denna te610 -00 motard

Prästen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
ingen än :(
http://www.blocket.se/view/5802673.htm?caller=dal_s&l=0&c=1&city=0

Vad tror ni om den. Jag har hört allt möjligt om HVA´s motarder och jag har svårt att hålla isär dem. Detta är väl en ombyggd enduro?

Är den nåt att ha eller har den inget mos alls.

Det blir en första hoj men jag vill gärna ha något att växa i. En ktm 620 är väl bättre nybörjarhoj men jag tror jag kommer tröttna på den ganska fort.

:tomten

Varför inte, men jag tror denna är enduro varianten och inte LV varianten. TC heter cross varianten. Sägs vara väldigt hållbara bara man håller efter dem!
Den annonsen har väl varit ute ett tag?

motardnisse skrev:
Varför inte, men jag tror denna är enduro varianten och inte LV varianten. TC heter cross varianten. Sägs vara väldigt hållbara bara man håller efter dem!
Den annonsen har väl varit ute ett tag?

Prästen skrev:
Detta är väl en ombyggd enduro?

Det var ju liksom min gissning med.

Nån som vet om den har sån däringa elstart??

Eftersom jag bara har typ 38 000 att lägga ut så är han nog tvungen till vissa eftergifter om det ska bli affär

ja, det är en ombyggd enduro. Finns även en SM 610 som startas med hjälp av elstart eller kick.

Tycker dock framskivan ser lite liten ut? :va

mini-knutten skrev:
ja, det är en ombyggd enduro. Finns även en SM 610 som startas med hjälp av elstart eller kick.

Tycker dock framskivan ser lite liten ut? :va

Jo, det var ju eg det som var tveksamt. Han lär ju få släppa lite på priset så jag får råd med en större skiva och adapter.

Nån som vet om den är bra som nybörjar motard???

inte för att jag har någon riktig erfarenhet av denna modell eller motard i allmänhet, men har för mig att 610:an ska vara lite väl race-inriktad, men å andra sidan är väl alla motarder det :hihi

Fördelar med denna hoj är att orginaleffekten ligger på 25kw (snor-billig försäkring) samt att vikten är precis på gränsen till vad som är tillåtet.

Kollade själv på en 610 innan jag beslöt mig för en SV istället, blir motard nästa!

motardnisse skrev:

jo men den första är ju den ökända sm 610, tydligen en riktig bajspåse

Den sista har jag också sett såklart men den verkar suspekt, med det priset och så. Sen verkar ju många tröttna på sina trötta 640´in. Men annars verkar den ju najs

Prästen skrev:
jo men den första är ju den ökända sm 610, tydligen en riktig bajspåse

Den sista har jag också sett såklart men den verkar suspekt, med det priset och så. Sen verkar ju många tröttna på sina trötta 640´in. Men annars verkar den ju najs

Mmm! om en SM610 är en bajspåse vad är en KTM 620 från -97 då? :va

Ett tips! ha inte så höga krav i början om du inte är så pass säker på vad du ska ha!

Om du hade varit säker så hade du inte ställt nån fråga här! Man får prova sig fram! Är inne på min 4:e KTM som jag ännu är nöjd med!

Problemet med HVA är inte fordonen, men om du skulle ha oturen och köra sönder så kan det vara hopplöst att få tag i reservdelar. HVA är ju ett Italienskt företag med allt vad det innebär. :)

Nicke_K skrev:
Problemet med HVA är inte fordonen, men om du skulle ha oturen och köra sönder så kan det vara hopplöst att få tag i reservdelar. HVA är ju ett Italienskt företag med allt vad det innebär. :)

Icke då,hade 610 innan ,inga som helst problem med reservdelar,max 2 dar leverans på delar när man beställde från knåda. :tummenupp

Nicke_K skrev:

Dagens myt.

Enduro fjädringhen är original. Blir den helt mongo när man ska leka motard eller funkar den? Bara att styva upp lite eller?

800 mil för en enduro med bara service (ventiler, olja+filter)? Kommer den braka ihop så fort jag sätter mej på den eller hur är det med milantal på enduros?

Jättesuperdupertacksam för svar :pannkyss

Back