Den stora goggles tråden :-)

Hmm tråden verkar inte bli så stor ändå... :va
Är det inte ngn som har nga åsikter alls om nga googles alls? Är det inga som kör med nga? :va
 
Jag kör med ProGrip brillor men Light Sensitive funktionen har jag inte märkt mycket av om jag ska vara ärlig.Annars helt okej,sköna och med flerlagers skum.
 
Jag kör med klassiska scott 83x, hur nöjd som helst. Kostade 225 kr. Sen när jag kör långt och "fort" så använder jag biltemas cross(skid)glasögon som är tonade... dom ger mkt mindre brus. 150 kr, som hittat...
 
Jag kör med klassiska scott 83x, hur nöjd som helst. Kostade 225 kr. Sen när jag kör långt och "fort" så använder jag biltemas cross(skid)glasögon som är tonade... dom ger mkt mindre brus. 150 kr, som hittat...

150 bagis... det snyter man ju ur en ekorre. Ska kolla upp den med om jag inte blir nöjd med min "light sensitive" lins. :rolleyes:

//T
 
Thor Hero är dom ABSOLUT bästa jag har haft någonsin, o jag har plöjt igenom en hel del om jag får säga det själv :mattias

Med spegelskiva ser man rätt cool ut också :yoparty
 
Se bara till att det e dubbelglas,annars immar dom ju igen så fort man står still.
Detta gäller iaf vid skogsåka.
 
Jäklar vad tråden börjar att sig.. :tummenupp
Japp dubbelglas is the shit antar jag... Jag menar att det är ju rätt tråkigt att stå vid ett rödljus och fippla med brillorna... :gnissla
 
Jag kör med Oakley Crowbar Goggles. Kanon sköna, har alltid kört med Scott billigaste men dem kan jag knappt använda längre efter jag köpte Oakley brillerna. Scott trycker lite på näsan så det blir svårare att andas än med Oakley sen har Oakley skönare skum runt ramen. Kan rekomenderas.
 
Hmm.. tänkte återknyta till brillorna och ge mina tankar om dem.
Jag är nöjd med dem dock så märker man inte av att linsen växlar från ljus till mörk. Jag har inte heller fått dem att imma, har kört i hällregn m.m.

//T
 
Gillar mina scott voltage..
immar aldrig igen känns det som.

Har ett par Smtih Fuel men dom immar ju så fort man stannar..
ska prova biltema snart:tummenupp

/Freddan
 
Last edited:
Jag har inte provat de som ligger i topic men...

...mina erfarenheter säger att Dragon-brillorna är vad som regerar. Jag fick nyligen två olika modeller av scott's bästa av en kompis som är sponsrad av dem och jag tycker inte alls de var lika bra som standardmodellen av dragon.

Anledningen till varför jag tycker så är att dragon-brillorna är svåra att repa och de bygger inte ut så mycket från ansiktet vilket ger en bredare synvinkel och lättare att sätta farten.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top