dentad tank

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
hur ser era tankar ut? och hur har ni tryckt ner dom?

så här ser min ut nu i alla fall, i morgon så kommer förhoppningsvis handbromsen till bakhjulet att monteras igen. :tummenupp

Bifogat

• 2006-02-20 004liten.jpg
    2006-02-20 004liten.jpg
    30.8 KB · Visningar: 603
Zxr_Green skrev:
Jag leter fortfarande efter tank till min.. vill inte sabba den jag har :huvet

jag letade med till en början, men efter att jag fått några småbulor av skinkorna såååå, fakk it

Bruno skrev:
jag letade med till en början, men efter att jag fått några småbulor av skinkorna såååå, fakk it

okej... antar att det kommer att bli så för min del osså.. börjar sesongen med hel tank... sen blir det väll att man andvänder den som e på :brinnerup

granath_ skrev:
fan vilket fint styre du hade iaf ;)

det tjänar sitt syfte. då jag inte vill köra med streetfightersetup. det avsågade extrastyret är skönt att lägga benen på och det är ingen risk att man kommer åt något viktigt, typ dödarknappen. man framför allt så skyddar det gaffeln vid rullning.

Trådlyft. :)

Hur gjorde du /har ni gjort med dräneringsröret som går inne i tanken..
bara att ta en gummiklubba, banka ner och hoppas på att den håller sig hel? :)

Går ju plugga iofs men dräneringen är ju rätt bra att ha.

92_thumb.jpg

dålig bild men lite ser man la

Trådlyft. :)

Hur gjorde du /har ni gjort med dräneringsröret som går inne i tanken..
bara att ta en gummiklubba, banka ner och hoppas på att den håller sig hel? :)

Går ju plugga iofs men dräneringen är ju rätt bra att ha.

Om du köper/laddar hem wheelies for dummies så har dom ett kapitel i filmen med just tillverking av "stunttank" :tummenupp + en massa mer stuntåtgärder som man kan göra på sin knarr :tummenupp

Jag tycker att det är bättre att denta med gummiklubba och en tjock telefonkatalog... Börja med att slå ner tanklocket och jobba dig utåt..

Jag tycker att det är bättre att denta med gummiklubba och en tjock telefonkatalog... Börja med att slå ner tanklocket och jobba dig utåt..

Har för mig att dem gjorde precis tvärtom i filmen, banka utifrån Å in :tummenupp

:öl :öl

Apa vad tung det komme bli att gå upp imorgonbitti kl 6 :zpy

jag tycker det är viktigt att dentningen lutar bakåt. de flesta dentningar man ser i sverige ser ut just som alla bilder i den här tråden, dvs att tanken är inslagen men inslagningen är horisontell. det gör risken större att spreaders ser ut som tank-danglers. ryggen ska ju va så långt tillbakalutad som möjligt vid spreaders och highchairs om ni förstår hur jag menar.
nu har jag ingen bild på min men den är mycket snyggare än era. :arsele

Det låter förnuftigt.. man sitter ju bara där bak ändå och blir la bättre sittställning..

Slöletade efter filmen men hittade den inte.

Nu när expertpanelen är samlad så ställer jag min fråga igen.
Returrören som går inne i tanken, hur har ni gjort med dom? Överlever dom om man tar det lite lugnt eller är det plugga som gäller? :)

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet