Richard skrev:
2046931 Äh, ni snackar goja, det har inget med stöldrisk att göra. Man suddar ut regnumret för att köparen förhoppningsvis aldrig ska kolla i bilregistret/regbeviset, för då kommer det fram att fordonet är importerat i förrgår och/eller egentligen är en gammal taxi-diesel men nån har tryckt i en bensinare och kallar bilen för V70R. Framförallt det förstnämnda. Dessutom heter säljaren Leifi och har 14 andra bilar i omlopp, liksom 22 åtal.
När jag haft annons ute så är det alltid några suspekta typer som velat veta var bilen står, så dom kan åka å kolla in bilen själva, när jag inte är där..
Detta är inte jag pigg på iallafall, vill dom kolla in min bil, så ska jag vara med.
Det finns dom som nyttjar annonser för att hitta delar till sina egna bilar, så står man där med plockade hjul, på sin utannonserade bil.
Visst, dom kan komma tillbaka efter jag visat bilen, men då har man iallafall
nån koll på vilka som varit där.
Finns ganska många knäppsar på t.ex. blocket.
Jag har fått många mail (trots att jag skrivit vill att dom ska ringa istället) där dom enbart frågar om bilen är kvar.
Då har jag svarat : ja.
Sen hör man inte av dom mer...

Varför ?
Om man inte är intresserad av bilen, varför vill man veta om bilen finns kvar för ?
Jaja, kanske inte är något skumt bakom det där, men jag ser ingen anledning att visa mina nummer för alla, det räcker att dom seriösa spekulanterna får det, efter telefonkontakt.
Att bilarna skulle vara skumma, eller kassa bara för dom dolt reg.nr i annonsen är ju bara löjligt.
Det är väl ingen som köper en bil eller MC utan att först fått reda på reg.numret ändå ?