Den sista idioten är inte född!

Nope, jag är ledsen. Evert, 57, är en psydonym för Kreti (eventuellt Pleti) eller någon annan figur som är helt irrelevant i sammanhanget.
Oavsett om han bögat på Carl XVI Gustaf med en åra så borde polisen ha agerat annorlunda. T ex med lite förstånd och sunt förnuft.

Anta att vi vet att Evert mördat ett 10-tal människor och pedofilierat sig på ett antal småflickor och småpojkar, anser du fortfarande att polisen borde agerat annorlunda, exempelvis genom att låta honom smita iväg för att ingen oskyldig ska komma till skada under jakten?

Sant, men hur jäkla klokt är det att börja skjuta på ett dagis? Roligt om någon 5 åring hade varit bakom...
Ja för poliser skjuter ju hej vilt runt sig, kan ju dessutom informera om att polisens kulor (haha) inte går igenom den som träffas, utan kulan fläker upp sig och stannar i kroppen.

Innan man skjuter så kollar man givetvis så att ingen annan träffas än just den som man ska träffa... :rolleyes:

Anta att vi vet att Evert mördat ett 10-tal människor och pedofilierat sig på ett antal småflickor och småpojkar, anser du fortfarande att polisen borde agerat annorlunda, exempelvis genom att låta honom smita iväg för att ingen oskyldig ska komma till skada under jakten?
Problemet är att dom var så inkompetenta att de gjorde en sådan riskfylld manöver, men ändå inte lyckades fånga fetknoppen.
Var han en sådan fara att han kunde göra så mycket skada med polisen hack i häl borde de satt en kula innan de kom in på dagiset.

Problemet är att dom var så inkompetenta att de gjorde en sådan riskfylld manöver, men ändå inte lyckades fånga fetknoppen.
Var han en sådan fara att han kunde göra så mycket skada med polisen hack i häl borde de satt en kula innan de kom in på dagiset.

Aha, du var där förstår jag? Jaja, aftonbladets och expressens reportrar har säkert mycket bättre koll på läget än de aktuella poliserna :rolleyes:

Där har du något! Killen hade antagligen gjort ett olagligt stort inköp av munkar! Och det ligger ju i linje med att insatsen ska vara i proportion med brottet, då hade killen tur att dom inte kallade in försvaret och ett par
Hkp9:or för att stoppa han.

Blir fortfarande förvånad över att folk blir upprörda när det skrivs CHOCK-artiklar på aftonbladet/expressen.
Det står att polisen var inom dagisområdet när han sköt och att alla barnen var inne i huset vid tillfället.
Det kunde mycket väl sett ut så här. (se bild)

Bifogat

• namnlös.jpg
    namnlös.jpg
    21.4 KB · Visningar: 56
Jag vet inte riktigt vad grejen är.

Vi vet ju ingenting alls om det här egentligen.
Mer än följande. Expressen har slagit upp en stor artikel. Deras trovärdighet har ju genom tiderna visat sig vara inte alltför högt upp på skalan.

Vi vet inte ens vad denne någon gjort sig skyldig till. vad jag tolkar det som här i tråden så verkar det vara många som är säkra på att det bara var en smitning från kontrollen eller en fortkörning. Ingen vet ju om det var så att personen faktiskt var eftersökt på grund av något annat. Kanske var han en attackpedofil.

En dagisfröken har enligt expressens reporter bedömt polisens ingripande som farligt. (Vilken kompetens har en dagisfröken i den frågan och är dagisfrökens bedömning korrekt?)
Vart befann sig barnen vid det aktuella tillfället? Det är ju en viss skillnad om polisen skjuter mellan barnen på förövaren eller om dom är ute på gården och skjuter bort från huset som barnen är i.

Personligen så tycker jag att det är bra om dom kan ta en brottsling. Huruvida poliserna hanterat det hela på ett felaktigt sätt låter jag nog någon annan än en dagisfröken och expressens reportrar få bedöma.

Där har du något! Killen hade antagligen gjort ett olagligt stort inköp av munkar! Och det ligger ju i linje med att insatsen ska vara i proportion med brottet, då hade killen tur att dom inte kallade in försvaret och ett par
Hkp9:or för att stoppa han.

på om munkar:D :D när XXXXXX satt på sala polisstation igår så kom det en civilare med en stor påse med donauts (munkar)

XXXXXX började tydligen asgarva... nog därför de grep honom....

antagligen hade de rånat nån stackare som sålde på torget 100 m bort...

alla vet väl att det krävs licens för att käka såna....

gamla hårda munkar hamnar under olaga vapeninnehav....:pannkyss

Den siste idioten...osv

Jag undrar mer vem som är den störste idioten, han som smet från poliskontrollen eller polisen som ville ta fast honom.
Fanns säkert en anledning till varför de satte in en sådan engagerad mängd av ordningsmakten.

Var han kanske redan igenkänd .?

Sen överdriften i massmedia , den är ju känd att vara mer än överdriven..

Dagisfröknar är för övrigt skiträdda för allting :D

Oavsett om han bögat på Carl XVI Gustaf med en åra så borde polisen ha agerat annorlunda. T ex med lite förstånd och sunt förnuft.

Liberalt trams, konflikter löses bäst med eldkraft.
Se bara här, ett rättrådigt ingripande.

[YOUTUBE-ID]ummnOoSfd54[/YOUTUBE-ID]

Edit: Sen om de släpat ut honom i skogen och avrättat honom med 400 välriktade skott i hälen, rör mig inte i ryggen. Men skjuta skarpt vid ett dagis tyder på total avsaknad av knogbaguette i ansiktet.

Ska inte ungjävlarna lära sig i tid vad som är rätt och fel ? Lika bra att de ser på en gång att om man gör en dum grej så kommer polisen och skjuter en DIreCT. :)

Inte lätt för snuten i detta landet med sådana obildade medborgare. De borde ha skjutit alla barnen för de kommer ju ändån bara att bli en massa gangsters....

Personligen så tycker jag att det är bra om dom kan ta en brottsling. Huruvida poliserna hanterat det hela på ett felaktigt sätt låter jag nog någon annan än en dagisfröken och expressens reportrar få bedöma.

Bra inlägg. Och "någon annan" kanske kan vara några medlemmar från SH, de verkar ju ha stenkoll på läget.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu