uncletom
Gudomlig sporthojare
Ja det blir ju en skada, en social skada om inget annat. Men då får man väl göra som med all annan info i media och ta saker med en nypa salt?Så redan nu kan man väl säga att det är ett verktyg som kan göra stor skada.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det blir ju en skada, en social skada om inget annat. Men då får man väl göra som med all annan info i media och ta saker med en nypa salt?Så redan nu kan man väl säga att det är ett verktyg som kan göra stor skada.
VAd jag säger är att AI inte är "artificiell intelligens" utan mer av en "mekanisk turk", och att man inte ska lyssna på vad marketing säger.
Det är ett verktyg som vad det verkar för närvarande mest är en "force" multiplier för påverkansoperationer på antisociala nätverk, då det kan generera deep-fakes, användas för att generara stora mängder asn-poster med specifik politisk inriktning.
Som vi sett i fallet Ryssland på Twatter så har det används för att elda på båda sidorna av den politiska debatten där.
Så redan nu kan man väl säga att det är ett verktyg som kan göra stor skada.
JAg har väl snarare bara sagt att AI inte är vad det heter, inte kommer revolutionera något, och är ett ganska kasst verktyg i nästan alla fall?Så AI är redan ett verktyg som kan göra stor skada men AI utgör inte något hot i framtiden?
Jag tycker det är lite för stor diskrepans mellan de två påståendena för att bägge ska gälla.
Vi ska väl förstå det så att AI inte är större hot än vilket annat verktyg som helst för media, och allmän påverkan. AI är ju ett verktyg, ingen självmedveten ondska som rymt ur helvetetSå AI är redan ett verktyg som kan göra stor skada men AI utgör inte något hot i framtiden?
Jag tycker precis så. Det är alldeles för mycket rabalder kring just namnet "... intelligens", och det skrämmer många.JAg har väl snarare bara sagt att AI inte är vad det heter, inte kommer revolutionera något, och är ett ganska kasst verktyg i nästan alla fall?
Det tycker jag låter onödigt och lite nedlåtande.Jag tycker precis så. Det är alldeles för mycket rabalder kring just namnet "... intelligens", och det skrämmer många.
Ulv. Jag tycker att du ska dra en liten crash-course med 2-stroke i programmering. Då kanske vi kan lugna honom lite på den fronten.
Jag får kusliga bilder på hornhinnan. Vad är värre; en kontorist med maskingevär i händerna, eller en soldat med ett tangentbord?![]()
Jag kan ha varit aningens klumpig, och för det ber jag i så fall om ursäkt. Men jag tycker fortfarande att du kunda hålla en liten CC i programmering, då hade jag själv kanske hakat på och lärt mig lite. Och förresten så kan 2-stroke tala för sig, jag upplever honom som en bra kollega, möjligtvis aningens nojjig, men med gott hjärta och skarpt sinne.Det tycker jag låter onödigt och lite nedlåtande.
Han har ju lyft flera vettiga punkter.
Hah, jag är sällsynt grinig när det gäller programmering.Jag kan ha varit aningens klumpig, och för det ber jag i så fall om ursäkt. Men jag tycker fortfarande att du kunda hålla en liten CC i programmering, då hade jag själv kanske hakat på och lärt mig lite. Och förresten så kan 2-stroke tala för sig, jag upplever honom som en bra kollega, möjligtvis aningens nojjig, men med gott hjärta och skarpt sinne.
Och erkänt värdelös som lärare.Det är lugnt. Jag gick faktiskt en onlinekurs i C och C++ när det var på tapeten, det var innan C#. Så jag är väl bekant med principer och strukturer inom högnivåprogrammering, dock inte lika haj på lägre nivå som ASM1 och sånt. Men det förstår jag används inte lika mycket dessa dagar av prestanda i hårdvaran. Det jag behöver är tålamod och ett syfte, nåt projekt som måste göras.Hah, jag är sällsynt grinig när det gäller programmering.Och erkänt värdelös som lärare
Jag tycker precis så. Det är alldeles för mycket rabalder kring just namnet "... intelligens", och det skrämmer många.
Ulv. Jag tycker att du ska dra en liten crash-course med 2-stroke i programmering. Då kanske vi kan lugna honom lite på den fronten.
Jag får kusliga bilder på hornhinnan. Vad är värre; en kontorist med maskingevär i händerna, eller en soldat med ett tangentbord?
... och tråden heter "Lilla tråden om AI"och den bara växer.
Jamen då är du ju i alla fall en fd programmerare. Jo, jag har en hel del fördomar om ganska mycket. Inga direkt onda fördomar, men jag hade nog inte gissat att du hade en programmerarbakgrund. .. Så nu får jag helt nya fördomar om digJag kan eller har åtminstone kunnat programmera både Pascal och C++
Jag vet inte. Det var bara en scen jag fick framför mig. Får jag skylla på onda andar och demoner? Min mamma var med JW och brukade skrämma mig med sånt. Kanske därför jag har en överdriven fantasi.Tror du att ett maskingevär är farligare än ett tangentbord? Eller vad var poängen med den meningen?
Hade jag inte vetat bättre hade jag sagt att bibeln var skriven av AI.Även om den misslyckas ibland och säger emot vad den själv påstår lite längre ner i texten.
Och nu tänker jag på filmen Wargames.Någon tidig AI som hade tjuvtränats på en massa internetforum var ju kraftigt positiv till "den slutgiltiga lösningen"
Och nu tänker jag på filmen Wargames.
Jamen då är du ju i alla fall en fd programmerare. Jo, jag har en hel del fördomar om ganska mycket. Inga direkt onda fördomar, men jag hade nog inte gissat att du hade en programmerarbakgrund. .. Så nu får jag helt nya fördomar om dig
Nja, du får ta det med lite salt. Jag är inte elak, kanske lite nyfiken bara. Vi har trots allt mycket att prata om, eller hur. Yes, jag tänker som en dator. Kan bero på möjlig Asperger, inget fastställt men säkert nån slags autism som lurar där i lillhjärnan.
Jag vet inte. Det var bara en scen jag fick framför mig. Får jag skylla på onda andar och demoner? Min mamma var med JW och brukade skrämma mig med sånt. Kanske därför jag har en överdriven fantasi.
.. så jag har alltså TVÅ programmerare här på tråden nu? Ulv och 2-stroke? Det är nu jag glömmer bort alla frågor jag har om just programmering, och bara njuter av stunden
Har ni gjort nåt spel, nån gång?
Ja, men det visste ju inte gubbarna i kostymerna, i alla fall inte från början. Dom sket ju nästan på sig.Fast där simulerade den ju alla scenarion och utfall korrekt och kom fram till att enda sättet att vinna var att inte spela spelet.
Aha. Då har du rätt struktur i tänket, ingenjör mm. Du ska definitivt inte vara orolig för nåt AI.Att göra enkla spel ingår ju i programmeringskurserna men det är ju på nivån luffarschack.
Aha. Då har du rätt struktur i tänket, ingenjör mm. Du ska definitivt inte vara orolig för nåt AI.
Problemet är när man ger den döda koden outputs med riktiga konsekvenser i det fysiska världen. Till exempel krigsvapen, där det kommer en stritsspets istället för en dålig vits som utfunktion av data som trycks in.
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!