den fartgalne fadern

Det handlar inte om att köra i 200 eller inte. Det handlar om att utsätta barn för risker..

Ett fjortonårigt barn kan inte ta beslutet huruvida han skall åka i 200 eller inte. Man är inte mogen nog att göra den riskbedömningen vid den åldern.

Någon skrev att han va 17?

Ok att det är jävligt dumt att köra i 200 med ungen därbak.
Det är dock överdrivet att ge 6 månaders fängelse för det.
Hur många ungar tror ni inte har suttit i baksätet i bilen när deras mamma/pappa
har kört i 150+.
Enligt er skulle detta då ge ungefär 3 månaders fängelse.

För jag hoppas inte att ni påstår att ni har bättre kontroll på er bil i 150+ än vad ni har när ni sitter på hojen i samma fart.

Åkte också bak på en motorcykel i 200 när jag var 16 år, ett av mina bästa minnen :D

Gissar att det var en större väg och inte bland korsningar mitt i centrum dom åkte? Vansinne att sätta farsan i fängelse i ett halvår! Hans hoj är gjord för att fungera utmärkt i 200+.

Hände det ngn olycka? Nej det gjorde ju inte det i detta fallet, då tycker jag ett lindrigare straff borde vara på sin plats.

Lite patetiskt att vissa klagar så förbannat på att han skjutsade sin unge! Dom har säkert själva aaaldrig brännt förbi ett hus helt för snabbt. Tänk om en liten unge skulle tittat ut på vägen då? Suck..

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back