Denna diskussion får ej gå osedd

Liknande trådar med meningslösa diskussioner har förekommit på SH också..Det är nog ganska likvärdigt detta forums innehåll stundtals.

Tja.
En del har kanske för lite att göra när man kan sitta och fundera ut frågor av den kalibern.
MEN sedan kommer jag ihåg en utbildning i första hjälpen jag höll på Chalmers i Göteboreg för några år sedan. Där gjordes det test och uträkningar av bla doktorander. Slutsatsen var att kroppens MUSKLER faktiskt är det enda som avgör hur bra vi klarar en krock/smäll/omkullkörning...

Intresseklubben antecknar och nu vet ni...
:banana

Det vimlar av liknande trådar på bike.se....det har blivit rena jävla lunarstorm tyvärr; 15-åringar som ger köpråd på Hayabusa eller skriver " typ väl formulerade in lägg om när deras fett tok trimmade Derbi typ van fan Senda ju drog en Blejd på bak hjulet" osv....hoppas att vi slipper sånt här!!

Last edited:
fazerfun skrev:
Det vimlar av liknande trådar på bike.se....det har blivit rena jävla lunarstorm tyvärr; 15-åringar som ger köpråd på Hayabusa eller skriver " typ väl formulerade in lägg om när deras fett tok trimmade Derbi typ van fan Senda ju drog en Blejd på bak hjulet" osv....hoppas att vi slipper sånt här!!

Personligen tycker jag det är lika illa med vuxna människor som bölar då dom kört för fort och tappar lappen, eller talar om att dom skenförsäkrar R1an på mormor i jukkasjärvi eller får ståfräs genom att försöka imponera på andra genom diverse konster på motorcykeln som kan skada andra.
Och sånt har vi tyvärr inte fått slippa ännu..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien