Raginaharjar
Fan ska man skriva här då??
Satt och blev hungrig framför "Vad blir det för mat" häromdan när Moberg roddade ihop en hängmörad biff med bea. Bestämde mig för att nu ska jag fan lära mig att laga en bra bea. Den färdiga köpes-bean är ju ingen hit direkt.
Första försöket idag, enligt receptet så skulle äggulorna och vinägeravkoket vispas kraftigt tills det blev lite fluffigt. Skiten blev ju som vanlijsås i konsistensen. Smakade halvtaskig bea och var alldeles för fluffig och rinnig.
Vänder mig därför hit, här får man fan svar på allt.
Vad gjorde jag för fel?
Ska man inte vispa så hårt? ( det var äggen och vinägeravkoket som fluffade till sig, försvann aldrig)
Hade jag i för lite smält smör? (körde enligt receptet dvs 3 äggulor och 250gr smält smör)
Första försöket idag, enligt receptet så skulle äggulorna och vinägeravkoket vispas kraftigt tills det blev lite fluffigt. Skiten blev ju som vanlijsås i konsistensen. Smakade halvtaskig bea och var alldeles för fluffig och rinnig.
Vänder mig därför hit, här får man fan svar på allt.
Vad gjorde jag för fel?
Ska man inte vispa så hårt? ( det var äggen och vinägeravkoket som fluffade till sig, försvann aldrig)
Hade jag i för lite smält smör? (körde enligt receptet dvs 3 äggulor och 250gr smält smör)