Den här borde jag väl klara av =)

Maria1980 skrev:
Jag menar, så stor är den väl inte?

Spontant tycker jag du verkar väldigt osäker på vad du egentligen vill ha och rek att PROVA och JÄMFÖRA sen bedöma och skaffa dig en egen uppfattning.

Ingen annan än du kan bedöma vad som är bra för dig.

Dvs inget fel på RSV:n som Hoj och personlig smak varierar alltid.

Men prova annat ex CBR929, GSXR750, VTR1000.

Jag vill bara ditt bästa :)
 
Maria1980 skrev:
Avståndet till styret känns ok faktiskt. Kommer sänka den i gaffeln och på så sätt kan jag oxå få upp handtagen lite=bättre körställning. Om jag karvar ur sadeln blir körställningen oxå lite mer upprät. Ska kapa hundbenet några millimeter oxå, och ändra fjädern, mina kg behöver inte så hård fjädring =)

Tänkte även lämna in stövlarna för omsulning med lite högre sula, tar till alla knep för att jag ska kunna hantera denna underbara maskin... för vilken ljuv musik det var när hojen startades... :2cool



Ett så bra pris att jag inte kan tacka nej...

Det kändes bra att sitta på den. Det som var negativt var att tyngdpunkten är rätt högt upp, så att vid rödljus/stopp kommer jag få kämpa som ett djur. Men jag får väl slänga på ett par störtbågar & automatiska stödhjul... :3freak

Sadeln finns det ganska mycket att ta av :) , kan jag upplysa om. Föresten vad sitter det för slip-on på den eller är det orginal?, pm till mig om du vill ha lite info m.m om du får den för rätt pris m.m.
 
Maria1980 skrev:
Avståndet till styret känns ok faktiskt. Kommer sänka den i gaffeln och på så sätt kan jag oxå få upp handtagen lite=bättre körställning. Om jag karvar ur sadeln blir körställningen oxå lite mer upprät. Ska kapa hundbenet några millimeter oxå, och ändra fjädern, mina kg behöver inte så hård fjädring =)

Tänkte även lämna in stövlarna för omsulning med lite högre sula, tar till alla knep för att jag ska kunna hantera denna underbara maskin... för vilken ljuv musik det var när hojen startades... :2cool



Ett så bra pris att jag inte kan tacka nej...

Det kändes bra att sitta på den. Det som var negativt var att tyngdpunkten är rätt högt upp, så att vid rödljus/stopp kommer jag få kämpa som ett djur. Men jag får väl slänga på ett par störtbågar & automatiska stödhjul... :3freak

Lär dig ballansera hojen vid rödljus.. sen äre koollungt ju =)
 
Last edited:
Maria1980 skrev:
Avståndet till styret känns ok faktiskt. Kommer sänka den i gaffeln och på så sätt kan jag oxå få upp handtagen lite=bättre körställning. Om jag karvar ur sadeln blir körställningen oxå lite mer upprät. Ska kapa hundbenet några millimeter oxå, och ändra fjädern, mina kg behöver inte så hård fjädring =)
Ser ok ut.
Hoppas det känns rätt, om inte annat har jag en i klubben som säljer en HONDA CBR 600 FSport om det skulle va intressant.
PM:a isåfall.
Lycka till :tummenupp
 
Just ang bilden, och typ glipan på 20 cm bak till passagerar-kåpan eller vad ni vill kalla det ...vid full gas, så vill man gärna ha stöd med stjärten mot den kanten (haft mille själv..) Med tanke på bilden så kommer du inte nå styret utan att fylla igen glipan, eller hur jag ska säga -kan bli tungt för armarna att hänga med hojjen ?


:va
 
IronMike skrev:
Just ang bilden, och typ glipan på 20 cm bak till passagerar-kåpan eller vad ni vill kalla det ...vid full gas, så vill man gärna ha stöd med stjärten mot den kanten (haft mille själv..) Med tanke på bilden så kommer du inte nå styret utan att fylla igen glipan, eller hur jag ska säga -kan bli tungt för armarna att hänga med hojjen ?


:va

det är väl bara att sätta på en tjockare accelerationsrumpstopparkudde där :va
 
newstead skrev:
det är väl bara att sätta på en tjockare accelerationsrumpstopparkudde där :va
Förvisso ...för en flicka. Vet inte riktigt hur det kan vara utan accelerationsrumpstopparkudde för en flicka på tung hoj, men jag tycker det kan dra ganska ordentligt även fast man är bitig å kille. En tanke bara...

hm :va
 
IronMike skrev:
Förvisso ...för en flicka. Vet inte riktigt hur det kan vara utan accelerationsrumpstopparkudde för en flicka på tung hoj, men jag tycker det kan dra ganska ordentligt även fast man är bitig å kille. En tanke bara...

hm :va


Håller med där. Många skriver mest om att hojen är toppen o att det bara är att köpa. Hojen är säkert skit bra. Men vill du verkligen ha en hoj som du inte kan köra nån längre sträcka utan att du ska behöva stanna o vila armarna.

Testa den ordentligt innan. Det är ändå lite pengar det gäller
 
UltraMarine skrev:
Problemet med tjejer på hojjar som är på gränsen till förstora är när de ska backa/flytta den (dvs utan att köra den) och om underlaget är dåligt eller ojämnt.

Så på den måste du tänka till lite före, och planera körning och parkering för att undvika problem.
Ska det vara en ny stor nyhet eller? :D

de finns alltid nån som vill hjälpa till att putta om man planerat fel:nicka
 
Personligen tycker jag den ser stor ut.

Men ett par justerbara styrhalvor som gör att du kommer upp lite så du lätt kan manövrera hojen så skulle det funka.

MEN...
Jag tror inte den skulle göra sig så bra på bana med dig i sadeln då det blir tungt för dig att jobba med den pga dess storlek.
För jag har för mig att jag läst att du vill åka bana nån stans.

MEN...
Jag säger inte att det går...
Bara att det inte kommer bli optimalt.
Men cykeln är ju mycket fin att åka bana med.

SÅ...
Köp den testa hur det går...
Går det bra så är det ju ok.
Går det inte alls så är du ju mitt i bärsta sälj säsongen jämfört med nu när du ska köpa.
det vill säga att chansen att gå kanske eventuellt lite + på affären finns.. :tummenupp
 
Jag gissar att det blir rätt värdelöst. Över 20 km/t är nog ganska ok. Problemet är hantering vid parkering, vändning och annat trixande i trafiken. På bana hade det nog varit bättre och acceptabelt. RSV är ju dessutom ökända för att då och då falla som käglor av diverse flick-hantering. God Jul på-re BeWe föresten. Vad tyst du är. :D

En suka av något slag är nog bättre. Är det 750 som är låg/liten?
 
IronMike skrev:
Förvisso ...för en flicka. Vet inte riktigt hur det kan vara utan accelerationsrumpstopparkudde för en flicka på tung hoj, men jag tycker det kan dra ganska ordentligt även fast man är bitig å kille. En tanke bara...

hm :va


Det finns ingen hoj som har så liten sadel att min rumpa får stöd mot den där kanten i bak *skratt* På förra hojen var det bara till att hålla i sig ordentligt i höga farter, för kroppen gled bakåt tills armarna sa stopp :yoparty

Men jag får väl äta upp mig under vintern =)

TinaTjejen skrev:
de finns alltid nån som vill hjälpa till att putta om man planerat fel:nicka


Precis!
Tina, jag kommer att bli Aprilia-ägare :yoparty Pch skaffa ett par höga sulor till dojjorna.
 
Grym hoj! Har du bestämt dig redan kanske?

Har du kollat/suttit på några andra hojar? Den ser som sagt ganska stor ut men hur bekvämt du sitter kan ju bara du svara på. Vet inte hur billigt man kan ordna en gsxr1000-05 nu men den är ju annars väldigt liten och smidig.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top