Den perfekta kvinnan

2ono skrev:
Var finns dom ? den perfekte mannen är väl motsatsen eller? :)

Jag vet inte men prova att gå in på gula sidorna och sök på "Toffel"
Nej verkligen inte, jobbigt om en person alltid ska passa upp på den andra hela tiden utan att få någonting tillbaka.

NoicE skrev:
Om frun i huset är hemmafru, då kan det gott gå till så ;)
Precis, man skulle ju behöva jobba som en gnu för att försörja en hel familj alldeles själv, medan frun glassade runt :tomten

Bikerbitch skrev:
Hoppas ingen frivillig väljer att leva såhär..
Om nån vill leva så ska vi inte vara snabba att döma, däremot tycker jag tvärtom mot du, hoppas ingen ofrivilligt får leva så! :)

Bikerbitch skrev:
Nej verkligen inte, jobbigt om en person alltid ska passa upp på den andra hela tiden utan att få någonting tillbaka.
Vem sa att hon inte fick nått tillbaka?
:rolleyes:

Bikerbitch skrev:
Jag vet inte men prova att gå in på gula sidorna och sök på "Toffel"

Har märkt att du mer än gärna slänger upp länkar med diverse "kvinnoförtryck"... länken du länkade till nu är ju helt uppenbart menat som ett skämt men du tycks ta den väldigt seriöst?! Är det så? :va

Har du varit eller är du förtryckt själv, känner du många kvinnor som är förtryckta i och med att du vill diskutera det hela tiden?
Slappna av... :3freak

Ta nu inte detta som ett påhopp, jag undrar bara.

Mvh

stoffer skrev:
Om nån vill leva så ska vi inte vara snabba att döma, däremot tycker jag tvärtom mot du, hoppas ingen ofrivilligt får leva så

Du har helt rätt angående ofrivilligt. Om någon vill leva så är det upp till dom, men jag skulle aldrig kunna begripa mig på det tyvärr.

Espen skrev:
Har märkt att du mer än gärna slänger upp länkar med diverse "kvinnoförtryck"... länken du länkade till nu är ju helt uppenbart menat som ett skämt men du tycks ta den väldigt seriöst?! Är det så? :va
Har du varit eller är du förtryckt själv, känner du många kvinnor som är förtryckta i och med att du vill diskutera det hela tiden?
Slappna av... :3freak
Ta nu inte detta som ett påhopp, jag undrar bara.
Mvh

Kan dra mig till minnes att jag två gånger lagt upp liknande bilder.
Först någon Opel-reklam och nu denna. Saker man får på mailen. Klart jag lägger upp det för att det är roligt, du märker när jag är förbannad för då skriver jag det.

Men detta var bara en kul grej. Var du har fått att jag hela tiden vill diskutera kvinnoförtryck ifrån vettifasiken.

Var iofs inte så längesen vi hade en liknande kvinnosyn i sverige också. Gott att tiderna förändras till det bättre inom vissa områden iaf.

mb skrev:
Var iofs inte så längesen vi hade en liknande kvinnosyn i sverige också. Gott att tiderna förändras till det bättre inom vissa områden iaf.
Jag tror det här finns ganska utspritt över hela Sverige fortfarande...

PS.

Bifogat

• HERO.jpg
    HERO.jpg
    15.1 KB · Visningar: 92
Bikerbitch skrev:
Hoppas ingen frivillig väljer att leva såhär..

Jag är frivillig... ...och man! :hihi :hihi

Alltid kul att läsa om dåtidens syn på frågor som i dagsläget är kontroversiella!

Bara att läsa om andra raser i uppslagsböcker från tidigt nittonhundratal... :hihi ( :kocko )

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år