Depåstöd fram någon?

Loco

#53
Gick med
15 Feb 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Behöver köpa eller låna ett depåstöd fram till bladen(-02). Helst en som tar under kronan. Idag eller senast imorgon. Vet att butiker finns, men de tar överpris. Checkray svarar inte på telefon. Fräscha däck måste jag ju ha till Mo i rana körningen :) . Så det börjar bli lite tajt om tid. Finns det någon? :Bugar
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Loco skrev:
2297514 Behöver köpa eller låna ett depåstöd fram till bladen(-02). Helst en som tar under kronan. Idag eller senast imorgon. Vet att butiker finns, men de tar överpris. Checkray svarar inte på telefon. Fräscha däck måste jag ju ha till Mo i rana körningen :) . Så det börjar bli lite tajt om tid. Finns det någon? :Bugar

Beror på "hur" du tänkte låna det? :)

har ett framstöd, dock lyfter det under gaffelbenen, inte i kronan.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Loco skrev:
2297514 Behöver köpa eller låna ett depåstöd fram till bladen(-02). Helst en som tar under kronan. Idag eller senast imorgon. Vet att butiker finns, men de tar överpris. Checkray svarar inte på telefon. Fräscha däck måste jag ju ha till Mo i rana körningen :) . Så det börjar bli lite tajt om tid. Finns det någon? :Bugar

Senast jag hade av hjulen så lyfte jag med domkraft under grenrören. Lite vingligt, men det går. Lossa bulten innan du hissar upp hojen bara... :tummenupp
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Lugn skrev:
2297564 Senast jag hade av hjulen så lyfte jag med domkraft under grenrören. Lite vingligt, men det går. Lossa bulten innan du hissar upp hojen bara... :tummenupp

Samma här, lyft på planka i grenen :hihi med domkraft. Funka kalas, sen hade jag två hemmagjorda bockar som jag satte under gaffelbenen. Thats it! Var gärna 2, det vinglar dåktet. Trodde att hela skiten skulle välta när jag gjorde det.
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Loco skrev:
2297514 Behöver köpa eller låna ett depåstöd fram till bladen(-02). Helst en som tar under kronan. Idag eller senast imorgon. Vet att butiker finns, men de tar överpris. Checkray svarar inte på telefon. Fräscha däck måste jag ju ha till Mo i rana körningen :) . Så det börjar bli lite tajt om tid. Finns det någon? :Bugar

Fäst ett spännband i taket och lyft hojen i styret eller kronan.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Har du depåstöd bak så behöver du bara låna ett par polare...

Upp med den på depåstödet bak, skruva loss frahjulet, be polarna lyfta, ta bort hjulet, i med sprinten igen, ställ under en pallbock, står stadigt som i berget.

När nya slangarna är påkrängda, låna polarna igen och gör ovannämda i omvänd ordning!

Klart! :tummenupp
 

Loco

#53
Gick med
15 Feb 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Köpa eller låna ett depåstöd

Finns ingenstans att hänga upp hojen, annars hade det varit nåt. Har ingen polare i närheten, alla är ju på semester :3freak. Behöver stödet tills på torsdag. Som sagt, behöver helst en som lyfter under kronan. Har känt under gaffelbenen där det går in två skruvar. Skulle man använda ett sådant stöd med dobbar finns ju risken att gängorna skadas.
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
Loco skrev:
2297629 Finns ingenstans att hänga upp hojen, annars hade det varit nåt. Har ingen polare i närheten, alla är ju på semester :3freak. Behöver stödet tills på torsdag. Som sagt, behöver helst en som lyfter under kronan. Har känt under gaffelbenen där det går in två skruvar. Skulle man använda ett sådant stöd med dobbar finns ju risken att gängorna skadas.

Finns ju även hållare till framstöd som inte tar i hålen i gaffelbenet, utan framför och bakom...ser ut som en klo kan man säga...med plasthylsor på pinnarna för att inte skada benen...

Och... vet inte var Eracing finns (vilken stad), men där har dem ett billigt stöd som lyfter i kronan... 1150:- ??
 

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha MT10 -17
Loco skrev:
2297629 Finns ingenstans att hänga upp hojen, annars hade det varit nåt. Har ingen polare i närheten, alla är ju på semester :3freak. Behöver stödet tills på torsdag. Som sagt, behöver helst en som lyfter under kronan. Har känt under gaffelbenen där det går in två skruvar. Skulle man använda ett sådant stöd med dobbar finns ju risken att gängorna skadas.


Vafrör inte skruva bor skruvarna som du ändå måste lossa för att få bort hjulaxeln?
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Loco skrev:
2297514 Behöver köpa eller låna ett depåstöd fram till bladen(-02). Helst en som tar under kronan. Idag eller senast imorgon. Vet att butiker finns, men de tar överpris. Checkray svarar inte på telefon. Fräscha däck måste jag ju ha till Mo i rana körningen :) . Så det börjar bli lite tajt om tid. Finns det någon? :Bugar

Jag köpte mitt depåstöd för styrkronan av checkray, man fick komma över om man var snäll och hade cash. Ganska dyrt 1700:- men det verkade som det var enda stället i tokholm/Uppsala som hade hemma och jag hade lite bråttom.
Funkade tokbra, testat både på min triple och flikkans VFR.
 

sandstream

Guest
Kazim73 skrev:
2297826 Finns ju även hållare till framstöd som inte tar i hålen i gaffelbenet, utan framför och bakom...ser ut som en klo kan man säga...med plasthylsor på pinnarna för att inte skada benen...
Och... vet inte var Eracing finns (vilken stad), men där har dem ett billigt stöd som lyfter i kronan... 1150:- ??
De finns i Lindersberg.
Jag köpte framstödet du beskriver ovan från dem och det fungerar kanon.
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
sandstream skrev:
2298560 De finns i Lindersberg.
Jag köpte framstödet du beskriver ovan från dem och det fungerar kanon.


Bra att veta, är nämligen på väg att skaffa det stödet... :D

Men..? lindersberg... Hittade TRE lindersberg... ?? :va

Ifall man råkar vara i närheten nu under semestern så vore det ju bra å veta var...


Hittade.!!......ännu ett lindersberg... *S* Inte i min närhet... Får bli postorder ....som vanligt...... :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top