Den dummaste frågan/påståendet ni hört ?

För många år sedan spelade vi ett spel där man fick en fråga, och sen skulle alla andra skriva ett svar. Sen fick man gissa på vad man trodde var rätt svar när samtliga svar lästes upp.
Vid ett tillfälle fick vi bara ett namn, typ Gun Svensson.

Ett alternativ som såklart en blond tjej skrev var: Hon skrev en bok om hur hon begick sitt självmord och tiden efter det. :hihi

F.ö. skrev jag samma svar som "facit" en gång. Man fick reda på en yta. Det var Australiens yta som jag av ren slump lyckades gissa rätt på. Dock röstade mina medspelare på "facit"-alternativet så jag fick inte en plupp rätt för det. :huvet

Mark skrev:
För många år sedan spelade vi ett spel där man fick en fråga, och sen skulle alla andra skriva ett svar. Sen fick man gissa på vad man trodde var rätt svar när samtliga svar lästes upp.
Vid ett tillfälle fick vi bara ett namn, typ Gun Svensson.

Ett alternativ som såklart en blond tjej skrev var: Hon skrev en bok om hur hon begick sitt självmord och tiden efter det. :hihi

F.ö. skrev jag samma svar som "facit" en gång. Man fick reda på en yta. Det var Australiens yta som jag av ren slump lyckades gissa rätt på. Dock röstade mina medspelare på "facit"-alternativet så jag fick inte en plupp rätt för det. :huvet

Låter som klassikern "Rappakalja" :)

Ett original i närheten av mej fick punka på alla hjulen på sitt lastbilsekipage (24m) så hoppade han ut med fälgkorset och skiftade alla hjul :kocko

Han hade även en fabrikstrimmad volvo 745 med 200 liters bensintank för långlopp. Men den gick så jäkla fort så dom fick lov att strypa den. :rofl

Han har åkt ikap folk och prejat dom av vägen och visat en nyckelring med polisens logga på och sagt att han var polis.

En gammal bekant till mej har kört av vägen vid ett flertal tillfällen. En gång svängde han ut på vägen och ner i diket direkt till höger. Han glömde vrida tillbaka ratten........ full koll AB.

Jag blir rädd när jag läser sånt här...existerar dessa människor verkligen!!!!!!!!!

Mingves skrev:
Jag blir rädd när jag läser sånt här...existerar dessa människor verkligen!!!!!!!!!

Ja...jag har tänkt likadant.... är dom själva medvetna om att dom ljuger så det bara stänker om det. Eller är dom så övertygade över sina egna lögner att dom tror att dom kan övertyga andra.

Jävla konstigt är vad det är.!! :va

McB skrev:
Inget i det ovanstående är väl egentligen omöjligt eller ens osannolikt, förutom det där med att en GW skulle väga ett ton då.

Grejjen var att vi visste var han bodde, då det var ett stenkast från skolan, och inte hade vi sett någon pool! Och det där med 100mbit så var det vid den tiden adsl började dyka upp, så vi tog det som en lögn som allt annat han sade..

Men att han tog det lungt och körde 160km/h första gången med en hoj överhuvudtaget verkar en aning överdrift för en 16åring...eller har jag missat något? :näsblod

på en lektion då vi diskuterade bedömningen på ett matteprov sa en polare till mig "Det är utlösningarna som räknas" och visst är det väl så :tungan

tycon1 skrev:
Men att han tog det lungt och körde 160km/h första gången med en hoj överhuvudtaget verkar en aning överdrift för en 16åring...eller har jag missat något? :näsblod

Låter som grej som en 16-åring mycket möjligt skulla kunna göra.. Huruvida han/hon överlever tänker jag inte kommentera.
:rolleyes:

Det roligaste med mytomaner är att konfrontera dom med sanningen.
Om dom t.ex. ljuger om något som man själv är helt hundra på så är det bara att svara emot och försöka få med bortförklaringarna på film :tummenupp :banana

Hade en tjej i min klass på högstadiet som inte var så mentalt begåvad (blondin :hihi ).
Hon stod och tittade på en karta en längre stund så man började undra till slut, hon var väl ändå inte intresserad av geografi. Nej, då vänder hon sig om och säger: - " Men nu har jag stått och tittat på kartan i en kvart och jag kan inte hitta Kina."
Vad var det för skoj med det då? Jo det var ju en Europakarta... :3freak

Känner för övrigt en som är supermytoman, han var värst för ett par år sen, då var han väl 17-18 år. Då kom det ofta berättelser om att han hade en stridsvagn i garaget, en bunker under växthuset och så hade han ett ihopfällbart hagelgevär med sig i fickan ibland.
Men den värsta han har dragit var nog att han hade varit med sin farbror som är pilot (kan ju va sant) till en flygbas där han, när ingen såg tog ett JAS Gripen och flugit iväg med. Då hade han åkt över Kronoparken i Karlstad, typ förort (där Hagster bor för övrigt :rofl ) och skjutit turkar. (Med flygplanet alltså.) Ja man undrar vad det är för fel på folk ibland. :död

En konstig person satt och berättade för mig helt allvarligt om när han åkte vattenskidor efter Finlandsfärjan, och hur han sen blev "portad" från Finland som han sa . Han har även påstått att han hoppade fallskärm och fallskärmen inte vecklade ut sig... men han överlevde.

