Depåstöd, duger detta?

lätttare om man har så att det går att lyfta i bobbins... tycker jag o de flesta andra med.. jag har testat båda..

Tänkte oxå köpa ett depåstöd kit men vet fan inte skillnaden mellan de olika typerna. Bobbiner, vad fan e det??? :confused: :3freak
Nån som kan vara vänlig och förklara för mig utan att tracka mig för min ovetskap :hihi

The blade skrev:
Tänkte oxå köpa ett depåstöd kit men vet fan inte skillnaden mellan de olika typerna. Bobbiner, vad fan e det??? :confused: :3freak
Nån som kan vara vänlig och förklara för mig utan att tracka mig för min ovetskap :hihi

Små pinnar man sätter på svingen vars enda funktion är att hålla hojjen på stödet.

Cervantes skrev:
Små pinnar man sätter på svingen vars enda funktion är att hålla hojjen på stödet.

Ok då måste det vara smidigast att skruva dit bobbiner och inte köpa ett stöd som lyfter direkt i svingen. Svingen kan ju bli repad :3freak ,,,,,kankse. :confused: Eller vad vet jag. :hihi

The blade skrev:
Ok då måste det vara smidigast att skruva dit bobbiner och inte köpa ett stöd som lyfter direkt i svingen. Svingen kan ju bli repad :3freak ,,,,,kankse. :confused: Eller vad vet jag. :hihi
Linda plattorna med exempelvis "vulktejp" så är det bekymret över. :)
Ska du ha bobbiner så underlättar det om du har förborrade gängade hål på svingen också.

Med ett depåstöd som lyfter i kronan är det ju givetvis möjligt att ta bort framhjulet. Funkar det lika bra med ett som lyfter i gafflarna. Fattar att det blir lite instabilare att lyfta i gafflarna, men det är möjligt va?

Last edited:
japp går lika bra, se till att lossa hjulaxeln innan du hissar upp den på stödet... blir lättare så

Kan man lossa bakhjulet med ett el bobbinostöd? Eller går det åt ett svingstöd då? Jag tänker inte borra i min sving. PUNGT

kurre3 skrev:
Kan man lossa bakhjulet med ett el bobbinostöd? Eller går det åt ett svingstöd då? Jag tänker inte borra i min sving. PUNGT

Det har ingen större betydelse vilken typ av stöd du har. Och nej, man borrar inte i svingen, ska man använda bobiner så finns det förborrade hål/fästen för dom.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D