Den officiella Yngwie Malmsteen tråden.

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Den officiella Yngwie Malmsteen tråden (pudeltråden).

Självklart skall Sveriges egen gittargud Yngwiieeee ha en egen tråd.

I denna tråd disskuterar vi Yngwie Malmsteen och saker som rör han.

Med vissa(det går alldeles utmärkt) undantag kan dåtidens "pudelrock" också disskuteras.

Släng gärna in några läckra bilder om ni har.

Seså inget tramsande.

Bifogat

• Yngwie-new1.jpg
    Yngwie-new1.jpg
    62.5 KB · Visningar: 45
  • yng101.jpg
    yng101.jpg
    50.8 KB · Visningar: 48
  • yng5.jpg
    yng5.jpg
    55.1 KB · Visningar: 49
Last edited:
Nu är det inte så att han varken var eller är någon personlig favorit, men städade ur garaget här ikväll och hittade min sköna OKEJ samling med ett Yngve reportage och vipps så var denna tråd skapad.

Men när det begav sig och många av oss sprang omkring med hockey-frilla, ja då var faktiskt Yngve kung. :hihi

Nursey skrev:
2117656 Här är andra kungar :yoparty

Om det nu skall snackas pudelrock... :hihi

Jovisst tempest i all ära men släng upp en bild där han är nypermanentad och har
"stentvättade" långkalsonger istället.

80-tal :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

snabbåka skrev:
2117671 Jovisst tempest i all ära men släng upp en bild där han är nypermanentad och har
"stentvättade" långkalsonger istället.

80-tal :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Men jag hade ingen egen kamera då jag var ca 5 år :tomten
Det var ju barndomsdrömmen att få gå på Europe koncert OCH träffa dem..fatta att jag nästan storknade :tuttar

Här får du en riktigt läcker bild av mig du som är ett "inbitet" Europe fan.

Visst e han läcker ? :hihi

Här komer en bild på "kungen" när han var i sin bästa form och "kola-pluffsigheten" inte ännu drabbat honom.

Pudelkavalkaden fortsätter................ :yoparty

Flickorna i Turbine ser inte direkt manliga ut. :rofl

Bifogat

• bokotw11.jpg
    bokotw11.jpg
    40.6 KB · Visningar: 80
  • yjmsun.jpg
    yjmsun.jpg
    26.2 KB · Visningar: 58
  • europe4.jpg
    europe4.jpg
    21 KB · Visningar: 62
  • norum2.jpg
    norum2.jpg
    36.8 KB · Visningar: 108
  • turbo1.jpg
    turbo1.jpg
    31.1 KB · Visningar: 56
Last edited:
snabbåka skrev:
2117673 Här får du en riktigt läcker bild av mig du som är ett "inbitet" Europe fan.

Visst e han läcker ? :hihi

Här komer en bild på "kungen" när han var i sin bästa form och "kola-pluffsigheten" inte ännu drabbat honom.

Pudelkavalkaden fortsätter................ :yoparty

Ahahaha :rofl ...det är när de hette Force. Killen Reno (?) var fortfarande med. Jag måste plåta min garderobsdörr..finns massa pudelaffischer där (på insidan)

Nursey skrev:
2117676 Ahahaha :rofl ...det är när de hette Force. Killen Reno (?) var fortfarande med. Jag måste plåta min garderobsdörr..finns massa pudelaffischer där (på insidan)

Ja det är klart fram med kameran vid tillfälle och bidra med ditt till "pudeltråden".

Vart fan riktigt nostalgisk så här på kvällen undrar om man kommer i jeansvästen med alla sköna ditsydda märken, var ju bara 12bast när jag hade den ? :rofl

snabbåka skrev:
Vart fan riktigt nostalgisk så här på kvällen undrar om man kommer i jeansvästen med alla sköna ditsydda märken, var ju bara 12bast när jag hade den ? :rofl

Men sluta jag skrattar ihjäl mig hahahaha. Jag har försökt förtränga att jag någonsin HADE en jeansväst :rofl TVINGADE mamma att köpa en..hittade jag den idag skulle jag bränna den :lol

Nursey skrev:
Jag har försökt förtränga att jag någonsin HADE en jeansväst :rofl TVINGADE mamma att köpa en..hittade jag den idag skulle jag bränna den :lol

Nej förihelvete på den tiden var det helrätt, men om det såg så bra ut med en jävla "lappad" gammal jeansjacka det kan man ju fråga sig. :rolleyes:

Det är nostalgi med hockeyfrilla, läderrevärer på stentvättade jeans och matchande jeansväst med den "obligatoriska favoritgruppen" över hela ryggen . :yoparty :hihi

Mera kungen och annan "pudel".............

Bifogat

• bokotw12.jpg
    bokotw12.jpg
    33 KB · Visningar: 67
  • stryper.jpg
    stryper.jpg
    58.8 KB · Visningar: 44
  • posed_01.jpg
    posed_01.jpg
    38 KB · Visningar: 70
  • FCPict1.JPG
    FCPict1.JPG
    57.9 KB · Visningar: 46
  • FCPict2.JPG
    FCPict2.JPG
    67.7 KB · Visningar: 57
  • FCPict3.JPG
    FCPict3.JPG
    62.5 KB · Visningar: 62
Last edited:
snabbåka skrev:
2117684 Nej förihelvete på den tiden var det helrätt, men om det såg så bra ut med en jävla "lappad" gammal jeansjacka det kan man ju fråga sig. :rolleyes:

Det är nostalgi med hockeyfrilla, läderrevärer på stentvättade jeans och matchande jeansväst med den "obligatoriska favoritgruppen" över hela ryggen . :yoparty :hihi

Mera kungen och annan "pudel".............

Levén mmmm...*nursey drömmer sig bort*
Helivetti klockan är två på natten (här)...skulle kunna sitta o gagga detta tills solen går upp..vilket den gör snart..men gnatt o sov gott

Yngwie är en kär gammal favorit! Han var en stor del av orsaken till att jag började spela gitarr på allvar. När jag var 16 köpte jag en likadan 70-tals gräddfärgad Fender Stratocaster som Yngwie har, bytte ut mickar och hela kitet till exakt samma saker som Yngwie hade, det enda jag inte gjorde var att skallopera greppbrädan, för jag tyckte aldrig det kändes rätt. Sen satt jag och filade flera timmar varje dag på "Far Beyond the Sun", "Black Star", "Perpetual" och allt vad man kom över, läste alla intervjuer man hittade för att komma över lite tips och tricks från kungen.

Numera har jag tröttnat på Yngwie, han släpper tråkiga plattor med dålig produktion, men "Rising Force" är förmodligen den mest banbrytande gitarrplattan som nånsin gjorts, värre än Eddie Van Halens och Jimi Hendrix förstlingsverk utan tvekan. Det är synd att hans pajaskonster har fått överskugga musiken, för han är verkligen en gudabenådad musiker med absolut gehör, det är inte vem som helst som slänger ihop ett 600-sidigt orkesterpartitur i huvudet.....Beethoven, Mozart och Yngwie...

snabbåka skrev:
2117687 Undrar om man skulle se läcker ut med axlellångt permanentat och slingor ? synd att det tar så lång tid att spara. :näsblod

God natt.

Det sitter inte i håret..det är en attityd ;) :yoparty

Chris Ash skrev:
Det är synd att hans pajaskonster har fått överskugga musiken, för han är verkligen en gudabenådad musiker med absolut gehör, det är inte vem som helst som slänger ihop ett 600-sidigt orkesterpartitur i huvudet.....Beethoven, Mozart och Yngwie...

Sant, går inte att komma ifrån att killen har talang.

Han har varit min idol sen 1985.. och är det fortfarande.

Bara Ritchie Blackmore och Michael Schenker kan mätas med honom.

edit: Och Gary Moore, hur fan kunde jag förbise honom..

Last edited:
Chris Ash skrev:
2117961Numera har jag tröttnat på Yngwie, han släpper tråkiga plattor med dålig produktion, men "Rising Force" är förmodligen den mest banbrytande gitarrplattan som nånsin gjorts, värre än Eddie Van Halens och Jimi Hendrix förstlingsverk utan tvekan.

Är knappast något Yngwie-fan direkt. För sisådär 10 år sen insåg jag hursomhelst att det ändå är ett måste med åtminstone någon Yngwie-platta i samlingen. Självklart inköptes just "Rising Force". Är fortfarande stum av förundran när jag lyssnar på den.

Fan jag har en artikel om Yngwie som var i dagens tv blaska...men texten blir för liten då man scannar in den och dokumentet för stort..det var om Rock och dess genrer i allmännhet, precis vad vi dividerat om här de senaste dagarna...damn it :huvet
Slänger upp en snutt om er Gud :)

Bifogat

• Yngwie.jpg
    Yngwie.jpg
    80 KB · Visningar: 44
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...