Den nya Yamaha 125:an 2008!

Jag fattar faktiskt att man får kolla hos en yamaha.åf men trodde inte de skulle komma från 2008 som igge skriver.. men ktmens 08 finns la att köpa? elle e jag ute och cyklar totalt nu?
Borde inte yamahans också kunna komma då? Tänkte att man kunde åka ut och testa en om de tillåter det på YC.

Du e säkert jättesmart, jag e också rätt cleaver men har mina dåliga dagar och skriver dåligt att jag framstår som en idiot. (det med återförsäljaren tex)

Det jag menar är att 08ans modeller är ovanliga på alla ställen (för det är fortfarande 07), men vissa är tidiga (exempelvis KTM)

Men det man gör är att man hör med en ÅF, har man tur har dom en inne annars kan man bara höra när dom kommer
 
Det jag menar är att 08ans modeller är ovanliga på alla ställen (för det är fortfarande 07), men vissa är tidiga (exempelvis KTM)

Men det man gör är att man hör med en ÅF, har man tur har dom en inne annars kan man bara höra när dom kommer


okej, har som lust att provköra en så det därför jag undrar :P
 
säg inte att du ska köpa en yamaha när du har en ktm exc 07a?

Nej men har lust att provköra den, inte köpa.
Ktmen kmr inte bytas ut mot något förrän 18 års åldern, och då antagligen en ktm igen:)

Det e ju ingen som har en sån yamaha därför måste man ju testa dom hos återförsäljaren om det tillåts och se den irl
 
Har ingenting med svårt att göra, utan det är helt enkelt ingen idé att tillverka en 125:a med mer än 11kw, skulle lagarna heta 125cc, och inte 125cc 11kw, skulle 4 taktarna redan ligga på en 20hk, om inte mer.

Men man tycker ju att det vore ett smart försäljningknep från tillverkarna att pumpa i 20-22 hk i 4-taktarna och sedan strypa ner dem på ett sätt som gör det lätt för ägaren att återställa ursprungseffekten. Man köper ju en 2-taktare för att dem egentligen inte är byggda för 11kw-regeln från början (vissa köper för ljudets/luktens/blårökens skull:D ) och ger så mycket effekt i orginalsick.

Det verkar ju finnas ganska många som skulle kunna tänka sig att köra 4-t bara dem fick lite mer effekt, tyvärr verkar det inte finnas någon mc-tillverkare som fattar vad som efterfrågas bara :huvet
 
Men man tycker ju att det vore ett smart försäljningknep från tillverkarna att pumpa i 20-22 hk i 4-taktarna och sedan strypa ner dem på ett sätt som gör det lätt för ägaren att återställa ursprungseffekten. Man köper ju en 2-taktare för att dem egentligen inte är byggda för 11kw-regeln från början (vissa köper för ljudets/luktens/blårökens skull:D ) och ger så mycket effekt i orginalsick.

Det verkar ju finnas ganska många som skulle kunna tänka sig att köra 4-t bara dem fick lite mer effekt, tyvärr verkar det inte finnas någon mc-tillverkare som fattar vad som efterfrågas bara :huvet
Nej, det är ju först nu när en grupp välutbildade och högt insatta snorungar på ett inernetforum ventilerar världsmarknadens efterfrågan som man verkligen får en konkret uppfattning på hur saker borde ha hanterats.

Men tyvärr får vi nu endast nöja oss med att tjänstemännen och ingenjörerna på Yamaha, Suzuki, Aprilia m.m. lever i verkligheten och använder sitt underlag och sin kunskap när de tar fram nya modeller.

Skam och skandal torde vara svaret på era frågor.
 
Nej, det är ju först nu när en grupp välutbildade och högt insatta snorungar på ett inernetforum ventilerar världsmarknadens efterfrågan som man verkligen får en konkret uppfattning på hur saker borde ha hanterats.

Men tyvärr får vi nu endast nöja oss med att tjänstemännen och ingenjörerna på Yamaha, Suzuki, Aprilia m.m. lever i verkligheten och använder sitt underlag och sin kunskap när de tar fram nya modeller.

Skam och skandal torde vara svaret på era frågor.
:fakta

Faktum är att bra, billiga 4-takt säljer mycket bra.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top