Nyteknik
Bannad
Neutral skrev:Ja, vad gällde på SM:et egentligen? Man fick passa sig noga för att inte bli överkörd av alla scooters, de ovan nämnda körde hela tiden i depån men även många fler. Jag pratar mitt på dagen lördag och söndag, kan inte direkt ha saknats vittnen.
Framför allt på SM i Falkenberg men även på Gelleråsen drällde det av "minibikes" och minimotos i depån.HW skrev:Citat från reglementet:
Nöjes- och okynneskörning med sk minibikes och liknande motordrivna fordon är förbjuden på hela anläggningen. (4.1.1 i SR)
Jag förstår inte varför tävlingsledningen inte har en uttalad, tydlig och stenhård linje i frågan om "depåmoppar". De är nästan alltid högljudda på ett irriterande och smärtsamt vis, körs helt utan hänsyn till andra som rör sig i depåområdet och är tydligen inte tillåtna enligt reglementet. Kan inte de stackare som inte orkar gå cykla eller åka skateboard?
En pinsam parantes är att "depåmopparna" inte sällan framförs av män/pojkar vars uppsyn skvallrar om att de tror att de imponerar på omgivningen. Så fel de har...
Last edited: