Den långa vintern hägrar

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Nu har det gått några veckor sedan man sist var ute och körde, abstinensen har kickat in och man har nu insett att det dröjer typ 4-5 månader innan det blir säsong igen. Min fråga är: hur överlever man vintern bäst? Hur gör ni? Är ni ute och pillar på hojen lite då och då eller tar ni helt avstånd för att inte tänka på den så mycket?

Kanske vintern består mest utav :fyllisar

Speedgirl skrev:
2618233 Nu har det gått några veckor sedan man sist var ute och körde, abstinensen har kickat in och man har nu insett att det dröjer typ 4-5 månader innan det blir säsong igen. Min fråga är: hur överlever man vintern bäst? Hur gör ni? Är ni ute och pillar på hojen lite då och då eller tar ni helt avstånd för att inte tänka på den så mycket?

Kollar mycket på hojfilmer,pillar lite på hojen,hänger på sporthoj typ 24/7 NÄÄÄ det stillar inte suget det gör det bara värre!!!
Fick bara 150 mil på sadeln i höstas (tog lappen 27 sep) så jag längtar som :gnissla :huvet på sommaren.

Neutral skrev:
2618242 Körde cross i dag! :yoparty

Lyckos!!! :D

Bushmyra skrev:
2618251 Kollar mycket på hojfilmer,pillar lite på hojen,hänger på sporthoj typ 24/7 NÄÄÄ det stillar inte suget det gör det bara värre!!!
Fick bara 150 mil på sadeln i höstas (tog lappen 27 sep) så jag längtar som :gnissla :huvet på sommaren.

Synd att du fick så lite mil....det gör ju inte saken bättre :pannkyss

Last edited:
Speedgirl skrev:
2618233 Nu har det gått några veckor sedan man sist var ute och körde, abstinensen har kickat in och man har nu insett att det dröjer typ 4-5 månader innan det blir säsong igen. Min fråga är: hur överlever man vintern bäst? Hur gör ni? Är ni ute och pillar på hojen lite då och då eller tar ni helt avstånd för att inte tänka på den så mycket?

Bokade just in mig på 10 bandagar med www.banakning.nu
Så nu känns allt lite lättare. Våren är runt hörnet.....

Inge illa menat men börjar tröttna rätt hårt på dessa "OHH NEJJ VINTER KOMMER VAD SKA VI GÖRA trådar".

Ja sitta framfördatorn o grina kommer inte göra saken bättre!
Finns 2 alternativ.

Antingen köra mc lr Inte.

Ja man kan faktiskt köra mc på vinter.
Själv tycker jag cross är som allra roligast på isen!
Finns inge bättre än gå på 100 meters breeeeeeeeeställ me maxgass och högsta växeln.

Hehe kanske lät lite putt :rolleyes:

Finns en innomhusbana i din by, där är det bara att åka dit och ta med din en minimoto eller minimotard,, eller varför inte en riktig motard,, svinroligt... och bra träning :tummenupp

Speedgirl skrev:

Jag o Bettan har ett heltidsförhållande, så hon kommer itne o få känna sig ensam allt för länge.

Var nere o skulle kolla packboxarna vid halv 2 i natt, var väl lite av en ursäkt, jag intalat mig själv eftersom jag hade med mig handskar o hjälm ner. Blev en fin liten runda på en timme eller så. Säsongen är absolut inte slut, men att klä sig lager på lager är i min erfarenhet det bästa vapnet mot kylan.

O just det ja, kullersten blir riktigt halt då det är blött o underkylt.

"Uppdatering"

Det är sol och blå himmel ute, ska bara avsluta en kopp kaffe sen blir det att störa grannarna :tummenupp

Last edited:
hah Webgringo =)
Själv spenderar jag vintern med att sitta här å titta hojåkarfilmer, inte så farligt drygt ännu. Hoppas nästa sommar blir minst lika bra som föregående.

½:€

Genom att torrbryta! Palla upp hojen och ställ en värmefläkt framför...
Är man riktigt på't kan man koppla vartalsregultorn på fläkten till gashandtaget för en verkligare upplevelse.

Lycka till.

gör det man inte hunnit under säsongen ger massor av kärlek till hojen

Stift
olja
packningar

och lite annat

Jag träffade på ett par riktiga touringsnubbar en gång, dom tog alltid en resa till varmare länder varje vinter för att köra hoj i ett par veckor.

Men ÅAS när dom pratade om hur mycket dom hade kört per sommar så pratade dom tusentals mil när vi andra diskuterade hur många hundra....

Jag gör som många andra här och kör cross på vintern.. :) Lite kallt om fingrarna men det får man ta.

Speedgirl skrev:

Hmmmm ställt undan redan!!!! ja det har jag faktiskt oxå gjort. men nyss hörde jag ett bekant ljud hmmm som en sv1000.... och döm om min förvåning när de ringer på min dör o jag ser en kille iklädd skinställ på trappen!!!!
Min kompis nalle i hög person hejar glatt:D han hade varit ute och åkt i en timme å han såg glad ut fast händerna var vita av köld... Jag frågade hur kul de va å frysa??? nalle tyckte att ska man ha hoj så ska den användas!!!

:tummenupp

Att sluta köra för att det blir kallt verkar för lätt. Man köper en cross/enduro o så på med dubbdäcken! Du kanske inte får köra favoritvägen men man får vara ute o gazzza när som! :yoparty :tuttar

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back