Den mest underskattade skivan?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Vilken tycker du är den mest underskattade skivan? - en liten pärla som snabbt föll i glömska & som du tycker förtjänade mer uppmärksamhet än den fick.

Det är inte helt lätt, men spontant säger jag Chris Cornell's (fd Soundgarden) solodebut "Euphoria Morning". En riktigt bra skiva som aldrig nådde en större publik.

Kevorkian skrev:
Vilken tycker du är den mest underskattade skivan? - en liten pärla som snabbt föll i glömska & som du tycker förtjänade mer uppmärksamhet än den fick.

Det är inte helt lätt, men spontant säger jag Chris Cornell's (fd Soundgarden) solodebut "Euphoria Morning". En riktigt bra skiva som aldrig nådde en större publik.

Jag hade nog sagt
Potlatch med skivan Gringo.
...Har förgäves försökt hitta den utan försökt... "Nazi Punk Fuck Off" öser på!

Helt omöjligt att besvara, det finns hur många skivor som helst i demonklass som i princip inte en människa utanför "diehardfankretsen" inom respektive genre hört talas om.

Mush - Deluxe

Lokalt band så... ja det finns nog många oupptäckta band i håler runt om i världen...

korvgubbe skrev:
Jag hade nog sagt
Potlatch med skivan Gringo.
...Har förgäves försökt hitta den utan försökt... "Nazi Punk Fuck Off" öser på!
Ojoj, en riktig klassiker :)

Warrant - Cherry pie är underskattad :gnissla

Mustasch - Alla deras skivor har fått oförtjänt lite uppmärksamhet.

The Clash - Sandinista.

Massor av uppmärksamhet iofs, men väldigt få gjorde mer än konstaterade att "det här är inte vad vi väntade oss, usch, ge oss det vi vill ha istället". Mängder av guldkorn att hitta på den om man ger den tid.

sEiKo skrev:

:fakta Absolut! Fattar inte att de inte har kommit längre, såpass bra musik som det är! :yoparty

at the drive-in - relationship of command

Tror det är ganska få som gett den skivan den tid den kräver. I börjar tyckte jag den var hyfs men den växte till en av mina absoluta favoritskivor.

sEiKo skrev:
De spelar idag på Malmöfestivalen så ni som bor här nere har er chans att se dem, jag ska däremot inte se dem.

Heinrich skrev:
Nope.
En polare har haft den på cd. Fodralet står fortfarande i hans cd-ställ men skivan är borta. :gnissla

....Jag hörde talas om nått med internet och mp3 men det kanske bara var en fluga.. :hihi
....Kanske ska se om jag lyckas få igång DC i kväll...

sEiKo skrev:
Frågan är ju vilken typ av uppmärksamhet dom förtjänar...
Segare och tristare liveband får man leta efter, Även om Gyllenhammar jobbar hårt och har grym röst.

Last edited:
eppe skrev:
Wicked! De finns alltså iaf en till som känner till denna underbara musik :Bugar :Bugar
Jag känner också till dem. Men delar inte er åsikt om deras musik.

Själv så tycker jag att The Robots skiva "We Are Everywhere" är hyfsat underskattad. Iofs består nog hela skivsamlingen av underskattade skivor, menmen...

The Robots sida för senaste skivan:
http://www.therobotsareeverywhere.com/
En gratis MP3 från den skivan:
http://www.therobotsareeverywhere.com/sound/In The Sign Of The Octopus.mp3

Bikeboy500 skrev:
Frågan är ju vilken typ av uppmärksamhet dom förtjänar...
Segare och tristare liveband får man leta efter, Även om Gyllenhammar jobbar hårt och har grym röst.
Då måste du vara popsnöre eller syntare eller nåt annat avvikande.
Det går inte att ha tråkigt på deras spelningar.
Men det är som The Hives, Det är Pelle det är mest fart i och dom andra är bifigurer men å andra sidan är det Pelle/Gyllenhammar som gör spelningarna till vad dom är.
Fast jag anser Musikerna i Mustasch är bättre, Mats Johansson på bas är värt hela spelningen bara han, fyfan vilken kille att spela!! Han har jag skakat hand med också=)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8