Depåstöd.

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Jag har för första gången provat att använda ett depåstöd, behöver jag nämna att det var en jobbig sak att använda ??

Jag skulle byta framdäck på hojen (RF 900R) hojen är tung/stor och jag gör ett försök att få upp den på depåstödet (som jag lånat) vilket nästan resulterar i att den blir liggandes på marken ( vilket hade underlättat däcksbytet kanske).

Det är ju nästan omöjligt att få upp den på stödet själv? så jag ber min sambo om hjälp, hon håller bak och jag sliter som ett djur för att få dit stödet, efter ett par "hjärtat i halsgropen" försök så lyckas det .. fine..

Över till skruvandet, då inser jag att hojeländet inte står alls stadigt på stödet , den har en viss tendens att "vika sig " jag höll på att få 200kg hoj över mig ..
Vad är det för jävla skit de där depåstöden ..

Kan jag förvänta mig samma sak nu när jag skall byta bakdäcket ? Jag tar ett däck isänder för säkerhets skull :näsblod

Förmodligen ett handhavande fel , men hur gör ni när ni använder dessa potensiella hojvältare? :huvet

Mycke roligt :D . Använder ett som lyfter i kronan, funkar fint.
Du får gärna visa med bilder :tummenupp

HanneZ skrev:
2552034 Eum, hade du enbart depåstöd fram? :hihi Eller hur ska man tolka det där med ett däck i taget?

Ja endast fram. skall fan våga palla upp den bak samtidigt ..

Steinmeister skrev:
2552035 Mycke roligt :D . Använder ett som lyfter i kronan, funkar fint.
Du får gärna visa med bilder :tummenupp

Detta lyfter under gaffelbenen med någon typ av dubb som sticker upp..

BILDER nää du .. det är ju värre än om någon "erotisk bild" skulle råka läcka ut :D
såg väl ut som värsta amatören där jag stod som ett fån med armar och ben som försökte hålla styr på hojen

Last edited:
Instabil skrev:
2552044 Ja endast fram. skall fan våga palla upp den bak samtidigt ..

BILDER nää du .. det är ju värre än om någon "erotisk bild" skulle råka läcka ut :D
såg väl ut som värsta amatören där jag stod som ett fån med armar och ben som försökte hålla styr på hojen
Tro fan att den blir instabil då :D

Först sätter du upp bakstödet, sen framstödet!

HanneZ skrev:
2552053 Tro fan att den blir instabil då :D

Först sätter du upp bakstödet, sen framstödet!

Måste man ha båda ?

Så nu kan jag inte bara sätta ett stöd bak då ?? (har återlämnat framstödet efter utfört arbete)

och skulle nu låna ett bak var det tänkt ..

Instabil skrev:
2552061 Måste man ha båda ?

Så nu kan jag inte bara sätta ett stöd bak då ?? (har återlämnat framstödet efter utfört arbete)

och skulle nu låna ett bak var det tänkt ..
Ska man lyfta fram så lyfter man bak + fram. Ska man lyfta bak lyfter man bara bak.

HanneZ skrev:
2552063 Ska man lyfta fram så lyfter man bak + fram. Ska man lyfta bak lyfter man bara bak.

Ahh :tummenupp är det så man gör.

Kan man säga att jag var ute på hal is då eller :rolleyes:

Får nog lägga en investerings begäran hos sambon :tuttar låter det som .. typ titta vad du köpt till mig i jul klapp..

Om du har någon bra takbjälke i garaget så går det även bra att lyfta upp hojen i ett par spännband. Ska man lyfta bara fram och inte har bakstöd är det en fördel att stabilisera med spännband, vilket du blev varse om den hårda vägen...

Instabil skrev:

Sånt depåstöd som man lyfter under gaffelbenen tror jag är model sämre:näsblod Hade ett sånt en gång, vet ärligt talat inte om det var fel på just den preodukten jag fick eller om alla såna stöd är skit:gnissla

Ne utan bakre depåstödet blir det nog svårt att få någon stabilitet.

Instabil skrev:

Ja nu förstår man ditt avatarnamn mycket passande (instabil).:tummenupp
(alltid stödet bak innan man lyfter fram)

GixxerMike skrev:
2552222 Ja nu förstår man ditt avatarnamn mycket passande (instabil).:tummenupp
(alltid stödet bak innan man lyfter fram)

Då skulle du se när jag kör hoj, mitt nick är som gjort för just mig. :tummenupp

Eller som polaren sa. din hoj lutar mer när den står på sidostödet än när du kör i kurvor..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg