Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
taskiga kolvringar?Tudor_66 skrev:Så var det slut, hojen kräks rök via avgassystemet.![]()
![]()
![]()
Riva eller kasta bort e frågan..
Tudor_66 skrev:He he, tack Anders, men jag måste rodnande fråga vad en leak down test är, och hur gör man det???
Tudor_66 skrev:He he, tack Anders, men jag måste rodnande fråga vad en leak down test är, och hur gör man det???
Pejo skrev:varför det ryker till "mer" precis efter gasavslag?
Tudor_66 skrev:Jag har gjort följande nu nyss. Startade hojen, går fint i maskinen, när man gasar till, börjar den ryka, när man släpper ner den på tomgång igen, kommer liksom ett moln ur pipan. Men den går som normalt i motorn, det borde den väl inte göra om topplockspackningen hade gått, eller??
Tudor_66 skrev:Ok, har nu utförd följande, tog lite tid, tog korkortet emellan.... Bytte toppackningen, var så säker på att felet låg där, vilket det inte gjorde.. Så var frågan, ligger felet uppåt eller neråt?? Kompresionstest visar dålig komp på nr 2 och 3, i med en skvätt olja i dom två, köra runt motoren en del, ny mätning, då blev det helt ok komp igen. Då måste det väl ändå vara kolvringarna som har gett sig?? Dom e ju letta att byta tack och lov, rätta mig om det fortfarande kan vara så att det finns ytterligare möjligheter för andra fel. Som sagt, den går precis hur fint som helst i maskinen, bara att den skapar en rejäl dimma efter sig...
andersbrink skrev:Dåliga kolvringar. Spruckna kolvringsspår, sprucken kolv. Repa i fodren pga av överhettning. Det finns bara ett sätt att ta reda exakt vad som är knas, plocka isär den.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |