Den samlade kunskapen? - Helt OT!

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
:va Man vet ju aldrig vad för människor som sitter bakom sina användarnamn men kanske någon kan vara mig behjälplig, tog en paus för mina inlämningsuppgifter som skall vara klara till lördag, kan tyvärr inte prata med personen som ansvara för uppgiften förrän imorgon eftermiddag.

Beskriv vakuum strukturen för en klassisk Yang Mills teori på S^1 x R där R är tiden med gauge-grupperna
a) SO(3) = SU(2)/Z_2
b) SU(2)

Kan man ha en euklidisk YM-teori i (1+1) dimensioner, krävs det inte ett vektorfält alternativt skalärfält? Dvs måste vara fel i uppgiften borde vara S^3 för att kunna göra något vettigt?

Skicka ett PM om någon kan veta något?

eftersom du skriver att du bor i italien o just därför kommer att åka på dyngstryk i em i morron så ska jag utveckla mitt svar.jang mills e en storspammare utan like,han har o kommer aldrig att få nån som helst erkännelse angående den euklidiska teorin.Däremot så ser jag ett klart samband när det gäller teorin om (1+1)-teorin.Har alltid hävdat att svaret blir 2.men alltid blivit motarbetad.Tror faktiskt att jag ska starta en helt onödig tråd som ingen förstår angående detta.Mvh//jacke

ktmjacke skrev:
eftersom du skriver att du bor i italien o just därför kommer att åka på dyngstryk i em i morron så ska jag utveckla mitt svar.jang mills e en storspammare utan like,han har o kommer aldrig att få nån som helst erkännelse angående den euklidiska teorin.Däremot så ser jag ett klart samband när det gäller teorin om (1+1)-teorin.Har alltid hävdat att svaret blir 2.men alltid blivit motarbetad.Tror faktiskt att jag ska starta en helt onödig tråd som ingen förstår angående detta.Mvh//jacke

:rofl :rofl :hihi

Men jag föjer ju bara trenden som den är, är ju OT......? :lol

Har ej varit medlem länge men läst på på forumet ett bra tag innan. Jag blev medlem då jag läste en tråd och tyckte den var så oerhört rolig, min egen humor som blivit en arbetsskada. Sedan har jag postat lite frågor då och då och följer bara trenden. Tycker som flera, via trådarna, att det börjar bli betydligt mer OT än hojtrådar ibland. Men det är därför man har en OT del och självklart behöver man inte läsa alla poster. Men det är väl så det kommer att utveckla sig framöver...... betydligt mer OT?

Sitter och är ganska trött då jag inte riktigt vet hur jag skall göra med uppgiften.... och fick då en tokig ide att posta det här :3freak Har inte lust att sitta med detta på lördag eftersom det är en hojtur planerat till Savona och lite bad från Turin med lite polare och :tuttar :banana

Ha en trevlig kväll

ktmjacke skrev:

Jag blir upprörd över ditt påstånde om att 1+1 teorin skulle vara riktig,det kan aldrig bli 2,däremot 11 :fakta

Mmmmmmm :va Fortsätter mitt OT :rofl

Alltså 10 + 1 i en Euklidisk rum för YM-teori skulle bli skumt eftersom jag inte direkt kan avgöra transformationen från S^10 (undra om jag är rätt hör) till tex SU(2). SU(2) är topologiskt en sfär S^3 och i princip skulle jag ha S^10 till S^3...... Helt skumt, skall fråga några kollegor som kanske vet detta bättre imorgon. :tummenupp

:tungan

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...