Den officiella Falukorv tråden!

Hur äter du helst din falukorv?

• Antal röstningar
    0
en gammal vanlig hederlig limpmacka som e tokfärsk med falu på :yoparty

annars så tycker jag om min stroganoff :tungan

Varför äta den där äckligt smetiga falukorven när det finns så mycket god korv?! Prova finsk korv vettja!

Ugnsbakad falukorv proppad med ost och tomatskivor samt fullsmetad med senap, ihop med hemlagat potatismos är det en av de bästa smakupplevelserna. Och då hatar jag ändå korv!
Annars är det färsk skogaholms-limpa (färdigskivad såklart) med massvis av skivad RÅ falukorv på med örtsalt uppepå!
Fan va hungrig jag blev då fast jag åt för bara en liten stund sedan :mad:

Falukorv är godast som stekt eller rå!
Åt makaroner o stekt falukorv idag. Brukar tärna korven innan jag steker den sen är det bara att blanda med makaronerna och sleva i sig den :)

Om ni gillar falukorv så måste ni prova "kebabfalu".

1. Gör upp eld
2. Vänta ut lagom glöd
2. Spetsa lagom mängd falukorv på en pinne( ca 10 centimeter )
3. Grilla den så man får en "bra" yta
4. Ät bort det som är färdiggrillat
5. In med korven ingen
6. goto 3.

Ni som svarar att ni inte tycker om falukorv har förmodligen bara ätit SCAN eller någon annan tråkig variant.

Nummer ett är Holmlunds, fast Holmlunds köpter upp, och den nya ägaren har ändrat receptet, den gamla goa holmlunds heter numera Bastuträskfalu eller nåt.

Nummer två är Piteortens.

Nummer tre är den från Jockmok.
Sen finns det massor med goda efter det.
Scans falu smakar bara saltat flott.

(EDIT) Min favorit är två skivor av någon god köttig variant rå på Wasa frukost, med två tomatskivor på, saltat med Aromat (den gula varianten)
Ätes till Liptons gula, alternativt en folköl...

Last edited:
Färsk limpmacka, ett par skivor falukorv med senap på, sköljs ner med ett glas kall mjölk. Gotta! :P

Annars är stroganoff med ris riktigt fint.

Var man med lite självaktning har sitt eget recept på korvstroganoff som han är stolt över. Så även jag.

Esquire skrev:
2529150 Var man med lite självaktning har sitt eget recept på korvstroganoff som han är stolt över. Så även jag.

Presentera den gärna! Dock så kommer jag att använda en annan korv än falukorv.

Jag äter inte falukorv. Det är vidrigt. Varför trycka i sig sån skit när det finns bättre mat?

Innehållsdeklaration: Griskött, vatten, fett fläsk, nötkött, potatismjöl, socker, koksalt, kryddor, antioxidationsmedel E300, antioxidationsmedel E325, konserveringsmedel E250.

Kött/100g: 54g
Fetthalt: 19%

Fetare än margarinet ni har på mackan till frukost. Kött 54%. Vad är de andra 46% måntro :va

Starstriker skrev:
2529494 Jag äter inte falukorv. Det är vidrigt. Varför trycka i sig sån skit när det finns bättre mat?

Fetare än margarinet ni har på mackan till frukost. Kött 54%. Vad är de andra 46% måntro :va

Läs innehållsförteckningen på "denniskorv" ska du få se...:)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph