BTB
Ny medlem
Har någon fakta gällande vilken av litershojarna som har mest effekt på bakhjulet i originalskick? Eller kanske vet var man kan hitta korrekt information..
Tack/D.
Tack/D.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har någon fakta gällande vilken av litershojarna som har mest effekt på bakhjulet i originalskick? Eller kanske vet var man kan hitta korrekt information..
Tack/D.
Tack/D.
Ett trick är att kolla Acrapovics hemsida...de har ju mätningar på i princip alla hojar, från samma bänk.
Dom ligger bra lika, med Hondan oftast några hästar bakom.
Ett bra Sucka-exemplar lämnar mer effekt än ett halvbra yamma-ex, och vise versa. Dock verkar väl suckan ha finast effektregister...
Hmmmm ... för du statistik?
Hade jag fört statistik hade jag redan haft svaret![]()
Nej, min grundtanke är så här:
Vi alla tenderar att i efterhand köpa slipon, K&N filter,helsystem, PC och andra "trim" prylar. Dessa prylar kostar gott om pengar och ger relativt lite effekt. Även grundpriset på litershojarna skiljer en del och om man nu är en sådan som vill ha mycket bakhjulseffekt kan det vara värt en del att redan från början välja rätt hoj. Givetvis är det massa andra parametrar som är viktiga men det är ändå värt att kolla läget.
Det som förundrar mig är att det skiljer relativt mycket på olika exemplar av samma modell. Om man nu skall lägga en massa pengar på småtrim vore det kanske smart att lägga pengarna på att bänka de olika exemplaren som finns i affären istället![]()
En sak är dock klar, skall jag lägga 75 papp emellan min 01:a och en 07:a skall det märkas klar effektskillnad, annars får det vara.
/D.
Ok ... så du känner att hojen är begränsningen när du är ute och kör.
Det billigaste sättet är att köra på små 70-vägar; till det räcker din nuvarande hoj säkert mer än väl ... fast jag kanske har missförstått nåt ..![]()
Njaa nu är det väl så här att jag är berikad med gott om självkritik och är fullt medveten om att det ä jag och inte min hoj som är begränsningen. Det jag pratar om är inte förnuft utan mer intresse att ha det värsta när jag ändå skall bli fattig![]()
Hade en Aprilia RS 250 tidigare och den räckte gott på 70 vägar, det är bara det att man vill så mycket här i livet.![]()
/D.
En sak är dock klar, skall jag lägga 75 papp emellan min 01:a och en 07:a skall det märkas klar effektskillnad, annars får det vara.
/D.
Hade jag fört statistik hade jag redan haft svaret![]()
Nej, min grundtanke är så här:
Vi alla tenderar att i efterhand köpa slipon, K&N filter,helsystem, PC och andra "trim" prylar. Dessa prylar kostar gott om pengar och ger relativt lite effekt. Även grundpriset på litershojarna skiljer en del och om man nu är en sådan som vill ha mycket bakhjulseffekt kan det vara värt en del att redan från början välja rätt hoj. Givetvis är det massa andra parametrar som är viktiga men det är ändå värt att kolla läget.
Det som förundrar mig är att det skiljer relativt mycket på olika exemplar av samma modell. Om man nu skall lägga en massa pengar på småtrim vore det kanske smart att lägga pengarna på att bänka de olika exemplaren som finns i affären istället![]()
/D.
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |