Depåchefen, var befan han sig!!

Lade

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Malmö/Limhamn
Hoj
Kawasaki ZX6
Detta är lite kritik samt mycket att ta vara på.

Knutstorp i Torsdags:

Märkte vid flertalet ggr att depåchefen inte var på plats när vissa saker hände på banan.

Blandannat: Sista rundan i gul grupp så låg där en ljuddämpare mitt framför tornet vid depåchefen men var var han? :va


Jag älskar att köra med er och ni gör ett toppen jobb.

:tummenupp och fortsätt
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Detta får vi naturligtvis ta upp med Ring Knutstorp som vi hyr alla funktionärer av inklusive Depåchefen när vi har körningar på Knudan.
Detta är oacceptabelt ur säkerhetssynpunkt.
Jag tar kontakt med banbokningsansvarige i Styrelsen.

Tack för informationen.

/ Micke
Depåchefsansvarig.
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Jag i grön grupp blev utvinkad på banan från depån av en på höger sida, på huk sittandes person. Funderade på hur mycket han visste om någon skulle vara på väg längs räcket när jag körde ut (väldigt långt åt höger pga ev "felseglare")

I övrigt ytterligare en toppendag! :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej allihopa.

Det är bra att vi får information om de brister som finns, utan denna info kan vi inte förbättra oss och vårt mål är ständig förbättring.
Vi i arrangörsteamet (Depåchefer, Instruktörer och Styrelse) tar åt oss av kritiken och vi har redan börjat hantera problemet.

Vårt primära mål är att arrangera säkra körningar och det ska ni som kör kunna lita på.
Vi kommer att göra allt som står i vår makt att se till att det som hände på Knutstorp i torsdags inte skall hända igen.

Med vänlig hälsning

Mikael Pålsson
Depåchefsansvarig

(Edit: Fel på veckodagarna, det var i torsdags, inte söndags.)
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kommer ni i arrangörsteamet att redogöra för vad man gjort för åtgärder kring detta problemet?
Om det önskas så är det inga problem.
Det som gjorts hitintills är att vi försökt få en överblick av situationen.
Vi kan konstatera att det har funnits en brist i kommunikationen mellan Styrelsen - DC gruppen och den inhyrda bemanningen. Detta kommer nu att styras upp med en skriftlig instruktion eller "checklista" inför körningarna på Knutstorp (det finns redan en nyskapad sådan för körningarna på SRW). Denna checklista håller jag just nu på att författa ett första utkast av, därefter går den ut för yttrande till DC gruppen, Instruktörsansvarig samt Styrelsen.

Vi kommer också att prata med personalen vi hyr in från Hyllinge för att i möjligaste mån undvika liknande händelser i framtiden. Detta är en "to do" punkt och om du vill kan jag redovisa tid och datum när det är slutfört?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag undrade också över det när jag var där 18/6.
"Ska det inte vara någon i tornet som har koll?"

Tummen upp till Lade som tar upp det. :tummenupp


Om han/hon måste göra något annat så kan man väl ha en avbytare eller ?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kommer ni i arrangörsteamet att redogöra för vad man gjort för åtgärder kring detta problemet?
Eftersom du önskade det så kommer här en skriftlig redogörelse om vilka åtgärder som vidtagits för att i möjligaste mån undvika händelser som de som beskrivits ovan i framtiden.

1. Diskussioner mellan mig som DC-ansvarig och medlemmar i styrelsen samt ett förtydligande av vem som gör vad innan, under och efter Knutstorpskörningarna.

2. Upprättande av checklista.
Denna har varit ute på remiss till DC-gruppen samt styrelsen och de som har haft synpunkter har yttrat sig. Checklistan är nu färdigställd och kommuniceras ut till DC gruppen innan körningen på torsdag.

3. Ett trevligt samtal med den DC som i normalfallet brukar chefa på våra körningar och ett förtydligande om vilka specifika regler SSEmse kör efter.
Det kommer även att hållas ett flaggvaktsmöte av samma typ som vi har på SRW innan körningarna där dessa regler gås igenom.
Allt för att undvika missförstånd.

Jag är väldigt tacksam att tråden startades och att vi nu har rättat till det som varit fel. Detta visar ännu en gång på vikten av bra kommunikation, en transparens i beslutsprocessen en flexibel inställning från alla som är inblandade i en förening som Sydskanes Emse.

Det känns som vi har ett gott team kring SSEmse som på alla sätt och vis ständigt försöker förbättra en redan utmärkt förening. Vill rikta ett stort sommartack till Fredrik, Percy, DanneP, Jens, Thomas, Erik, Rolf, Kriss och Alex för den tid de lagt ner på att hjälpa till att lösa detta lilla problem.

Jag ser fram emot Knudankörningen på torsdag och hoppas att vi får torrföre! Robz, kom tillbaka med dina väderförutsägelser och lova sol precis som förr i tiden! :yoparty

/ Micke
Depåchefsansvarig
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top