Denso iridium power på R1 -03

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Då Den sneögde närmar sig 2000 mil tänkte jag byta stift. När jag tog bort dem satt där Denso Iridium, vilka väl aldrig vart originalmonterade på R1 från 2003 väl? Nu är jag i valet och kvalet hur jag ska göra.. Hade ni bytt? Är vanligtvis inte snål och ger hojen alldeles för mkt kärlek men att kasta ut 1000 spänn på stift som egentligen kanske inte behövs bytas känns ju som bortkastade pengar.. Har inga nya stift liggande då jag skulle köpt Iridium Power.. Blev förvånad när där redan satt såna minst sagt.. Va hade ni gjort?

Har den gått bra med stiften? Skulle nog kolla vad det är "orginal" har själv inte bytt stift på min hoj som också är en R1 2003, den har gått 4000 mil och jag kört drygt 2000 mil, men vet att den går jäkligt bra, då jag provade en R1 2003 i somras som inte alls gick lika bra. Vet inte vad bytesintervall är för stift heller.

Gör vad som känns bäst för själen eller plånkan, vet att som ex på cbr 929 som SKALL ha irridiumstift att det inte blir bra med vanliga stift, det fungerade men när jag byttte och såg det var lågbudget i och att det hade skjutit sönder stift så skall man inte chansa åt det hållet.

Den har gått helt perfekt på stiften, bytesintervallet är just 2000 mil, därför tänkte jag byta nu men de är just de att jag antar att dom är bytta redan eftersom iridiumstiften redan satt i, om de nu inte är så att de satt Denso iridium redan original? Snygg färgsättning på din Retta förövrigt:)

Tackar för infot:) Då skall jag byta stift till våren också, samt drivpaket och ventilkollen. Jo hon är rätt granner;) Jäkligt nöjd med R1 som får hänga med på säsong 4 för hennes del med mig :) Aldrig haft så lite probs med några hojar som just mina Yamaha.

Iridiumstiften har inte bytesintervall på 2000 mil. Själva grejen med dom är just att livslängden är mycket längre. Minst dubbelt så långt som vanliga stift. Så du kan nog köra på dom ett tag till.
På min YZF 750 satt det vanliga densostift i som tydligen byttes 2006 enligt serviceprotokoll. De var inte vackra men fungerade lika bra som de nya.

På ebay får du fyra Iridiumstift för en bråkdel av svenska butikspriset. Har varit lite snack på forat om kopior men jag köpte från England och Gixxern går finfint på dem

Tror jag kör denna säsongen också med dem så får de bli nya till nästa istället. Tack iaf för hjälpen, länkar osv!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park