Den värsta gathojen

Nyteknik skrev:
2231154 Det känns inte som ett orimligt antagande att även Ducati skulle få dispens för att kunna tävla med Desmosedici och ge serien extra status/intresse.
Ducati har själva sagt attd e inte kommer tävla medden och att de gör det eftersom den skulle sopa banan med alla andra, snarare handlar det om att de inte vill slå undnan benen för sig själv ao ch sina egna modeller som de säljer mycket baserat på deras racegener och framgångar.
 
Gustav O skrev:
2231522 Ducati har själva sagt attd e inte kommer tävla medden och att de gör det eftersom den skulle sopa banan med alla andra, snarare handlar det om att de inte vill slå undnan benen för sig själv ao ch sina egna modeller som de säljer mycket baserat på deras racegener och framgångar.
Var finnns logiken i det resonemanget?

Skulle Ducati välja att inte tävla med en modell som skulle vara överlägsen konkurrenternas för att...?

Det låter inte heller troligt att försäljningen av deras tvåcylindriga modeller skulle hämmas av att man tävlade med en modell som i praktiken inte var tillgänglig för folk i allmänhet. Så har det ju sett ut på GP-banorna i decennier. Och i F1.

Vill de maximera statusen för denna modell och därmed alla andra produkter med emblemet "Ducati" borde man förstås associera modellen med den högsta kasten och inget annat.
 
Nyteknik skrev:
2231589 Var finnns logiken i det resonemanget?

Skulle Ducati välja att inte tävla med en modell som skulle vara överlägsen konkurrenternas för att...?

Det låter inte heller troligt att försäljningen av deras tvåcylindriga modeller skulle hämmas av att man tävlade med en modell som i praktiken inte var tillgänglig för folk i allmänhet. Så har det ju sett ut på GP-banorna i decennier. Och i F1.

Vill de maximera statusen för denna modell och därmed alla andra produkter med emblemet "Ducati" borde man förstås associera modellen med den högsta kasten och inget annat.

Dom vill dema 999an i SBK, en hoj som "alla" kan köpa och ha råd med.
Och det verkar räcka med den för att dominera SBK just nu.. :)

De har ju redan L4an i motogp så det räcker väl.

hej hopp...
 
Nyteknik skrev:
2231589 Var finnns logiken i det resonemanget?

Skulle Ducati välja att inte tävla med en modell som skulle vara överlägsen konkurrenternas för att...?

Det låter inte heller troligt att försäljningen av deras tvåcylindriga modeller skulle hämmas av att man tävlade med en modell som i praktiken inte var tillgänglig för folk i allmänhet. Så har det ju sett ut på GP-banorna i decennier. Och i F1.

Vill de maximera statusen för denna modell och därmed alla andra produkter med emblemet "Ducati" borde man förstås associera modellen med den högsta kasten och inget annat.
Nej men det är vad deras tävlingschef säger, lätt att vara kaxig när man inte behöver bevisa det.
Eftersom SBK är ett av deras största skyltfönster för de modeller som är grunden så är det ju inte alls konstigt att de vill använda de modellerna där och inte en modell som inga kan köpa.
 
Macke skrev:
2231143 Vad gäller i R1000, lite friare reglemente.. Kanske går att köra den där... Vore sjukt roligt!

ja om du köper den och kör med så har du iaf inga ursäkter för att inte kunna Köra NSB 2008
:D :D
 
Gottis skrev:
2232240 ja om du köper den och kör med så har du iaf inga ursäkter för att inte kunna Köra NSB 2008
:D :D
Det har han ju visst - han får ju inte köra i NSB med hojen som han lagt ut en halv mille på. :7peta
 
Gustav O skrev:
2232267 Det har han ju visst - han får ju inte köra i NSB med hojen som han lagt ut en halv mille på. :7peta


han får ju lov att byta innan han blir uppklassad så nästa stackars rookie 1000 förare får chansen med den nya super duper duccen :7peta :rolleyes: ;)
 
Ja nu kastar jag väl skit i "fläkta" men skölds Ducce gick väl inte så inåtahelvete fort eller var han en dålig pilot? Skulle inte förvåna mig om R1-sp inte ligger långt efter den där pizzaräsern på bana med samma piloter. Men visst 200 ärliga låter ju mumma och den ser ju fin ut åsså och och och...


björn
 
björn.e skrev:
2232308 Ja nu kastar jag väl skit i "fläkta" men skölds Ducce gick väl inte så inåtahelvete fort eller var han en dålig pilot? Skulle inte förvåna mig om R1-sp inte ligger långt efter den där pizzaräsern på bana med samma piloter. Men visst 200 ärliga låter ju mumma och den ser ju fin ut åsså och och och...


björn
Skölds Ducce är iofs väldigt fin men det är ändå en "viss" skillnad mot den här hojen.
 
jag själv har kört en Ducati 999S -06 för någon vecka sedan och en monster 06 något vad dom nu heter hehe. Och säger bara .. ALDRIG MER DUCATI!

ush.. allt satt fel...allt känndes fel allt var bara fel. (kan bero på att jag bara kört japans i för sig, tar ju ett tag att vänja sig vid annan sort hoj)

Fast ganska snygga var dom...och ljudet är ju så underbart!!

detta är vad jag tycker då.



Tycker denna mc dom släpper inte alls en snygg för 5öre och ä den lika "bra" att köra som en 999 så är det inte mycket att ha.

Men den går nog som ett jävla skott hehehe

Hoppas man får se någon i verklgheten och klämma lite!
 
Last edited:
Gustav O skrev:
2232333 Skölds Ducce är iofs väldigt fin men det är ändå en "viss" skillnad mot den här hojen.


Vilken skillnad då? Jag har hört att den kostat allt från 250 till en mille att bygga och då borde den väl var i ungefär samma kaliber eller :va

björn
 
Nyteknik skrev:
2231589...
Skulle Ducati välja att inte tävla med en modell som skulle vara överlägsen konkurrenternas för att...?
...

Förmodligen för att den hade blivit förbjuden att använda ändå till sist.

Eller att andra tillverkare ganska så snabbt också hade gjort MotoGP-hojar i små serier för att kunna köra i WSBK. Kanske värre hojar än Ducatin. Vilket också hade gjort att sånna hojar hade blivit förbjudna. Både på väg och bana.

I vissa serier med superstock tex så finns det maxbelopp för vad hojarna får kosta i butik som man använder på tävlingarna. Ett sätt att se till så att man använder normala "gathojar" såsom "Svenssons" använder. Inte special-special-hojar som bara samlare och vissa utvalda har råd att köpa/köra. Har för mig att den värsta Ducce 999:an tex inte får användas i Superstock 1000 för att den är för exlusiv och ligger över max-beloppet för vad som godkänns där.

I FIM Superbike så har man tydligen planer på att göra om sitt reglement till mer standard än idag. Allt för att det inte ska vara så stor skillnad på hur dom är från fabrikerna till kund mot vad som tävlas med. Det gör iof att man kommer släppa mer tekniska lösningar på gatmodellerna. Men blir det för exlusiva hojmodeller i små serier så kommer dom inte godkänna sånna hojar. Ducati vet nog om vad man talar om där.
 
Last edited:
Hitecfrollo skrev:
2230952 Hur fet man än gör en Ducati kommer jag ändå vilja ha japanskt :tungan
Har haft en 996 för något år sen.
Och skönt att det finns folk till allt men jag vill då inte ha en ducati igen :7peta :hihi :)
Jätte fina trevliga motorcyklar men oroligare över driftsäkerheten än man är med dem går väl knappast och bli :rolleyes: (om man ska åka något stort och sportigt vill säga.)
Blanda inte in HD och tvåtakt :fatta!
Så nu har jag väl gjort mig osams med halva världen.
Men alla är vi olika. :) :pannkyss
Håller med. Köpte fabriksny 916
-96 som läckte olja från den dan jag köpte den tills jag sålde den.
Var hos Panta 3ggr för garantirep. men dom fick aldrig bukt på det.
Blev lite sur då jag aldrig fick lånehoj medans dom reparerade.
Som bekant är ju Hol ingen metropol så man kan slå ihjäl lite tid :(
Annars var det ett underbart chassi på hojen. :)
 
H-C skrev:
2234444 Håller med. Köpte fabriksny 916
-96 som läckte olja från den dan jag köpte den tills jag sålde den.
Var hos Panta 3ggr för garantirep. men dom fick aldrig bukt på det.
Blev lite sur då jag aldrig fick lånehoj medans dom reparerade.
Som bekant är ju Hol ingen metropol så man kan slå ihjäl lite tid :(
Annars var det ett underbart chassi på hojen. :)
Ja chassit var fint, det är just det att man knappt vågade köra den då det kändes som att snart blir det jävligt dyrt. (Trots att håller sig på hjulen)
Ingen kul känsla att inte lita på sin Älskling som man lagt ner pengar och kärlek på.
Nej man ska ha tillit i förhållanden, så nu blir det Japanskt.
Där är chassit kul och litar på varann gör vi också :)

(förhållanden till mc alltså, sambon är svensk) :)
 
björn.e skrev:
2232350 Vilken skillnad då? Jag har hört att den kostat allt från 250 till en mille att bygga och då borde den väl var i ungefär samma kaliber eller :va

björn


Hallllååå :hördu kan någon förklara för den oinvigde vad en "viss" skillnad innebär :confused: För jag tror att skölds Ducce utan problem skulle hänga på den här nya pizzaräjsern och då minna vänner... blir den ifrån åkt av betydligt billigare och äldre hojar eller :va

björn
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top