Depå-stopp

Magnus skrev:
Så funkar det väl på alla rejshojar?

Så är det på min med och det är väldigt smidigt att slippa hålla reda på distansena vid byten, även om man inte behöver snabbbyta i R600.
Så är det på racehojarna, dvs distanserna har presspassning i fälgarna men bromsoket sitte rinte kvar i svingen, men inte på de flesta fyrtaktarna vad jag har sett.

Goodstuff skrev:
Så är det på racehojarna, dvs distanserna har presspassning i fälgarna men bromsoket sitte rinte kvar i svingen, men inte på de flesta fyrtaktarna vad jag har sett.
Man kan enkelt modda de flesta hojar så att det endast tar ca 20 sek med hjulbyte. Allt som krävs är att man tittar noga på utförandet och försöker förenkla det.

Det kan man säkert men det behövs ju lite modifieringar - det är ju inte så orginal.

Goodstuff skrev:
Det kan man säkert men det behövs ju lite modifieringar - det är ju inte så orginal.
Skillnad på gathojar & riktiga räcers du vet...

Nr:18 skrev:
På Mo i Rana bytte vi bak och framdäck, tankade, kolla oljan, smorde kedjan och bytte förare på 1,16 från att hojen stannade till den rullade igen :banana
Fick man tanka o byta däck++ samtidigt i Mo i Rana :confused:
I Anderstorp fick man väl BARA tanka i i tankområdet :va
Ni ska inte köra Karlskoga 4timmars eller?
Tänkte spana in erat åk o stjäla lite ideer............ :)

Lust for Life skrev:
Fick man tanka o byta däck++ samtidigt i Mo i Rana :confused:
I Anderstorp fick man väl BARA tanka i i tankområdet :va
Ni ska inte köra Karlskoga 4timmars eller?
Tänkte spana in erat åk o stjäla lite ideer............ :)
Man fick inte tanka samtidigt som man bytar däck. Under tankning fick ingen öht meka med hojen. Vi ska inte köra i karlskoga, det är inget ERF.

Goodstuff skrev:

På mina sitter distanserna fast i fälgen, men det är väl special. Dock så sitter bromsoket fast i svingen på R6:an orginal. Alltså har jag en "riktig" räserhoj :)

Back