Last edited:
Mark skrev:
PS: Ett Cooper-test går väl ut på att man ska springa fram och tillbaka i "takt" med pip-ljud som kommer med kortare och kortare intervaller?
(vi sprang mellan väggarna i idrottshallen med reservation för att jag är helt vilse i pannkakan)

Nej. Ett Cooper test går ut på att springa en 2 km lång slinga på så kort tid som möjligt.
Det du tänker på kallas "beep test". Då springer man en viss sträcka (som exempelvis är utmärkt med koner) fram och tillbaka, och man skall då således hinna till den bortre konen innan pipet kommer.

FUBAR skrev:
En tjej som undrade vilka stjärnbilder dom har i andra länder.

Helt fel är det ju inte. Vissa stjärnbilder syns bara från norra halvklotet och vissa syns bara från södra.

Kommer inte ihåg upptakten men vi sitter i en bil och blir idiot-omkörda av en bil mitt i en kurva eller dylikt. Efter omkörningen så saktar han in och ligger framför en god stund. Någon kommenterar att det var jävligt onödigt att riskera en sådan omkörning när han ändå kör lika fort som oss.

Då säger polarens storasyrra: -Han lär ju köra lite fortare eftersom han ligger före... :rolleyes:

kom på en grej till.

en polare sålde sin moppe när vi va i 15 års åldern till några bosnier han kände. han sålde den som den stod, med cylindern avplockad.. en puch montana. Senare fick jag följa med honom hem till dom, för dom va arga, den gick inte. vi skulle hjälpa dom iging me den. Då hade dumjävlarna hade stått i en hel kväll o försökt kicka igång den utan cyllen på..
:kocko :kocko

jag visste inte vad jag skulle säga. :(

Nu blir frugan arg.. men hennes bror sa något ruskigt kul när vi åkte hem från åre för ett par år sen.. Han kör, vi kommer till sundvall, ska ta E4:an mot sthlm givetvis. då säger jag, ta vänster mot haparanda. Då säger hans far, nää, höger mot sthlm. Varpå man hör från framsätet.

- MEN FÖR FAN, BESTÄM ER DÅ!!!!!!!

Maverick skrev:
Nu blir frugan arg.. men hennes bror sa något ruskigt kul när vi åkte hem från åre för ett par år sen.. Han kör, vi kommer till sundvall, ska ta E4:an mot sthlm givetvis. då säger jag, ta vänster mot haparanda. Då säger hans far, nää, höger mot sthlm. Varpå man hör från framsätet.

- MEN FÖR FAN, BESTÄM ER DÅ!!!!!!!
:rofl

Mytomani.

"Fan vi byggde om en gocart o satte i en gsxr1200 motor med 7 växlar, jäligt ballt o åka o handla glass med"

"Å brossan har en DT50 vettu med 6 växlar, smygvässad, 130-140 blås"
...........
"Jag har turbo på den här" (ful sur 626 2.2 12v)

"Det var som fan får man kolla?"

"nääe, det är sån oordning under huven nu vettu"

Sen drog han iväg allt vad som gick, och tja det gick väl som en 112 hk 626a från tidigt 90-tal.

.............

"jag kom o åkte på min vässade 420 kvarna o så såg jag nåt i gräset, det var en råttjävel som var helgalen den bet sig fast i framdäcket så jag fick punktering" (denna 420 automat gjorde tydligen en 170-180 blås mest för jämnan med)

Samme person körde på nåt i mörkret med sin moppe och klev av för att se efter, då hörde han ett morrande nerifrån och där låg en tokig grävling som han själv då stod uppepå.

En av de värsta ej motorrelaterade är ändå snubben som påstod att han ägde en sorts elektrisk stilettkniv, den hade han haft med sig på nån dans eller vad det var.
I vart fall hade en snubbe kommit och bråkat med honom, då hade han tryckt den kniven mot honom, varpå han flög ur skorna och ner i en damm i närheten, för där jordar man. (jag såg ut som ett frågetecken här).

Snubben hade dessutom ett system för effekt på bilstereos som jag aldrig fattade.

"Ett kilo i bandarn vetu ger 10 kilo på ällämäntet, om man kan ohms lag så fattar man" (jo jag kan ohms lag)

De hade iaf praktiserat det här i nån saab 900 varpå bakluckan flygit bort och ut på en åker tillsammans med högtalaren.

Sen har han yttrat klassiska saker som att gå rakt igenom en bil när det var trafikstockning i stan osv, ja alltså öppna ena dörren o gå rakt igenom ut på andra sidan på en främmande bil.

En hel del dummheter man får höra är ju okunskap och det är inte så farligt egentligen men en del ljuger bara så innihelsike.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti