Denna känslan vill jag inte uppleva igen!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Jag å kompis var ute och körde i rätt "bra" tempo igår på E4:an, vi kom ikapp en långtradare. Kompisen hinner köra om men jag fastnar bakom den i 400-500m pga mötande trafik och en kurva. Efter kurvan kör jag om lastbilen och precis då ser jag 2st bilar stannar och en av förarna kliver hastigt ut ur bilen och ser ut att titta förskräkt mot mig och pekar ut mot skogen vid kurvan. Jag tittar framåt men ser inte min kompis där... jag viker in mot vägrenen och saktar ner, tusen senarion bläddrar förbi mitt huvud, har han kört av vägen? Vart är han? Är han död? Vad fan pekade bilisten på? osv osv...:confused:

Fick en sådan shock att jag inte visste vad jag skulle göra. Stog där vid vägen och bara tittade bakåt mot kurvan någon minut. Till sist sansar jag mig och åker framåt för att vända vid korsningen som ligger just framför mig. Ser nu att bilisterna vänt och åker tillbaka för att sedan svänga av vid korsningen just vid kurvan. Vad fan är det som händer tänker jag och ytterligare senarion bläddrar i mitt huvud. Åker dit där bilisterna svängde in, men bilisterna hade fortsatt på vägen in. Då börjar det gå upp ett ljus, bilisterna var bara osäkra vart dom skulle svänga av. Men för säkerhet skull står jag och tittar in mot skogen för att se om jag kan se några spår av en ev avåkning. Men jag kunde inte se något.

Nu helt plötsligt kände jag en otrolig ilska över bilisten än fast han inte hade gjort nått direkt fel. Men hade jag haft möjligheten att få växla några ord med honom vid det tillfället så hade han fått hört ett och annat.

Men jag åker ut på E4:an igen eftersom kompisen lär ha stannat en bit framöver då han märker jag inte ligger bakom honom. Kör några km till men han syns inte till...återigen vad fan händer tänker jag och stannar vid en vändplats, ha han åkt av ändå!? Paniken infinner sig igen. Ska precis ta upp telefonen då det ringer...det är han. Glädjen av att se på displayen att det är kompisen som ringer var obeskrivlig.

Panikkänslan,ångesten och den ovetskapen jag hade där ett tag är något jag aldrig hoppas på att behöva uppleva igen.

Med detta vill ja säga att ta vara på era vänner, var rädd om dom, man vet aldrig vad som händer bakom nästa kurva i livet. Kör försiktigt nu när hösten är här!:pannkyss

Over and out.
//Peter

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back