Den Optimala Hojen Tack!

Är hon lång/kort?
Jag är en vertikalt handikappad (168 cm med korta ben) ombörjare på hoj och var och kikade på en Yamaha Fazer 600 förra helgen, når ner bekvämt med båda fötterna, bekväm körställning, ser både snygg och vass ut med toppkåpan, finns i blått ;) låg på 82k har jag för mig. Hade inte tid att provköra dock, men för mig som ovan så kändes allt helt rätt på den helt enkelt.
Skulle jag köpa ngt idag för landsväg skulle det nog bli en sån tror jag, efter en riktig provkörning dock, givetvis...

Bra betyg i tester också:
http://www.motorbikestoday.com/reviews/Articles/yam_fazer6_04.htm

/Danne

Vet inte om ER-6 Är för mycket Rejser?
Annars är det väll en bra flickbåge:tuttar

Priset är helt okej för ny?
Försäkringen också?

MVh

Bara tvungen att låna tråden lite, sorry :tungan såg nämnligen att killen jag citerar kommer från växjö?! fan visste inte att det fanns några 125cc människor i växjö, för där bor ju jag med! :)

hur gammal är du och när tog du a1 ? :D

Det blev en R1200R !

För er som eventuellt slinker in på tråden och undrar vad det blev.... (trumvirvel)....

Tada!!! BMW R1200R - o alldeles ny!

Fick äran att köra hem den nya familjemedlemmen från butiken eftersom vår nya hojvän inte har uppkörning förens i september. Vad kan man säga?! Mycket bekväm körställning, och mycket lättkörd. Tillräckligt med kraft för att tillfredställa de flesta, även om en inbiten sporthojsåkare förmodligen önskar sig lite mer hästar, kejdedrift och hårdare fjädring. Men väldlig trelivg bekantskap och fömdoligen en hoj som kommer behaga ägaren i många år. Bara att gratulera!

Bifogat

• r1200r.jpg
    r1200r.jpg
    73.3 KB · Visningar: 82
Last edited:
p01102_0067.jpg

speedTriple_colourBlue.jpg

Edit: happ, för sen!

Som du skriver så regnar det in tips...
Men jag skulle rekommendera följande:

Honda Hornet 600
Honda Hornet 900
Kawasaki Z 1000
Kawasaki Z 750
Kawasaki ER-6
Suzuki GSR 600

Skall det vara lite mera kåpa:
Suzuki GSF 650 SA (lilla "Bandit" hojen)
Yamaha FZ6S (lilla "Fazer" hojen)

Hmmmm alla dessa kriterier, alla dessa önskemål och alla dessa alternativ som folk föreslår. Tycker hon borde köpa BIKE´s Begagnatguiden för att få ett hum om VAD hon verkligen vill ha. Den är ju MC-folkets ultimata bibel IMHO. Samtidigt läsa referenser på nätet, så kommer hon säkert att få ett bättre hum om EXAKT vad hon vill ha. Det är jag helt säker på.

Valet e gjort...

p01102_0067.jpg

speedTriple_colourBlue.jpg

Edit: happ, för sen!

Som m.eriksson helt riktigt påpekar så har hon valt sin maskin redan, det blev en R1200R, ingen dålig första hoj precis... MEN, jäklar vad jag blev sugen på Aprilia igen när jag såg bilden på den blåvitrutiga... Har gått från ZX10R tillbaka till twin, men köpte en äldre TL1000S, men den dan jag vill ha lite bekvämare körställning måste jag provköra en Tuono.

PP

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...