Den nya ordningen på SH

Vit är lika mycket skällsord bland negrer som neger är för vita, om inte mer!

Och det baserar du på vad?

Förövrigt är det väl ganska ointressant vad orden betyder. Frågan är huruvida man ska lägga in etnicitet i en bedömning av en person.

Negerjävel är det enda jag kan gå med på,
men visst fan kan man säga Negerboll för det om det nu heter neger!
(svart alltså)

Det ni syftar på är nog spanska och då är ordet "nergro" som betyder svart. Alltså grundar du din åsikt på vad någon utan koll skriver på internet.

"De e int lönt å föklara fö den som int vill föstå"
Ingemar Stenmark.

Ville bara rätta till uttalet. :)

Jag hade iofs skrivit så från början men tyckte att den visdomsraden var så genrell att den förtjänade att översättas till rikssvenska.

Jag hade iofs skrivit så från början men tyckte att den visdomsraden var så genrell att den förtjänade att översättas till rikssvenska.

Undrar om det inte var "begrip", begripa, istället för förstå som sista ord? :va

Alltså "De e int lönt å föklara fö den som int vill begrip". Oavsett så är det ett bra klassiskt citat.

Undrar om det inte var "begrip", begripa, istället för förstå som sista ord? :va

Alltså "De e int lönt å föklara fö den som int vill begrip". Oavsett så är det ett bra klassiskt citat.

Jag har för mig att det var:
"- De ä int' lönt å förklara för den som int' begrip!"

...men som med så många andra citat är det sällan det finns något facit... om nu ingen skulle sitta med intervjun på VHS någonstans..

vadduvill.jpg

Jag beställde en negerboll på ett fik igår, servitrisen flinade lite lätt, vad ska man säga annars?, ingen vet väl vad en chokladboll är(inte jag heller), en kokosboll är det ju inte heller.

En äkta negerboll™ är gjort på kaffe istället för vatten. Det brukar inte en chokladboll ha så det är inte en helt korrekt varumärke.:fakta

Jag brukar kalla skåningar jag känner för rapsnegrer

det har du minsann aldrig kallat mig:mad: :rolleyes:

för övrigt, tack för listan oddjobb! känns bra att känna till de nya reglerna!bästa läsningen hittills idag=D
nu gäller det att passa sig... :huga

Last edited:
*/ ?>
Back