Depåstöd

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har tröttnat en smula på att låta toahusets vägg på sviestad agera stöd till hojen när jag icke brukar den på träningen så nu när aprilian är helt min egen så är det dags att köpa ett depåstöd till na.
Vad för slags stöd är det då man ska ha, tänkte om det fanns någon standard modell som funkar på såndäriga rs.or På en del finns det klykor, andra har skruvar. Ava har stöd för cirkus 700:-

Tack på förhanden!

Bikerbitch skrev:
Jag har tröttnat en smula på att låta toahusets vägg på sviestad agera stöd till hojen när jag icke brukar den på träningen så nu när aprilian är helt min egen så är det dags att köpa ett depåstöd till na.
Vad för slags stöd är det då man ska ha, tänkte om det fanns någon standard modell som funkar på såndäriga rs.or På en del finns det klykor, andra har skruvar. Ava har stöd för cirkus 700:-

Tack på förhanden!

Klykor och "bobbins" (ett par skruvar från järnhandeln funkar minst lika bra och är billigare) är bäst. De där med nån sorts gummimojar i vinkelprofil verkar betydligt sämre.

Fram ska du ha ett som lyfter i styrhuvudet med en pigg så du kan plocka av gaffeln när den ska servas.

Bikerbitch skrev:

Tack på förhanden!
Du kan göra som Teddy: använda en sådan här under ena fotpinnen. Kostar ca 60 kr på Biltema.

Bifogat

• L.jpg
    L.jpg
    3.8 KB · Visningar: 970
Nyteknik skrev:
Du kan göra som Teddy: använda en sådan här under ena fotpinnen. Kostar ca 60 kr på Biltema.
Aprilian har inte fasta fotpinnar så det går inte så bra...

Jag toksvetsade i hop ett depåstöd till min lastgamla gixxer på nån timme inför däckbyte bak, kom på att jag åkte hoj till jobbet och kunde inte ta med mitt fina depåstöd hem... :rolleyes:
En tom ölback under skruven på svingen och sidostödet i backen funkade precis lika bra i all hast

Nu en vecka senare har jag handlat två hjul som jag ska svetsa dit på depåstödet, men då står hojen 30mil härifrån... (I Västerviks trakten inför träffen)
Men nån gång ska jag väl kunna testa om mitt hemgjorda funkar lika bra som ett dyrt köpt? :va

Om nån är intresserade så kan jag nog CAD'a en ritning på härligheten.
Någon tillverkning åtar jag mig inte!

Gammal tråd förvisso men hon kanske inte fått tummen ur ännu.
Checkray har bra stöd man lyfter i gaffelkronan med, flörta med gubben som äger haket så kan du säkert få det billigare än listpriset. Det fick jag iallafall utan att bjuda på :arsle

*/ ?>
Back