Den stora Jogging tråden

Svalan

Stor men snabb
Gick med
24 Dec 2007
Hoj
Cbr1000rr - 06
JA alla sommar bitna som tycker vintern e jävligt jobbig.
Jo det e så här att jag har lite problem me att jag bara slappar o skiter i att göra saker som kan hålla en i trim:rolleyes:

Därför tänkte jag börja en ny trend:) Där finns dom som trännar regelbundet men för dom/oss som inte pallar igentligen så kommer här ett enkelt allternativ:tummenupp

Samling i Pildamsparken stora ingången för jogging eller Powerwaking
E (är på svenska) vi tillräckligt många så blir det olika grupper (bra va:banana)

Samling pildamsparken runda
3.5 Km
Lattitude N 55º 35.543' longitude E 012º 59.818'
Tisdagar Kl 18:00
Torsdagar Kl 18:00

Samling Bulltofta rekrationsområde
5.2 Km
Latitude N 55º 35.912' Longitude E 013º 03.841'
Lördagar Kl 14:00

Väll mött
Svalan

Ps: kan tänka majj att gå med på ett vad :näsblod
Den som känner på sajj att dom kan förändra sitt BMI mer än majj i vinter kan lägga 100:-i potten så lägger vi korten på bordet den 1/4-2010 o ser vem som vinner :krama

Ps:2 BMI funkar på båda hållen för den som e både underviktig samt överviktig :tummenupp

Last edited:
Kommer detta hålla igång hela vintern eller lika länge som ditt gymmande?:arsele:krama

låter som en bra grej....
va längesedan man sprang "långt" (över en km...)

hakar nog på nån kväll, får de hur långe knäet pallar....
de brukar börja gnälla efter en km typ...
blir dock inte idag...
tisdag kanske ??

Måste bara säga en sak ang. BMI. Denna mätmetod fungerar inte om du har mer än normalt med muskler istället för fett. Gå efter vågen istället, mycket bättre mätmetod

Ta ett exempel: Bodybuilder Pelle väger 98 kg är 1,73 lång hans BMI är då som följer:

Ditt BMI är 32,74

Du är är kraftigt överviktig (fetma). Du behöver gå ner 24 kilo för att bli normalviktig.

Nä, våg, måttband och trivselfaktor är bästa metoden:) Lycka till!!

Måste bara säga en sak ang. BMI. Denna mätmetod fungerar inte om du har mer än normalt med muskler istället för fett. Gå efter vågen istället, mycket bättre mätmetod

Ta ett exempel: Bodybuilder Pelle väger 98 kg är 1,73 lång hans BMI är då som följer:

Ditt BMI är 32,74

Du är är kraftigt överviktig (fetma). Du behöver gå ner 24 kilo för att bli normalviktig.

Nä, våg, måttband och trivselfaktor är bästa metoden:) Lycka till!!

Sant, sant! Men 99% av oss som kör ihop är normalbyggda, och inga biffar. :)

Sant, sant! Men 99% av oss som kör ihop är normalbyggda, och inga biffar. :)

Du missar poängen, du behöver inte vara biff. Jag själv är smal 196cm 94 kg. Går jag upp 2 kg till är jag överviktig enligt BMI.

BMI är till för soffliggare, fråga vem som helst som håller på med kostråd eller är dietist.

Har du sett "Vi är vad vi äter"? Det nämns inte ett ord om BMI, utan enbart mått runt vissa delar som har lite större belägenhet att öka i omfång:). Så den som går ner mest runt midjan vinner.

Sen kan du inte heller tävla Man mot Kvinna i BMI då skalan inte är samma.

Men som jag sagt tidigare, Lycka till...:fyllisar

Du missar poängen, du behöver inte vara biff. Jag själv är smal 196cm 94 kg. Går jag upp 2 kg till är jag överviktig enligt BMI.

BMI är till för soffliggare, fråga vem som helst som håller på med kostråd eller är dietist.

Har du sett "Vi är vad vi äter"? Det nämns inte ett ord om BMI, utan enbart mått runt vissa delar som har lite större belägenhet att öka i omfång:). Så den som går ner mest runt midjan vinner.

Sen kan du inte heller tävla Man mot Kvinna i BMI då skalan inte är samma.

Men som jag sagt tidigare, Lycka till...:fyllisar

Jag tittar inte på tv, så nej. Räknar inte BMI och bryr mig inte om vad det står på vågen heller, så att jag "missar poängen" är självvalt.
Men visst kan jag hålla med om att det inte stämmer. Enligt den där BMI-tabellen lider jag av fetma...

Okej Vi kör på våg o måttband sället :)

men där e bara ett problem jag har inget Måttband jag har bara tumstock:tungan

Ta ett vanligt snöre runt midjan och sen mät snöret med tumstocken.

Annars finns det ett bra gammalt bantar trick som går ut på att man tar ett gammalt mc-däck som du precis får runt mage och sen mäter du omkretsen på däcket. Vill du lyxa till det en aning kan du använda dig av formeln Diametern*Pi.

Det är här ifrån uttrycket "bilring" kommer ifrån, vilket självklart är ett mer vardagligt uttryck av det korrekta "MC-ring".

Lycka till med träningen och viktminskningen.

Last edited:
Precis kört morgonpasset på gymmet:). Nu vill jag ha fys! Är det ngn som kommer dyka upp idag eller ska jag springa själv runt dammarna?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park