Den dummaste frågan/påståendet ni hört ?

duckie skrev:
"Jag lovar att jag drar ut den i tid."

Kul att det krävdes en kvinna för att sänka nivån under bältet... :tummenupp

Bidrar med en kommentar som jag själv är skyldig till:

MC-polaren: "Skall du hänga med till MC-camping och festa över helgen?"
Fazer75: "Sover ni i tält eller husvagn?"

Silwer skrev:
Nä det orkar jag inte, vet inte ens vem det är?
Vad ljuger han om då?

Tror han menar Hans Dahlbäck som trimmar alla sina bilar till minst 7000hk, endast med chip och luftfilter. De gör uppemot 490km/h enligt Bilsport tror jag.
Han tog en ful golf och gjorde den ännu fulare och trimmade den till fantastiska 1000hk. Wow. Han fick till och med tönten i Motorjournalen att ta med den i ett program tror jag.
Förutsatt att vi menar samma person dårå. :brynad

UrbanTiger skrev:
Ahhh... fan det är dom där bilarna som är så osäljbara så dom måste lotta ut dom i TV via betalnummerlotteri.

Jag skulle inte ta i dem med tång. AMS testade väl en av "värstingarna"? Tror den gjorde 221km/h. Eller hur det nu var.

Markus skrev:
Tror han menar Hans Dahlbäck som trimmar alla sina bilar till minst 7000hk, endast med chip och luftfilter. De gör uppemot 490km/h enligt Bilsport tror jag.
Han tog en ful golf och gjorde den ännu fulare och trimmade den till fantastiska 1000hk. Wow. Han fick till och med tönten i Motorjournalen att ta med den i ett program tror jag.
Förutsatt att vi menar samma person dårå. :brynad
Det låter något överdrivet, det har du rätt i.
Men man ser ju ofta konstiga annonser på sånt där, de uppger effekter som de såg i 2 sekunder i bänken sen föll det mesta bort, ja då skriver de 280+ hk eller nåt skit på chipet.

Läste nåt test på Saabar som var chippade och de hade ju avgastemp som inet vara att leka med, verkade ju inte bra för bilarna iaf.

Min kusins son, vid 3 års ålder bad om att få gå från matbordet, vilket han fick.
Efter en stund hör hans föräldrar att han håller på med badrumsvågen.
Sedan hör de följande utrop:
"Tretton centimeter!! Det var dyrt!"

Den kommer jag nog aldrig att sluta skratta åt.

Det var någon Zatzy-mupp för någraår sedan som påstog att "Damhäck" hade en 4-hjulsdriven Golf med ca 1000hk. Den skulle enligt uppgift spinna loss med alla fyra hjulen i 250km/h på torr asfalt ... han hade sett det själv ... jo tjena sa vi ... men han trodde sig själv och gick inte att tala till rätta.

Jag trodde en polare led allvarligt av mytomani när han påstog att han kunde köra på bredden med sin manta på motorvägen i 120-130km/h. Blev dock övertygad att det gick när han visade ... dock med snömodd på motorvägen men ändå.

Kom just på att vi lurade en tjej i klassen (när vi gick i nian). Vi satt på tåget upp till Riksgränsen och ser ett stort jävla berg med 2 toppar och en lång dal mellan dom, då säger någon att det där är världens största halfpipe, varpå tjejen säger -Wow fan va coolt.
Vi- Jepp, det tar 1½ halv timme ner, och 1½ upp!
Hon- Men vad händer om man trillar i mitten då? :gnissla

Mr B skrev:
Det var någon Zatzy-mupp för någraår sedan som påstog att "Damhäck" hade en 4-hjulsdriven Golf med ca 1000hk. Den skulle enligt uppgift spinna loss med alla fyra hjulen i 250km/h på torr asfalt ... han hade sett det själv ... jo tjena sa vi ... men han trodde sig själv och gick inte att tala till rätta.
Det han säger är ju klart i överkant. Men visst är det bra drag i golfen!
http://www.dahlbackracing.se/bromsdata/golf.html

edit: sen heter han iofs inte "damhäck" men det var väl inte det du syftade på.

En tjej på jobbet drog en lite rolig kommentar här om dagen:

arbetar i en butik som säljer båtprylar

Vi hade precis fått in en leverans och hon höll på att packa upp den.

Sist kvar i lådan låg ett par små plast rör.
Hon ser konfundersam ut, läser på följesedeln, kvar där står årmanshetter och ankare 5kg.. hon säger:
"-Är detta 5kg stock ankare?" :confused:
Helt seriös var hon :huvet

Har själv försökt beställa Whopper på Mcdonalds otalt antal ggr :banana

Mr B skrev:
Något i överkant kan man lugnt säga ... skulle vilja se en 4-hjulsdriven golf
spinna loss på torr asfalt i typ 70km/h enbart med hjälp av gaspådrag.
nu sitter det ju inte orginal golf-motor i den utan en mitt (bak?) monterad audi-historia med diverse delar ifrån audis rally-lager. ingenting typ är orginal i den bilen förutom karossen, som knappt är det heller.

varför skulle den inte kunna spinna loss i sjuttio? finns många "lätt" hottade bilar som kan. eller en ford mustang med boss-paketet på ca 820 hästar t.ex. det är inte så långt ifrån golfens 700-vad det nu blir...

jag vill härmed göra ett inlägg om att Mr Bs ovanstående tråd är något utav det dummaste jag hört :hihi :7peta

och det finns ett nummer i bilsport där golfens historia är väldokumenterad för dom som inte tror på ovan skrivet.

OT!
Lite fakta om golfen: 830hk, mellan 800-900Nm, o detta ur en 2,2liters motor :brinnerup
Massor med delar ifrån AUDI, tex bromsar ifrån gamla DTM bilar, dubbla intercoolers (mellan 25-30grader i insuget :Bugar )

CJ900RR skrev:
varför skulle den inte kunna spinna loss i sjuttio?

Jag köpte också dom där bulgarien-regummerade 145-15 däcken, men min otrimmade bubbla 1200 drog bara loss i 50km/h, men har man justerat hjulvinklarna riktigt åt helvete så kanske det går....

<EDIT> Infogar här alla smilysar som finns, barasåatt....

Har en polare som skulle montera dumpventil på sin gamla sketna rostiga Amazon , som inte ens hade turbo, han påstog även att han hade sportavgassystem, men det var ett originalsystem som hade rostat hål, han sa även att han drog en r1a från 100 till 200kmh, på 2ans växel. :huvet

CJ900RR skrev:
nu sitter det ju inte orginal golf-motor i den utan en mitt (bak?) monterad audi-historia med diverse delar ifrån audis rally-lager. ingenting typ är orginal i den bilen förutom karossen, som knappt är det heller.

varför skulle den inte kunna spinna loss i sjuttio? finns många "lätt" hottade bilar som kan. eller en ford mustang med boss-paketet på ca 820 hästar t.ex. det är inte så långt ifrån golfens 700-vad det nu blir...

jag vill härmed göra ett inlägg om att Mr Bs ovanstående tråd är något utav det dummaste jag hört :hihi :7peta

och det finns ett nummer i bilsport där golfens historia är väldokumenterad för dom som inte tror på ovan skrivet.

Vet inte om det är samma golf vi pratar om men den jag menar figurerade 2001 eller om det var 2002. Att få en 2-hjulsdriven bil att spinna loss är väl inga problem men det är inte många 4-hjulsdrivna som kan det i lite fart ... speciellt inte på torr asfalt om man nu inte oljat in däcken ordentligt innan.

Sedan är det väl en viss skillnad när det gäller motor/viktförhållande/drivning mellan en golf och en mustang ?

P.s. Allt bilsport skriver är helt med sanning överrensstämmande. :tomten

Mr B skrev:
Vet inte om det är samma golf vi pratar om men den jag menar figurerade 2001 eller om det var 2002. Att få en 2-hjulsdriven bil att spinna loss är väl inga problem men det är inte många 4-hjulsdrivna som kan det i lite fart ... speciellt inte på torr asfalt om man nu inte oljat in däcken ordentligt innan.

Sedan är det väl en viss skillnad när det gäller motor/viktförhållande/drivning mellan en golf och en mustang ?

P.s. Allt bilsport skriver är helt med sanning överrensstämmande. :tomten
om det var den dahlbäcks-golfen som det var länkat till här ovan så pratar vi om samma. hurvida allt som skrivs i bilsport är sant eller inte kan iof diskuteras men, min personliga åsikt är att dom är långt mer pålitliga än t.ex aftonbladet, expressen eller någon internet-sida.

nu är ju grejen med den här golfen att den inte är orginal. motor, drivlina, bromsar, ja nästan allt är utbytt till värsting-grejer ifrån audis rally-lager. och det sitter ju knappast någon löjlig 4-hjulskoppling ifrån Hallbergs (heter dom så?) utan det är väl konstant drivning på alla fyra hela tiden.

dessutom så sitter motorn bak vilket innebär en helt förändrad viktförhållning. och jo, i det här fallet så kan du jämföra golfen med en mustang med boss-paketet, då det i bägge fallen rör sig om extremt upphottade bilar.

Edit; sedan så finns det väl filmbevis på golfens prestanda. om du går in på zatzy.com så kan någon säkert fixa det åt dig.

Min polare va ute på krogen och hörde bakom ryggen det här av en som såg ut som en skinnskalle.

"Jag ska fan flytta till ett land där det inte finns invandrare" :rolleyes:

CJ900RR skrev:
dessutom så sitter motorn bak ...

Vad jag vet så sitter motorn där en motor brukar sitta, om han nu inte radikalt byggt om bilen igen...
nr3.jpg

Däremot sitter kylpaketet bak
nr9.jpg

Var på IKEA med en tjejkompis skulle köpa några jättestora kuddar som förvandlar min säng till en soffa på dagarna. Och när man köper kuddar på IKEA är de vakumförpackade och ser ut som pizza-deg.

Min tjejkompis tittar på dom och sedan ser hon frågande på mig och säger " Dom kan ju inte vara bekvämm". När jag slutat skratta säger jag något i stil med "jodå det blir bättre sen" Då skiner hon upp och säger "Ahhha man blåser upp dom".

Hade hon inte varit så söt hade jag idiotförklarat henne. Nu nöjde jag mig med att skratta så jag grät...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti