Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr så har jag varken mått eller skiss men en bild kan du få på hur det kan se ut med egen tillverkning av depåstöd. Du kan tillverka för 3 olika fästpunkter men den jag valde har bästa tillgänglighet för meckande utan att vara ivägen. Ca 1 timmas arbete om du har tillgång till svets och material.
Johan
Tack för det! Just något sånt som jag har tänkt mig. Går det in någon rörlig bult i fästet i ramen? Eller är det löst på något annat sätt?
/Xor
Fästpunkterna som används har jag för mig att det är till centralstöd som är extra tillbehör och det förutsätter att du är utan centralstöd.
Svetsade fast rörbitar och i dom löpte mindre rör som skulle fjäderbelastas, men jag tyckte att det gick så snabbt att få upp den på stödet så det där med fjäderbelastade sprintar blev aldrig av.
Det räcker med att du kör med av-kapade bultar med rätt diameter och bultskallarna kvar och trycker in en sida i taget innan du använder hävarmen för att lyfta hojen.
Alternativ två, är att göra ett depåstöd i centrumhålet för hjulet men då blir det genast problem med när fälgen ska av, men kräver endast en fästpunkt.
Alternativ tre, det ska finnas plats för en enpunktsfäste men jag kommer inte riktigt ihåg hur det såg uteftersom jag inte har hojen kvar.
Hoppas du förstår något av min beskrivning.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |