Den stora Quickshiftertråden!

Tack roffe! Står det något mer? Tex ska man skruva ut den andra lilla insex skruven? Har försökt lite olika varianter med varierande resultat..
 
Till CBR1000RR ska PQ8 stå på 60-65ms och Shiftlight RPM 13500. Utan shiftlight RPM har PQ8 datorn inget värde att använda för att räkna ut bryttider.

GP SG Switchen ska vara mellan 10 och 12 kg.


lycka till,


Nu nere på 42ms bryttid. Tycker ändå att den rycker lite. Testat mellan 7-14kg på switchen. Växlar relativt mjukt om jag inte gasar precis fullt.

Nån annan som kör Cordona PQ8 på sin CBR1000 -08/09 ???
 
Nu sitter jag ju i södra hamn i Piteå ombord på brorsans båt, men jag drog in dom så långt det gick för att stången precis skulle gå att rubba. Jag kan dra en PDF av manualen och lägga in en länk när jag kommer hem. OK?

Tack roffe! Står det något mer? Tex ska man skruva ut den andra lilla insex skruven? Har försökt lite olika varianter med varierande resultat..
 
Det låter bra tack! Tror jag fick till det någorlunda men jag kan inte testa på riktigt för en ny växelpinne är under tillverkning..

Nu sitter jag ju i södra hamn i Piteå ombord på brorsans båt, men jag drog in dom så långt det gick för att stången precis skulle gå att rubba. Jag kan dra en PDF av manualen och lägga in en länk när jag kommer hem. OK?
 
Lite hjälp hade varit trevligt :)
Har en R1 -07 utan PC finns det någon qs man kan montera utan att sätta PC? tacksam för hjälp för fick pris med PC på yamaha center på 17000 med mappning och det är bara QS jag vill ha så det kändes dyrt
 
Hej.

Finns flera olika alternativ. De jag kommer på just för tillfället är antingen Cordonas QS som Greven säljer. Där köper du en brytare du monterar på spaken och en killbox du kopplar till kabelhärvan. Sen finns det Translogic som Spoonvalley racing säljer. Fungerar på samma sätt vad jag förstått.

/A
 
Lite hjälp hade varit trevligt :)
Har en R1 -07 utan PC finns det någon qs man kan montera utan att sätta PC? tacksam för hjälp för fick pris med PC på yamaha center på 17000 med mappning och det är bara QS jag vill ha så det kändes dyrt

Jag kör med http://www.dwe.se/ på min R1 07, funkar hur bra som helst! Bryter på spridarna!
 
Hej.

Finns flera olika alternativ. De jag kommer på just för tillfället är antingen Cordonas QS som Greven säljer. Där köper du en brytare du monterar på spaken och en killbox du kopplar till kabelhärvan. Sen finns det Translogic som Spoonvalley racing säljer. Fungerar på samma sätt vad jag förstått.

/A

Tack såg att jag skrivit på fel forum bara min är gathoj och ingen racing hoj men funkar även Cordonas grejjor med orginal kabelstam? någon som vet om HMs funkar på orginal kabelstam för vad jag kan utläsa så behövs ingen PC till den heller
 
Tack såg att jag skrivit på fel forum bara min är gathoj och ingen racing hoj men funkar även Cordonas grejjor med orginal kabelstam? någon som vet om HMs funkar på orginal kabelstam för vad jag kan utläsa så behövs ingen PC till den heller
Sticker ut hakan lite nu men... Ja, de ska fungera båda två på originalstammen.

Kopplade själv in en Cordona killbox på en Suzuki K5 med originalstam och det var inga problem :)
 
Tack såg att jag skrivit på fel forum bara min är gathoj och ingen racing hoj men funkar även Cordonas grejjor med orginal kabelstam? någon som vet om HMs funkar på orginal kabelstam för vad jag kan utläsa så behövs ingen PC till den heller

Jag kör nästan bara "gata" och efter att ha provkört S1000RR så bestämde jag mig för att leta upp en QS till min ZX10R-08, och då var det bara till att hitta vad som fanns till buds på eftermarknaden.
Hittade direkt att det fanns 2 sätt att få en QS att fungera på min hoj, stänga bränsle tillförsel eller bryta tändning.
Jag har en PC3 på min hoj vilket innebär att att jag kan köpa en QS modul som stänger bränslet när jag växlar, men med all "kunskap" på nätet så la jag ner detta alternativ.
Valet blev då mellan Cordona och HM, som blev Cordona med deras nya GP switch och "mjuka tändningspåslag"

En gata åkares QS erfarenhet..:yoparty
 
Hej undrar om någon kan hjälpa mig har köpt en cordona quikshift och hittar inte tändningsström som den skall ha har provat med bränslepump och att koppla den på parkeringljus har någon förslag för får inte det att funka tack på förhand
 
Hej undrar om någon kan hjälpa mig har köpt en cordona quikshift och hittar inte tändningsström som den skall ha har provat med bränslepump och att koppla den på parkeringljus har någon förslag för får inte det att funka tack på förhand

Monterade en tjuv på plusen till lamdasonden och det verkar funka än så länge... Har bara torrkört i garaget.
 
Vad är det som gör att man inte kan konstant ström på den ?

Har själv monterat på R1 07 och jag förstår inte riktigt din fråga? Cordona PQ8 plockar +12v direkt från spolarna med plug and play kontakter.
 
Vad är det som gör att man inte kan konstant ström på den ?

När den är monterad ska man slå på tändningen och följa en procedur enligt manualen bla slå av och på igen, och det funkar inte om man har konstant ström på.
Jag tog en fluke och mätte på ställen nära där jag ville montera den och då råkade kontaktstycket till lamdasonden passa bra, det kan vara annorlunda på din hoj.
Vet inte ens om min lösning funkar i "verkligheten".
 
Jo det gör min med men strain gaugen ska oxå ha ström och den har separat kabel

Ok, nu förstår jag, det är Strain Gauge du letar +12v till. PQ8 får ström från spolarna via en röd kabel så koppla in Strain gaugens röda kabel till PQ8 röd, så är allt löst. Enklast är precis vid den stora kontakten som går in i PQ8 an.
 
Back
Top