Den perfekta racebussen?

Här är den perfekta racebussen, för B-kort....

46216.jpg

eller typ.

46224.jpg

kanske

46226.jpg

Max 40 papp, yeah right Macke:rolleyes:

:D

3037260 Våran Transit TDI från 1998 uppfyller alla de kraven, och den är inte märkvärdig. Går väl nästan att fixa till vilken buss som helst till era krav med lite kreativitet.

Här kommer två bilder på vårt skåp, en i transport-mode och en i övernattnings-mode. Notera att lastrampen utgör mittendelen av "dubbelsängen". Ett par skummgummi madrasser på den så sover man som ett barn sedan!
Inte planerat att sälja den?

Vad får du för driftskostnader på den bussen? Lb reggad eller personbil?, tänkte på skatten på dieselbilar är inte så kul.Sedan vad kostanden blir /mil?

Mycket smart lösning av sängar, blir nog någon liknande lösning för våran del. Alltid bra att kopiera någons fungerade koncept :P

Inte planerat att sälja den?

Vad får du för driftskostnader på den bussen? Lb reggad eller personbil?, tänkte på skatten på dieselbilar är inte så kul.Sedan vad kostanden blir /mil?

Mycket smart lösning av sängar, blir nog någon liknande lösning för våran del. Alltid bra att kopiera någons fungerade koncept :P

Har inga planer på att sälja, nix.

Den är reggad som lätt lastbil, och ja, skatten är inte rolig. Den drar ungefär en liter diesel per körd mil vilket jag tycker är rätt okej. Enda reparationen vi behövt göra under de 2,5 åren vi ägt den är att byta några bromsrör. I övrigt har den fungerat felfritt förutom att larmet får spunk ibland.

Har inga planer på att sälja, nix.

Den är reggad som lätt lastbil, och ja, skatten är inte rolig. Den drar ungefär en liter diesel per körd mil vilket jag tycker är rätt okej. Enda reparationen vi behövt göra under de 2,5 åren vi ägt den är att byta några bromsrör. I övrigt har den fungerat felfritt förutom att larmet får spunk ibland.
Hur mycket varvar den i 100 km/h? Som jag tidigare skrev varvar min drygt 3000 varv/min i 100 vilket jag tycker är alldeles för mycket.

Jag lägger i femman vid 50 km/h så den är väldigt lågt växlad.

Hur mycket varvar den i 100 km/h? Som jag tidigare skrev varvar min drygt 3000 varv/min i 100 vilket jag tycker är alldeles för mycket.

Jag lägger i femman vid 50 km/h så den är väldigt lågt växlad.

Vi har automatlåda i våran, och dessutom finns ingen varvmätare så jag har ingen aning. Men det är inga problem att marscha i 110 så länge det inte är uppförsbacke, då sjunker farten per automatik. :D

Ingen nämner Transporter?

Det har vi en i alla fall och den skulle väll också kunna fungera för dina krav. Går ju att få in två motorcyklar och om man rullar ut cyklarna kan man ju ha någon liknade konstruktion som han andra killen gjort.

Våran har gått flera vänder till tyskland och har inte krånglat något mer än att en fjäder bak har gått av en gång. Dricker 0,9-1 L/ mil vid landsvägskörning, brukar ligga 110-120km/h. Vi har en 2.5Liters 5a i den bussen. Men den är dock något mindre än dom andra bussarna som kommit upp.

Var tvungen att kolla på lunchen och min buss varvar 1900 vid 100 km/h och 2200 vid 120 km/h (6 växlad, 2.5 liter, diesel) :)

En sån här vore ju det coolaste. Röka Gauloise, mycket rödtjut, ost och baguetter.

Sorry för OT...

/J

Bifogat

• france238.jpg
    france238.jpg
    119.2 KB · Visningar: 112
fick en galen idé...
Varför inte lasta hojjarna i en husvagn? Det kan inte vara så svårt att ta ut en öppning längst bak på vagnet?

Problemet är väll bara lastvikten, har suttit och kollat lite på blocket. Inte hittat någon vagn där man får lasta mer än 250kg.. 2st sukka 1000 väger väll fulltankade runt 400 iaf :näsblod

Fast hur ofta blir man stoppad och de vill väga ekipaget? :gnissla

Dådsch fakta:
* 10ksek i inköp
* 90km/t 1,2 l/mil en med en rejzuppsättning 1,3l/mil med två rejzuppsättningar... inte ens din mormor vill veta vad den dricker vid fullgas
* 5,2l eller 5,9l mulleribangmoto V8, 180hk (hela 33hk/liter) och uppåt (99,5% reservkraft till omkörning)
* SUHC istället för DOHC
* Cruise Control
* Automatlåda
* Pilotstolar så man kan somna på vägen
* AFLC (All Functions on Left Control) så man kan köra i sömnen.
* WPILS (Wooden Panel Imitations for Luxurious Sleep)
* Bladfjädring så mjuk att colaburkarna står kvar på instrumentbrädan i alla kurvor
* Cheyerna vid Sibylla blir helt tokiga
* Inga avgaskrav på besiktningen
* RIP (Rust In Peace)

Detta kan vara det sista årtiondet som det är lagligt att äga en V8

Dådsch fakta:
* 10ksek i inköp
* 90km/t 1,2 l/mil en med en rejzuppsättning 1,3l/mil med två rejzuppsättningar... inte ens din mormor vill veta vad den dricker vid fullgas
* 5,2l eller 5,9l mulleribangmoto V8, 180hk (hela 33hk/liter) och uppåt (99,5% reservkraft till omkörning)
* SUHC istället för DOHC
* Cruise Control
* Automatlåda
* Pilotstolar så man kan somna på vägen
* AFLC (All Functions on Left Control) så man kan köra i sömnen.
* WPILS (Wooden Panel Imitations for Luxurious Sleep)
* Bladfjädring så mjuk att colaburkarna står kvar på instrumentbrädan i alla kurvor
* Cheyerna vid Sibylla blir helt tokiga
* Inga avgaskrav på besiktningen
* RIP (Rust In Peace)

Detta kan vara det sista årtiondet som det är lagligt att äga en V8

Jag har en nybes sådan med vettiga mil som rullat som rejsbuss sedan 2001.

Ett PM och den e din (eller någon annans) för 12 lax. Jävligt påkostad.

Bifogat

• 17.jpg
    17.jpg
    100.8 KB · Visningar: 168
Jag har en nybes sådan med vettiga mil som rullat som rejsbuss sedan 2001.

Ett PM och den e din (eller någon annans) för 12 lax. Jävligt påkostad.

Det är alltid bra med en bild på en "roadside repair" i en säljesannons :D

Vad lagade ni med den lilla bultsaxen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey