Den dummaste frågan/påståendet ni hört ?

Thundercat skrev:
hehe, där ser man, han skulle säkert folk tro var mytoman om han berättade det där på krogen:lol

Jag läste om nån gubbe som lurat till sig en hel del pengar och rykte genom tat utge sig vara ute på världsomspännade resor till fjärran länder, med moped eller cykel eller nåt annat dumt.

I själva verket gjorde han inte speciellt mycket, mer än höll sig borta ett tag.
Han tog typ flyget till nåt land och sen ljög han ihop nåt bara om att han vandrat dit, på så sätt fick han lite stålar för en intevju och lite tv eller radiotid.

Mytomani var det kanske inte men man ser hur dumma folk kan vara, ingen orkade ju göra några närmare undersökningar utan godtog förstås alla historier rakt av.
Han hade tydligen pysslat med sånt länge.
Andra varianter är ju folk som upger sig vara nåt som låter avancerat, och på så sätt får uttala sig i olika sammanhang.

Last edited:
Silwer skrev:
Ja att den med motorkraft skulle dra loss i 250 är uteslutet.
Om den nu gjorde det misstänker jag att nåt annat hände än att det var sån jävla effekt att hjulen spann.

Det ska ju vara så att när luftmotståndet tar ut sin rätt så går ju bakhjulet fortare på hojen än vad det gör på underlaget.
Eller så löft bilfan i den farten.

När Hans blev konfronterad med att detta är omöjligt även med 900 hk (Som förövrigt bilen aldrig varit i närheten av) drog han en visa om att luften från turbon blev så varm att den bildade en "kudde" under bilen så att den lyfte.... :rolleyes:

När han sedan blev konfronterad med att även detta var omöjligt sade han att däcken spann i fälgen... När sedan detta ifrågasattes var det tydligen mellandiffen som var trasig så den spann bara på framhjulen... Å det kanske inte riktigt gick i 250...

Ja ni ser ju själva...

Jag hade hästar tidigare. Bad min väninna att gå och känna om det var ström i elstaketet. Och det gjorde hon... :brinnerup

:hihi

Dummaste frågan som alla som fått bebis får:
- Är han/hon snäll?"
- Nä, hon är jätteelak, brukar jag svara.

Fasen, jag kläcker ur mig massor sånt där själv. Min filosofi är att har jag en aning, även om jag inte vet, så berättar jag vad jag tror. Är det den bästa gissningen är det bättre än inget, och vet någon bättre så får de väl rätta mig.

Åsså framstår man som en messerschmitt ibland för folk som vet men inte har vett att öppna käften. Det är deras problem, inte mitt. :)

Får väl dra hit lite kompisar och be dem skriva i tråden... ;)

SSB skrev:
En gång i gymnasiet då vi alla satt och studerade kartor på NO-lektionen (eller vad det nu hette) och läraren säger någonting om avståndet mellan två platser fågelvägen...

Efter 30 sekunder eller så bräker* en besserwissrig tjej ur sig: "Vart ligger fågelvägen? Jag hittar inte fågelvägen!"

*Bräker, eftersom hon är från Skåauuune. "Vaurt ligger faaugelvaaugen? Jag hittar ente faaaugelvaaugen!"

Alla tittar mot henne och inser att hon är fullt allvarlig varefter alla brister ut i gapskratt och tjejen i fråga blir skitförbannad :4skrika :D
Jag hade sprutat ner mig av garv om jag hade hört det :lol :lol

Plats: ICA på Sparta i Lund, Skåne.

Scen: Vid kassorna, där polarbröd har en säljdrive med polarkakor uppstaplade runt en uppstoppad ren.

En unge i åtta-nioårsåldern till sin mor i kassakön, högljutt utrop bräkt på bred skånska: "Teitta mauma, eeeun åusna!"

:rolleyes:

En som har gått i min klass berättade en gång stolt
att han ensam hade slått ner 10-20 "blattar" i malmö
och sen gått hem blödandes längs motorvägen

(minst 3 mil)

:rolleyes:

Min sambo berättade för sin väninna (före detta) att jag hade en R1'a!! väninnan kontrade med att hon kände en med en R2'a...

En kille på jobbet gick hem för att hans son slagit i huvudet..en lögn för att åka hem och leka.Nästa dag ringde han och påstod sig halkat på ett bananskal på ICA och var därför oförmögen att jobba.

exiteme skrev:
Jag hade hästar tidigare. Bad min väninna att gå och känna om det var ström i elstaketet. Och det gjorde hon... :brinnerup

:hihi
När man ser ett elstängsel så måste man ju känna på det.
Kan meddela att stängslena runt björnarna på skansen inte är strömledande, fast att det står det. Iaf inte vajern högst upp, för det var bara den jag kom åt.

twinner skrev:
Min sambo berättade för sin väninna (före detta) att jag hade en R1'a!! väninnan kontrade med att hon kände en med en R2'a...

En kille på jobbet gick hem för att hans son slagit i huvudet..en lögn för att åka hem och leka.Nästa dag ringde han och påstod sig halkat på ett bananskal på ICA och var därför oförmögen att jobba.

Jag är nog en av de få som faktiskt halkat på ett bananskal. Jag började skratta som fan när det hände.

twinner skrev:

Haha, jobbar du på Scania ? Där får man höra de mest konstiga ursäkterna ibland. Just den om att sonen slagit i pallet har man ju hört några gånger ... ibland har det varit moppevurpor och ibland har dom slagits. Oftast måste ungarna till sjukan också ...

"Dotterns hamster är sjuk" får man ledigt för sånt ?
"Ska på case... i ... hrrrmmm ... byggnad xxx. Kommer in imorgon" inget case finns reggat
"Ska på utbildning" även fast ingen utbildning är bokad
"Jobbar hemifrån" även fast inget görs
"Värmepannan har lagt av" igen ?
"Krockade med bilen imorse" bilen oskadd
"Tåget var försenat" även fast folk som åkte samma tåg kom i tid ... osv osv ...

Fast det där är ju en sak mellan chefen och den anställde ... ;)

Haha. Jo den är bra.

"Jag jobbar hemifrån". Gärna en solig dag!

Eller "Jag gör det sen"

Mr B skrev:
Haha, jobbar du på Scania ? Där får man höra de mest konstiga ursäkterna ibland. Just den om att sonen slagit i pallet har man ju hört några gånger ... ibland har det varit moppevurpor och ibland har dom slagits. Oftast måste ungarna till sjukan också ...

Nä!! men på SAAB :3freak :hihi

ft skrev:
Fasen, jag kläcker ur mig massor sånt där själv. Min filosofi är att har jag en aning, även om jag inte vet, så berättar jag vad jag tror. Är det den bästa gissningen är det bättre än inget, och vet någon bättre så får de väl rätta mig.

Åsså framstår man som en messerschmitt ibland för folk som vet men inte har vett att öppna käften. Det är deras problem, inte mitt. :)

Får väl dra hit lite kompisar och be dem skriva i tråden... ;)

Nja det är skillnad på en bra story som nån drar och som kanske är lite övredriven för effektens skull och de här som ljuger så uppenbart tat man mår illa, och de garvar inte åt sig själva heller utan är till synes omedvetna om att det är lögn.
Det klart som fan att jag med kan ta i lite extra när jag berättar nåt.

På hamburgerhak i Örebro:

En medelålders dam kommer tillbaka till disken med ett "kyckling-mål) efter hon fått vad hon beställt och frågar:
-Var är kycklingen? (Hon håller i pappersförpackningen.)
-Den ligger i papperskartongen som du håller i, svarar tjejen bakom disken.
-Jaså, ligger den i?

Goddag yxskaft. :hihi

en arbets"kamrat".
- Va synd att vi inte har någon sockerfri läsk i automaten här
- Vadå? Vi har ju lightcola bland annat?
- Vadå betyder light att det är sockerfritt?

Otroligt dum människa. Vid 23 års ålder borde man snappat upp att lightläsk är sockerfri.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti