Den vidrigaste lukten du känt

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Jag har svårt att bestämma mig för vilken, så jag radar upp topp fem:

Plats 5: Rutten proteinshake.
Shakers har nog ganska många glömt att diska. Men har ni glömt den under sätet i bilen i ett par veckor? Självklart var man tvungen att lukta. Fy fan. :3freak

Plats 4: Polarens "järntablett"-gaser.
Var ute och åkte bil med en polare. Jäveln börjar gasa som om det gällde livet.
Och herrejävlar vad det stank! :skrämd :zpy
Han skyllde sin risiga mage på de järntabletter han åt efter att ha gett blod.

Plats 3: Dödens rap á la Gorby's.
Jag åt två Gorby's till lunch en lat studiedag under skoltiden. Senare under dagen började det rapas el grande. Och helvete vad det smakade illa. Riktigt så det tårades i ögonen. Höll för näsan och blåste iväg raparna men det hjälpte inte tillräckligt. Gick knappt sova den natten för att man bävade stanken. :(

Plats 2: Lagrad mök.
Under en nyårsafton kläckte en polare ur sig att han hört att "en mök ska lukta 10 gånger värre om man har den i en burk i några veckor."
Upp till bevis! Polaren tog en gammal glasburk, drog ner brallorna och la en riktig jävla brakare i burken. Skön akustik. :tummenupp
Vi kom överens om att den inte skulle öppnas förrän nästa nyår.
Sagt och gjort så satt vi där kommande nyårsafton och grälade om vem som skulle lukta på den. Eftersom ingen ville så erbjöd jag mig. Jag menar; så farligt kan det väll inte vara?
Jag lättade lite på locket och stack ner näsan. Attackvomeringen var omedelbar. :zpy
Ryktet stämmer. :nicka

Första plats!:
Innan körkortens tid cyklade vi runt i ett gäng och härjade.
En kväll brassade vi till den friluftsgård som ligger bortåt Tyresta Nationalpark.
På parkeringen hittade vi en stulen, sönderkörd och vandaliserad bil.
Tre av oss(inte jag) var pissnödiga. Som vilken vettig tonåring som helst ställde de sig och pissade i bilen. En pissade i ett påskägg som låg i bagageutrymmet. En pissade in genom fönstret på passagerarsoffan. Och en stod på taket och pissade in genom den öppna takluckan.
Därefter begav vi oss ner mot stranden för att softa en stund.
På vägen tillbaks igen var två av oss långt före och kom till bilen mycket tidigare. Plötsligt hör man på avstånd hur de fullkomligen skriker och vrålar om någonting. Vi tror de blir mördade och skyndar oss dit.
Men när de får syn på oss ropar de "Kom inte hit! Kom inte hit! Det luktar så jävla vidrigt!"
-"Vadå, jag känner ing-UUUÖÖÖÖÖHHH!!!! :zpy :zpy :zpy
Det måste sett ganska kul ut ändå. Fem grabbar som står och spontankräks med rinnande ögon.
Fråga mig inte hur men biljäveln hade efter bevattningen börjat osa nåt så förbannat vidrigt att det inte finns ord för det. Stanken var verkligen som en vägg av rutten lukt.
Jösses. Fruktansvärt.

Så, vad är det vidrigaste du känt? :gnissla

Last edited:
Ruttnande höns ligger ganska högt upp på listan över saker som inte luktar jordgubbstårta.

Det du skriver på plats 5 ger jag min röst på. Jag hade glömt bort att diska den, så den fick ligga i ett par veckor. Stanken när jag sen skulle diska den var helt överjävlig!

Slutade med att jag fick slänga den, lukten gick inte bort ..

Satte mig i bilen häromdagen och kände en av de vidrigaste stankerna jag känt. Körde med öppna rutor och funderade på om en råtta/mus letat sig in i fläkten eller liknande. Till slut vid ett rö lyse började jag titta mig omkring och efter en stunds letande såg jag en BAJSPÅSE liggandes under en vanlig påse i passagerarsätet. Tack älskling för att du lämnat bajspåse full med skit I SÄTET?!?!

Som hundägare är man rätt van men ibland kan det lukta lite mer än vanligt vilket inte är helt trevligt... Lagrad skit instängd i bil är än värre...

Fifan för fruntimmer... Ibland...

Kunde hon inte lagt den på golvet i alla fall om man nu skall promt ha med det i bilen??? :fatta!

Rättsmedicin våren 1992 ett lik hade ruttnat på sjöbotten dvs en anaerob process...

Rättsmedicin våren 1992 ett lik hade ruttnat på sjöbotten dvs en anaerob process...

Lagom nedbruten människa luktar verkligen inte hallonbåtar. Grabbarna på patologen här nere är inte riktigt friska, när eleverna flockas kring väggarna och gör vad de kan för att inte spy så står de böjda över kroppen och verkar nöjda med livet.....

Lagom nedbruten människa luktar verkligen inte hallonbåtar. Grabbarna på patologen här nere är inte riktigt friska, när eleverna flockas kring väggarna och gör vad de kan för att inte spy så står de böjda över kroppen och verkar nöjda med livet.....

Omvänd effekt här.
Jobbade tidigare brevid ANNAS pepparkaksfabrik.
När de bakade så spred sig en ljuv doft av pepparkakor utomhus. Själv står man där och smakar på luften och ältar "Mmmm, pepparkakor.."
De som däremot jobbat där i 10 år hostar, gurglar och går in igen.
Tydligen ska doften inte vara så smarrig efter några år. :hihi

Tell me :D
Var nyligen på en kurs i Barcelona och det bjöds på cadaver operationer av halvruttna lik där halva kroppen var borta.
De Spanska rätsmedcinarna rökte och fikade som inget hade hänt :spysmiley

Tyskarna skötte det där mycket snyggare...

Iofs har jag inte vart om så mycket äckligt jämnfört med andra tydligen, men en spya som någon random hade lagt i en varm trappuppgång för 2 sommrar sedan står överst på min lista.. Vi var högst upp i en 8 våningshus typ. Hissen fungerade inte och när jag och polaren skulle dra därifrån möts vi av lukten när vi kliver ut genom dörren från lägenheten. Att sen behöva gå ner mot spyan och sen hoppa över den var inte alls trevligt!

Benlim! Luktar otroligt förjävligt!

3071108_benlim.jpg

Jag hittade en halvrutten Dalmatiner (jepp, hunden) med ett kulhål i huvudet i Eskilstunaån när jag var i 13-14årsåldern. Det var väldigt varmt ska tilläggas och vi kände doften på säkert 50m avstånd och vi kunde "lukta" oss fram till vattenbrynet där hunden låg.
Den doften kommer jag fortfarande ihåg och vill jag spy fast jag inte mår illa så är det bara att hänga huvudet över muggen och tänka tillbaka på det ögonblicket. Inte nog med att det luktade illa, man blev illa berörd av att se att någon hade gjort något sådant så det var svårt att hålla tillbaka volmeringen...

Det värsta jag komma på är gamla melasstankar utanför en nedlagt sockerfabrik. Men så har jag inte haft det tvivelaktiga nöjet att känna lukten av ruttnande varelse.

Edit: stavfel

Last edited:
Var med och gjorde en grovsanering i en lägenhet där en gammal tant dött och legat i 1-2 månader innan det upptäcktes. I samma lägenhet fanns mycket sopor och en frys full med mat som gått sönder. Luktade inte kaka.

På den stora kycklingfabriken hade det skett sig så illa att utsugsröret för lever och hjärtan hade kloggat igen... dock inte på en gång utan sakta och säkert för att en dag vackert sluta suga iväg avfallet. Till följd av detta hade det under ca två veckor samlat på sig lever och hjärtan i röret... långt in i röret dessutom.
Man försökte med allehanda metoder få ut sörjan ur röret, men kom inte fram till någonting. Till sist kom någon med den briljanta idén att trycksätta röret bakifrån. Sagt och gjort, man öppnade alla ventiler in mot fabriken och började trycksätta bakifrån. Inget händer... Ökar trycket... inget händer.
Till sist sparkar en kille till på röret i ren förbannelse och då händer det... Skiten släpper... Ljudet kommer jag aldrig att glömma. Först låter det som Balrogen från sagan om ringen kommer rusandes i 180, sedan hör man hur det börjar vissla i röret och efter ½ sekund kommer två veckors ruttna levrar och hjärtan sprutandes i en fontän som tar sig från knähöjd upp till taket (ca 3,5 meter) och därefter lägger det sig snyggt i en grå hög... Det luktade tamejfan så illa att till och med jag som inte är så kräsmagad nästan kräktes.

Asså förbannat trevliga berättelser ni bjuder på grabbar. :näsblod

Farsan var med om en lagomt trevlig grej för många år sen. Fiskeintresserad som han (och jag) är så var han och en systerson ute och drog drag med en gammal eka. De är ute på en ganska grund del av sjön när de får se något sticka upp ut vattnet.

Det visade sig vara en älg som antagligen hade gått genom isen på vintern och fastnat i sörjan i bottnen. Naturligtvis fick de här två gossarna för sig att de skulle ro in i älgen och se vad som händer, så min kusin som rodde drog på järnet på årorna (säkert två knop) och bang small de in i älgen mitt i bogen. :crash

Inte så smart... för det som hände var att allt löst material i älgen dammade loss och flöt upp till ytan. Hår, hud, ruttet kött och allt möjligt skit som inte sjönk lade sig som en filt på ytan och grabbarna grus fick känna på en stank värre än en otvättad armhåla i Auschwitz.

Sensmoral: Ge fan i att ro på älgar, även om det låter lockande...

*/ ?>
Back