Den kommande 25kwan ..

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det beror ju på om du tänker vara smart och köra strypt eller om du ska vara lika listig som de flesta andra och köra ostrypt. Ingen högvarvig sportmotor går att köra strypt, karaktären blir så usel att man heller tar bussen, så köper du en sporthoj så är det under förutsättning att du ska ta bort strypningen och åka runt olovligt i två år. Är det däremot så att du mer är ute efter att lära dig köra hoj ordentligt än att åka på bakhjulet så är det en hoj i stil med ER-5 du ska leta efter, eller en encylindrig 600-650cc. Dessa hojar går utmärkt att strypa och förlorar inte mer än lite toppeffekt. Jag lovar att det är stor skillnad mellan en en-tvåcylindrig 500-650cc fyrtaktare och din 125a.

Min cbr600 gick kanonbra (men förbaskat slö) strypt

Piggare än 125an, och sju gånger skönare register

Ljunghusen skrev:
Min cbr600 gick kanonbra (men förbaskat slö) strypt

Piggare än 125an, och sju gånger skönare register

När jag har provat strypta sport600 har registret varit så att det inte händer ett dugg, sen när man sakta närmar sig varvtalet där det borde börja hända något så svimmar den. Detta med fabriksstrypningar. Samma fenomen med enbart brickor i insuget. Säkert bättre register än i en tvåtakts 125a men det säger inte så mycket. Jämfört med hur fint en vettig mellanklasshoj går strypt är det som natt och dag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti