Depåkort

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tidigare fick man tydligen 4–5 st tillsammans med startbekräftelse och tillläggsreler så att teamets personal, mekaniker, promotor etc. fick tillträde till depåområdet. Hur är det nu?

Ibland skickas det ut innan, eller så får du det när du kommer till banan.

Alla som betalar har även de fritt tillträde till depån om det är det du är ute efter. Bara för dem att strosa runt och titta på hojarna. Fripassagerare ska ju ha en funktion i "teamet" tycker jag. Andra kan betala.

Goodstuff skrev:
Alla som betalar har även de fritt tillträde till depån om det är det du är ute efter. Bara för dem att strosa runt och titta på hojarna. Fripassagerare ska ju ha en funktion i "teamet" tycker jag. Andra kan betala.

Jepp, håller med där. Jag lockar gärna dit folk till banorna på Söndag, men vill de komma in gratis får de fanimej vara där hela helgen och hjälpa till, det brukar inte vara lika intressant...

Nyteknik skrev:
Ok – tack. Tror jag kontaktar LMS och ber de skicka några.

Så fort du betalt skickar vi ut en startbekräftelse, med den får du biljetter för: 2 mekaniker
1 förare
1 bilpass

/HW

Goodstuff skrev:

Det är min mekaniker som behöver ett "depåkort".

:fakta

Chris Ash skrev:
Jepp, håller med där. Jag lockar gärna dit folk till banorna på Söndag, men vill de komma in gratis får de fanimej vara där hela helgen och hjälpa till, det brukar inte vara lika intressant...

Jag hjälper gärna till. Är ledig fre-sön :tummenupp

Nyteknik skrev:
Ho ho – det kom just från rätt käft! :rolleyes: :arsele

Öhh... Nu ska du nog tänka efter en gång till....
1. Det finns inga depåkort, eftersom depån är öppen för alla som betalat. D.v.s depån är öppen för publiken, mekaniker, i stort sett alla, utom små barn utan föräldrar och hundar.
2. Pit-lane behövs det kort för tillträde till..

oFFkeFF skrev:
Öhh... Nu ska du nog tänka efter en gång till....
1. Det finns inga depåkort, eftersom depån är öppen för alla som betalat. D.v.s depån är öppen för publiken, mekaniker, i stort sett alla, utom små barn utan föräldrar och hundar.
2. Pit-lane behövs det kort för tillträde till..

Jag trodde du menade att min mekaniker bara behöver tillgång till området närmast banan – där den med haveri har svängt in.

Din förklaring skingrade inte molnen... :va

Nyteknik skrev:
Jag trodde du menade att min mekaniker bara behövde tillgång till området närmast banan – där den med haveri har svängt in.

Din förklaring skingrade inte molnen... :va

Haha, ibland undrar jag vad för paranoiamoln som svävar runt i din skalle :)

1. Depå=område där du har din mekplats/tält etc.
2. Pitlane= infarten/utfarten precis bredvid banan, där du har din personal med depåtavlor,tidtagning etc.

I depån på svenska sm-tävlingar får alla vara, öppet och gemytligt.
Att alla inte har access till pit-lane här hemma har mest med säkerhet att göra, så det inte blir överbefolkat där.
På EM och VM är det en helt annan femma, där är kontrollen betydligt hårdare..

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026