Den NYA Nattjobbartråden

Status
Ej öppen för fler svar.
Kungen skrev:
2562655 du jagar med läkare.. samma här. knaprar moffe så det visslar om det i dag. hög som ett höghus. still ont som fan.

mm jagar tre olika läkare för två olika saker,tyvärr är det nu fråga om att man utsätter mig för stor risk för andra symtom och framtida bekymmer pga tjafs mellan två läkare som sätter mig i kläm mellan dem. Bland annat.
Kodein äter jag, morfin ytterst få gånger men kodein har jag ätit i nu 7 år :(

Mrs. Laphroaig skrev:
2562661 mm jagar tre olika läkare för två olika saker,tyvärr är det nu fråga om att man utsätter mig för stor risk för andra symtom och framtida bekymmer pga tjafs mellan två läkare som sätter mig i kläm mellan dem. Bland annat.
Kodein äter jag, morfin ytterst få gånger men kodein har jag ätit i nu 7 år :(

shitolainen.. inte alls kul ju..

jocke i köping skrev:
2562667 U know ,, money talks bullshit walks ,, no money no funny ,, osv ,, osv ,, :rolleyes:
Hehe I understand... själv är jag ännu mer fucko, som är vaken nattetid utan att jobba :huvet men fom imorrn blir jag också workingclasshero mitt i natten :( :gnissla

IronMike skrev:
2562658 Varför jobbar ni natt?

Är ni misantroper?

Eller är det pengarna som lockar?

Man har fritid sammtidigt som de som jobbar förmiddag eller 7-16 jobb. Samt ger mer penga, och man slipper även chefer som springer och kollar över axeln hela tiden. Iofs jobbar jag inte ständig natt men hade gärna gjort det. Mitt schema just nu:

1 vecka förmiddag 06.00 -> 14.00
1 vecka natt 22.00(21.30 första natten) -> 06.00
1 vecka eftermiddag + helg mån-tors 14.00 -> 22.00 | fredag 21.00 -> 06.00 | lördag 18.00 -> 06.00 | Söndag 14.30 -> 21.30
1 vecka ledig + helgjobb | Fredag 13.00 -> 21.00 | Lördag 06.00->18.00 | Söndag 06.00 -> 14.30
1 vecka ledig + ledig helg

Sedan börjar allt om igen

jocke i köping skrev:
2562667 U know ,, money talks bullshit walks ,, no money no funny ,, osv ,, osv ,, :rolleyes:
:tummenupp

Sitter f.ö. och kollar på "nattöppet".. ordet just nu är dykardräkt.. ring satan ring.. :D

Mitt schema är enkelt:

16-04 7 dagar i veckan , ledig vartannan vecka förutom när jag jobbar extra - vilket iofs är typ hela tiden..

händer att jag jobbar 13-01 också..

Last edited:
IronMike skrev:
2562669 Hehe I understand... själv är jag ännu mer fucko, som är vaken nattetid utan att jobba :huvet men fom imorrn blir jag också workingclasshero mitt i natten :( :gnissla

jasså ska du bli nattsuddare ??? trodde du va sjukskriven ,, hmmmm x-plain

Å fy fan de dä ser in´t kul ut ,, ja kör ständig natt ,,, surt som fan när man hellre skulle kramas med tjejen ,, men de är frivilligt valt det här med nattjobb ,, så ja ska inte klaga ,, :tuttar

Last edited:
jocke i köping skrev:
2562674 jasså ska du bli nattsuddare ??? trodde du va sjukskriven ,, hmmmm x-plain

Å fy fan de dä ser in´t kul ut ,, ja kör ständig natt ,,, surt som fan när man hellre skulle kramas med tjejen ,, men de är frivilligt valt det här med nattjobb ,, så ja ska inte klaga ,, :tuttar

fel person du tror? ..hmm :D

Näe nu ska jag jordfästa trynet en stund.
Natti natt på er och sov så gott när ni väl går och lägger er :)

Xyron skrev:
2562671 Man har fritid sammtidigt som de som jobbar förmiddag eller 7-16 jobb. Samt ger mer penga, och man slipper även chefer som springer och kollar över axeln hela tiden. Iofs jobbar jag inte ständig natt men hade gärna gjort det. Mitt schema just nu:

1 vecka förmiddag 06.00 -> 14.00
1 vecka natt 22.00(21.30 första natten) -> 06.00
1 vecka eftermiddag + helg mån-tors 14.00 -> 22.00 | fredag 21.00 -> 06.00 | lördag 18.00 -> 06.00 | Söndag 14.30 -> 21.30
1 vecka ledig + helgjobb | Fredag 13.00 -> 21.00 | Lördag 06.00->18.00 | Söndag 06.00 -> 14.30
1 vecka ledig + ledig helg

Sedan börjar allt om igen

Och jag kör 23:00-06:00 som normaltid men det blir mellan 10-15 timmar mins ö-tid / vecka ,, max 40/mån annars klagas de från fucket ,, :rolleyes:

Vi har samma 40h/mån övertid max. Fast sen har vi max 200h / år också, det är anigen värre..

200/ år o 40T/mån tror ja är generellt för oss metallare
men det är ju 200T tid innestående på kontot som gäller ,, för har du 199T o tar komp eller ut i pengar så du har noll så kan du börja om från början igen ,, iaf här på volvo:tummenupp

tror att dom 5 sista åren har ja haft 200T 2 gånger / år ,, kostar o ligga på topp :tummenupp

Xyron skrev:
2562683 Vi har samma 40h/mån övertid max. Fast sen har vi max 200h / år också, det är anigen värre..

Last edited:
Jo det är nog standard innom metall.
Det som är så kul, om man jobbar övertid under helgen så man kommer upp till 200h för det året. Då äre ju bara att ta ut ledighet under den vanliga arb.veckan sen ta mer övertid under helgen :P

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back