Den dummaste frågan/påståendet ni hört ?

Har en halvkompis som är mytoman. Det är så illa att han allmänt kallas mytomanen och olika varianter.

Saker han har sagt:

"Jag har tagit GHB en gång men det gör jag fan aldrig igen jag blev helt konstig av det. Men jag har provat allt knark som finns heroin, kokain, ecstasy, hash, GHB, HIV."
Jovisst HIV var extra bra eller?

"Jag hade sex med två assnygga blondiner förra veckan och båda blev med barn men som tur var så gjorde dom abort."

Det är så illa att man lyssnar inte när han pratar för man vet att det bara är bull.

"Stör jag?"

När någon klampar in i ett tillfälle helt synligt att man inte vill bli störd i...

acura skrev:
Det är så illa att man lyssnar inte när han pratar för man vet att det bara är bull.
I början är det kul, sen orkar man inte mer.

En vuxen karl här ute sa inför 10 pers att han hade köpt en underjordiskt hall full med de senaste hojarna, de skule ut på annaons så fort som möjligt.

En annan gång ringde Kamprad mitt i natten o behövde stålar så han sålde IKEA till denna snubben, men på morgonen ångade Kamprad sig och köpte tillbaka det igen.

Detta av en vuxen karl i 45 års åldern, som drev eget företag bla.

En tjej i min klass på högstadiet blev tillsagd av min polare att hon var så dum att man skulle kunna tro att hon hade vakuum i huvet, varpå hon skrek tillbaka: "bättre att ha vakuum i huvet än ingenting"
:7peta :va :kocko :fatta! :huvet :4skrika :brinnerup :död

FreddaAbborre skrev:
"Stör jag?"

När någon klampar in i ett tillfälle helt synligt att man inte vill bli störd i...

Var det mamma? Fy fan vad jag lider med dig. :hihi Nåja, nu är det händerna på täcket när mamsen är hemma antar jag?

En snubbe här i krokarna hade en 80-tals Opel Kadett som han var väldigt stolt över.
Han hade varit ute och eldat däck en kväll och sa att när han stod still och spann i 3:an (~90-hästars motor...) så exploderade motorn. Först kom kolvarna flygande genom huven, SEN kom toppen (observera ordningen). När topplocket var på väg ner igen så la han i backen och backade undan så att inte toppen skulle landa på bilen. Bra jobbat att backa när halva motorn är i luften :va Eller nåt...

Han sa också att om han kom ut på Krikarakan (en rak väg som ligger några km härifrån) så kunde man komma med vilken Porsche eller Ferrari som helst, man hade inte en chans! Han rastade sådana lätt...

lahi skrev:
En snubbe här i krokarna hade en 80-tals Opel Kadett som han var väldigt stolt över.
Han hade varit ute och eldat däck en kväll och sa att när han stod still och spann i 3:an (~90-hästars motor...) så exploderade motorn. Först kom kolvarna flygande genom huven, SEN kom toppen (observera ordningen). När topplocket var på väg ner igen så la han i backen och backade undan så att inte toppen skulle landa på bilen. Bra jobbat att backa när halva motorn är i luften :va Eller nåt...

Han sa också att om han kom ut på Krikarakan (en rak väg som ligger några km härifrån) så kunde man komma med vilken Porsche eller Ferrari som helst, man hade inte en chans! Han rastade sådana lätt...

:hihi

Opel%20Kadett%20C.jpg
= hårt föffan! :brinnerup

lahi skrev:

Det är sånt här jag menar med mytomani, folk har inte hört mycket innan de träffat sånna här lirare.
Måste ju vara någon form av psykisk störning tycker man.

Mytoman enl susning.nu

En mytoman (myt + mani) är en person som ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen. Mytomani är i sig självt ingen psykiatrisk diagnos. Ibland kan den härledas till narcissism, paranoia eller schizofreni, ibland till olika tvångssyndrom. En mytoman känner ingen skuld när han ljuger, det blir en "sport" att testa om omgivningen tror på ens lögner, även om de egentligen är betydelselösa. Många mytomaner skapar en myt om sig själva som de ständigt jobbar på, det kan handla om allt möjligt, varifrån de kommer, hur deras uppväxt har varit, hur mycket pengar de har, vad de jobbar med osv. Orsakerna kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande? etc. Vissa mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte.

Vad som händer när man avslöjar en mytoman är olika beroende på personlighet och bakomliggande orsaker till beteendet. Man bör dock vara försiktig, avslöjandet kan ibland utlösa våldsutbrott, ibland självdestruktiv?a eller depessiv?a beteenden.

Verkar stämma bra in på era beskrivninar.

Jag har lyckats lura en i en tjej detta:

Att jorden var platt, den bara såg rund ut från månen før att man har runda øgon och ljuset bøjs.

Att hon kunde få sin mopedtuta att låta hur som helst bara hon skaffade en mic att stoppa in i ett hål brevid gashandtaget.

...efter det skulle ajg berätta det før en kille eftersom jag var så stolt
øver att ha lurat i denna människa detta, så sa han "Är det sant!?"

NoicE skrev:
Jag har lyckats lura en i en tjej detta:

Att jorden var platt, den bara såg rund ut från månen før att man har runda øgon och ljuset bøjs.

Att hon kunde få sin mopedtuta att låta hur som helst bara hon skaffade en mic att stoppa in i ett hål brevid gashandtaget.

...efter det skulle ajg berätta det før en kille eftersom jag var så stolt
øver att ha lurat i denna människa detta, så sa han "Är det sant!?"

Ja, se norrmän.. :rolleyes:

Mark skrev:
Mytoman enl susning.nu

En mytoman (myt + mani) är en person som ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen. ______________________

Verkar stämma bra in på era beskrivningar.

Jo det är nog tvångsmässigt, nämnda person körde ju bla raketbil utanför på gatan.
De ser inte ens generade ut, och blir arga om någon börjar ifrågasätta det hela.
Inte sällan blir man själv kallad för lögnare när man försöker prata vett med dem så jag brukar försöka driva med dem bara.

Om ni är intresserad av hur det kan låta när en tvättäkta mytoman är i farten så kan ni ju ringa upp till Damhäck racing i Borlänge å prata med Mr Hans "woodshoes" Damhäck själv så får ni höra. :kocko

Biturbo skrev:
Om ni är intresserad av hur det kan låta när en tvättäkta mytoman är i farten så kan ni ju ringa upp till Damhäck racing i Borlänge å prata med Mr Hans "woodshoes" Damhäck själv så får ni höra. :kocko
Nä det orkar jag inte, vet inte ens vem det är?
Vad ljuger han om då?

Mark skrev:
PS: Ett Cooper-test går väl ut på att man ska springa fram och tillbaka i "takt" med pip-ljud som kommer med kortare och kortare intervaller?
(vi sprang mellan väggarna i idrottshallen med reservation för att jag är helt vilse i pannkakan)

Pip-ljudet var nog bara din astma som gjorde sig påmind... :tungan ( :rofl )

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti