaffelbenen men när jag skulle testa det så märkte jag att på ena gaffelbenet satt där en bult och på andra benet något som också liknar en bult. Hojen är en R6:a -02.

Finns det andra lyftmoduler att byta ut till eller passar detta stöd helt enkelt inte min hoj? Jag vill ju inte förstöra bultarna som sitter där och vidare bra fäste fick jag inte heller för piggarna.

/Wiken

Såhär ser stödet ut

Bifogat

• fwdobb.gif
    fwdobb.gif
    5.1 KB · Visningar: 37
Ska det inte vara särskilda piggar till R1/R6 med tanke på olika höjd på gaffelbenen? Kan ha fel... kollade bara en snabbis hos checkray.se

Tias skrev:
Ska det inte vara särskilda piggar till R1/R6 med tanke på olika höjd på gaffelbenen? Kan ha fel... kollade bara en snabbis hos checkray.se

Jepp, det stämmer. Läste detta också nu, men kunde dem inte sagt det i butiken där jag köpte det då :huvet

Hoppas dem har dessa piggar i butik...

Wiken skrev:
Köpte mig idag ett depåstöd för att lyfta framhjulet. Det är en sån modell som lyfter i botten av gaffelbenen men när jag skulle testa det så märkte jag att på ena gaffelbenet satt där en bult och på andra benet något som också liknar en bult. Hojen är en R6:a -02.

Finns det andra lyftmoduler att byta ut till eller passar detta stöd helt enkelt inte min hoj? Jag vill ju inte förstöra bultarna som sitter där och vidare bra fäste fick jag inte heller för piggarna.

/Wiken

Såhär ser stödet ut
Finns ett med gummi klackar på som är till för fram,som man sätter under gaffelbenen o vips! så är det bara o lyfta utan o riskera repor i gaffeln eller förstöra bulten som går där nere genom ena gaffeln.
Har provat ett sånt o beställt ett nu oxå,dock vet jag ej än vad det är för märke på depåstödet.
Ca 650 kr ska det kosta.

Bultarna som sitter där under gaffeln är de som håller fast innanmätet i gaffeln.

Mitt tips är att du byter tillbaka det stödet du köpte och lägger till några hundralappar för ett som lyfter i styrkronan istället. Jag tycker det funkar betydligt bättre än det du köpt, dessutom kan man plocka bort gafflarna med ett sånt också. Värt pengarna!

/Marcus

Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024