Den nya tidens nasare!?

För att inte tala om Tele2 och Tre som ska jaga en genom en halv affär när man handlar trots att man inleder med NEJ redan när de tittar på en. Inte ens argumentet: företaget står för min telefon/abonnemang biter på dessa jävlar. Jag stänger helt enkelt av hörseln när de drar igång. Varför är det så svårt att acceptera ett nej?

Det enda de lyckas med är att göra mig förbannat avigt inställd till dessa företag. Precis tvärtemot vad de vill.

För att inte tala om Tele2 och Tre som ska jaga en genom en halv affär när man handlar trots att man inleder med NEJ redan när de tittar på en. Inte ens argumentet: företaget står för min telefon/abonnemang biter på dessa jävlar. Jag stänger helt enkelt av hörseln när de drar igång. Varför är det så svårt att acceptera ett nej?

Det enda de lyckas med är att göra mig förbannat avigt inställd till dessa företag. Precis tvärtemot vad de vill.

Gör som jag gjorde när jag var statsanställd:

"Hej, vad ringer du med idag?"
"Dina pengar"

Ibland fattade dom, ibland tog det lite längre. Men det funkar ALLTID, och ingen kommer fortsätta tjata. :tummenupp

Jag har ett telia mob nr sen urminnes tider. Funkar perfekt för mig då jag flänger runt i hela sverige.

Problemet för telia är att jag inte är bunden och dem tjänar mindre pengar på mig.
För 4 år sedan så började dem ringa och tjata på att jag skulle binda mig, skulle få allt ifrån 500-2000kr att ringa för. Men icke.
Senaste budet från dem var 3000 kr att ringa för om jag tecknade mig för 36 mån, Svarade att jag inte var intresserad av deras pengar när jag kasserar in en lön på 60,000kr per mån.

Dem har inte ringt sen dess:tungan. Den lögnen gick hem.:arsele

Jag bor precis vid en nyöppnad galleria och både min matbutik och mitt gym ligger där inne så jag går in i gallerian varje dag i stort sett. Problemet är att mobiltelebolag och annat skit satt upp montrar och står och försöker ropa in kunder till montrarna. Nån gång emellanåt kan jag palla med men när man passerar där varje dag så blir det måttligt irriterande. Snart blir jag elak på nån i en sån där monter! :mad:

Fattar förövrigt inte att galleriorna tillåter folk stå så där och sälja. Vill jag ha ett mobilteleabonemang så går jag in i en butik.. Skulle aldrig sälja mig till en sån där!

Förra året under studentveckorna i Åre kom det förbi 2st tjejer till våran stuga.
De kom från 3 och hade visst "jättebra"/"speciella"/"bara för oss" erbjudanden.
Det dom dock inte visste var att hälften i stugan redan hade 3, och ingen var direkt nöjd. Så istället för säljsnack, försökte tjejerna förklara sig bäst de kunde.
Innan de till slut tröttnade och gick.

Men mitt samtal med en försäljare från Fortum igår var rätt roligt (satt på tåget på väg till jobbet så hade tid över):
"..., jag ringer från din elleverantör Fortum"
"Okey"
"... vill du binda ditt elavtal?..."
"Hur länge binder man upp sig och till vilket pris?"
"...*börjar läsa upp priser osv.* ..."
"Och allt det där står på eran hemsida?"
"Ja"
"Och man kan fixa allt där?"
"Ja"
"Då tar jag nog och fixar det där, om jag nu skulle vilja det"

o.t.
En liten undran som jag har gällande telefonförsäljare:
Varför kan de ALDRIG skicka papper på erbjudandet/kopia på avtalet eller liknande innan man tackar ja?

o.t.
Varför kan de ALDRIG skicka papper på erbjudandet/kopia på avtalet eller liknande innan man tackar ja?

För att dom får procent på det dom säljer och inte vill att du ska kolla upp och sedan ringa så någon annan får procentent är min gissning.

:D Efter att dom snackat färdigt brukar jag förklara att jag aldrig köper nåt via telefon och be dom skicka en offert. Man riktigt ser framför sig hur dom tappar sitt leende och sitt hopp om att dom precis lyckats sälja sin produkt. Oftast kommer det ingen offert heller.

Tyvärr är det ju så att det dom säljer via telefon är sällan eller aldrig prisvärt vilket man ser när man har möjlighet att titta på alternativen. Dessutom börjar det finnas många riktigt oseriösa försäljare.

:D Efter att dom snackat färdigt brukar jag förklara att jag aldrig köper nåt via telefon och be dom skicka en offert. Man riktigt ser framför sig hur dom tappar sitt leende och sitt hopp om att dom precis lyckats sälja sin produkt. Oftast kommer det ingen offert heller.

Tyvärr är det ju så att det dom säljer via telefon är sällan eller aldrig prisvärt vilket man ser när man har möjlighet att titta på alternativen. Dessutom börjar det finnas många riktigt oseriösa försäljare.

:tummenupp
Precis så brukar pappa göra. Låta rätt intresserad och sen när det är dags att tacka ja, "kan du skicka papper på det där?". (Fortum-killen var första telefonförsäljaren som ringde mig någonsin, så har inte haft chansen att testa själv).

Detta låter mer troligt i mina öron. Kan ju inte vara så svårt att skicka lite info och en faktura/inbetalningskort, så det blir kopplat till en speciell säljare.

Att bosätta sig i en lägenhet med portkod funkar ganska bra. Jag har haft sammanlagt kanske 5 besök av objudna säljare / Jehovas under 9 år.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT